Problem med dual core och doom3

Permalänk

Problem med dual core och doom3

Hej.

Har lite problem att få doom3 att fungera efter jag har uppgraderat datorn lite. Grejjen är att jag har brutal lag fasten alla inställningar är på low, och 800 x 600 upplösning, I andra spel som tex crysis flyter det hur bra som helst.

Jag antar problemet ligger i att jag har en dual core processor, då jag hittat en del liknande problem på nätet. Har gjort en massa för att försöka fixa men har ennu inte lyckats.

Det är en överclockad intel c2d 2140 jag har om nån undrar.

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem

gå till aktivitetshanteraren medans doom kör. Välj Set affinity eller ngt sånt på det proccessen och sedan kryssa ur core 1

Sedan körs spelet endast på en kärna så du kan se om problemet verkligen ligger där.

Permalänk

Mjo, glömde säga. Det har jag redan testat ett par gånger utan resultat.

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem

Just att du skulle ha flerkärnigt spelar ingen roll för D3. (Vi talar inte om BF-serien ). Hur som helst, har du klockat grafikkortet, och vilket kort har du? D3 när det kom ut var ju ökänt att pressa grafikkorten genom att utnyttja massvis med 'sällsynta' funktioner.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk

har ett pny 7800 gtx som också det är överclockat en aning.

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]