Permalänk

Fick hem mitt 100mbit modem ida från comhem, körde lite tester och det verkar komma up i 95mbit/s på speedtest och 10mbit upp som vanligt. Många har problem me comhem dock har jag haft enstaka som teknikerna har kommit och fixat efter man har ringt och skällt ut dom.

Permalänk
Medlem

såhär har jag det: får ut ca 110mbit ner på fast kabel via bredbandskollen, ca 9.5mbit ut. kör man torrent (många simultana anslutning) genom routerdelen i modemet från netgear (cg3100) så klappar den ihop och routrar i 1% av hastigheten... lösning på detta är att stänga av netgears nat och använda annan router eller nyttja publika ipadresser direkt (comhem delar ut 4 tror jag)

mig veterligen jobbar netgear på att lösa routingproblemet, men känner jag dom rätt så kommer dom nog rekommendera folk köpa ett annat modem från dom.

Det enda fel jag tycker comhem har gjort här är att välja att jobba med netgear istället för, ja vem som helst annars.

kan tillägga att jag aldrig haft problem med comhem, modem, konfiguration eller något annat relaterat till mina tjänster hos dom sedan jag blev kund för 5 år sen.

Permalänk

Netgear är bättre än Cisco. Cisco modemen var ett skämt, dom var låsta så bra att comhem inte visste hur man kom åt advanced configs i dom. Så jag fick ringa Cisco via skype och fråga hur man gör för att komma in där, mm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av caver
såhär har jag det: får ut ca 110mbit ner på fast kabel via bredbandskollen, ca 9.5mbit ut. kör man torrent (många simultana anslutning) genom routerdelen i modemet från netgear (cg3100) så klappar den ihop och routrar i 1% av hastigheten... lösning på detta är att stänga av netgears nat och använda annan router eller nyttja publika ipadresser direkt (comhem delar ut 4 tror jag)

mig veterligen jobbar netgear på att lösa routingproblemet, men känner jag dom rätt så kommer dom nog rekommendera folk köpa ett annat modem från dom.

Det enda fel jag tycker comhem har gjort här är att välja att jobba med netgear istället för, ja vem som helst annars.

kan tillägga att jag aldrig haft problem med comhem, modem, konfiguration eller något annat relaterat till mina tjänster hos dom sedan jag blev kund för 5 år sen.

Jag har också en CG3100. Jag har ej problem med att köra torrents samtidigt som jag får bra fart på bredbandskollen. Jag har förvisso endast 24/1.

Testa stänga av "IP Flood Detection" i modemet. Den funktionen strulade även på mitt tidigare modem i form av extremt sega namnuppslagningar m.m. (när man körde torrents samtidigt).

Visa signatur

Amd 64 x4 Phenom II 905e @ 2.5 ghz | Asus M4A785D-M PRO | Asus EAH5770 V2 1024mb | 4gb ram PC6400| 320gb + 500gb hdd | Win7 x64 |

Permalänk
Medlem

Åh vad man njuter av att köra ComHem.

Förra helgen började det strula, allt gick som i sirap.
Kör bredbandskollen och får 50Mbit ner, men upp-testet vägrar gå igång.
Efter några försök får jag igång även det och får då 0.36Mbit upp.

Ringer kundtjänst och får höra att det är något fel i området och att tekniker ska titta på det, jag behöver inte göra någon felanmälan.

2 dagar senare ringer tomtarna och vill sälja på mig 100Mbit. Frågade honom om de inte kunde fixa så jag får det jag betalar för först istället...

Inget händer och nu sitter jag här igen med ett bredband som knappt funkar. Bredbandskollen ger 45Mbit ner men upp-testet vägrar starta. Ringer kundtjänst och får riktigta flashbacks till windows 95:s progressbars vid filkopiering. Står på 14:e plats och tuggar snabbt fram till 1:a plats i kön. Där sitter jag sen i 7 minuter och väntar...

Iaf, får prata med någon tjej som till slut hittar "ett rött kryss på upstream" i mitt modem.

Nu har jag iaf fått in min felanmälan och väntar på att en tekniker ska höra av sig.

Permalänk
Medlem

Åh vad man njuter av att köra ComHem.

Förra helgen började det strula, allt gick som i sirap.
Kör bredbandskollen och får 50Mbit ner, men upp-testet vägrar gå igång.
Efter några försök får jag igång även det och får då 0.36Mbit upp.

Ringer kundtjänst och får höra att det är något fel i området och att tekniker ska titta på det, jag behöver inte göra någon felanmälan.

2 dagar senare ringer tomtarna och vill sälja på mig 100Mbit. Frågade honom om de inte kunde fixa så jag får det jag betalar för först istället...

Inget händer och nu sitter jag här igen med ett bredband som knappt funkar. Bredbandskollen ger 45Mbit ner men upp-testet vägrar starta. Ringer kundtjänst och får riktigta flashbacks till windows 95:s progressbars vid filkopiering. Står på 14:e plats och tuggar snabbt fram till 1:a plats i kön. Där sitter jag sen i 7 minuter och väntar...

Iaf, får prata med någon tjej som till slut hittar "ett rött kryss på upstream" i mitt modem.

Nu har jag iaf fått in min felanmälan och väntar på att en tekniker ska höra av sig.

Permalänk
Medlem

Jag har läst lite i tråden här nu och jag har samma problem som en del andra.

Med Com Hems nya modem CG3100 från Netgear funkar det inte alls att ladda hem torrents längre. Modemet dyker rätt som det är och hela internet "hänger sig". På modemsidan kan man, under "Modem Status", läsa: "Network access: Denied".

Modemet startar alltså inte om (uptime står fortfarande på ett par dagar), utan det tappar helt enkelt kontakten med Com Hems nät.

Jag har inte möjlighet att stänga av NAT då jag kör både en webserver och även har min Playstation 3 kopplad till denna. Det skulle väl fungera, men då kan jag inte längre streama musik och film från datorn och det kommer inte på fråga.

Jag ringde Com Hems support (hamnade faktiskt hos världens trevligaste och kunnigaste kille) och de skulle skicka ut en tekniker för att kolla på problemet. Om de kommer till mig eller bara kollar i området vet jag dock inte.

Finns det något man kan göra så länge, eller är det bara att bita ihop?

EDIT: IP Flood Detection är redan avstängt.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk

Har koll på så att det inte är ett fel orsakat av dig för då, måste du betala för supporten, kostnaden som han kostar för comhem.

Permalänk
Medlem

Tjo på er alla. Har som alla här problem med nya 100 tjänsten. Läset denna tråd nu i 3 timmar typ nu. Det jag ser är att ingen nämt att man ska slå av inbyggda brandväggen på skitmodemet. Det finns under services. Det borde lösa problemet för er som har rätt hastighet etc.. men det går fan inte surfa normalt på sidor.

Det var lösningen för mig iaf. Men jag tror jag har problemet med att hastigheten dimer ner efter ett tag. Hade t.ex. 114Mbit ner förut.. men nu går den inte en byte över 60Mbit ner.

Har heller inte lyckats köra full fart med torrents nångång och seg upload i torrents. Portmappat etc.. men funkar inte iaf.

NAT har jag inte lyckats stänga av heller. Stendött då.

Well thats it for now. Återkommer efter med felsökande om man hittar nått värdefullt.

Permalänk
Medlem

Update:

Nu har jag lyckats stänga av NAT och speed är 90Mbit ner o 10 upp.

Torrents går normal speed i utorrent, men i azureus så vägrar skiten funka som det ska. Alltså ligger felet nånstans i programmet.

Permalänk
Medlem

Jag kan i alla fall medela att jag har haft XXL i ca 3 veckor nu. Hade SJUKT mycket problem tills ett par dagar sedan då jag stängde av NAT.

Nu har allting fungerat riktigt bra sen jag stängde av funktionen, så om ni har problem stäng av det så borde det förhoppningsvis fungera bättre!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Routerdelen i en CG3100 är alltså värdelös kan man konstatera av att ha läst i denna tråden. Jag har idag Comhem 50/10, men det låter som att jag får behålla min Dlink DIR-655 att använda som router (hade ju tänkt att ev. sälja den), och endast ha CG3100 till just att vara modem. Får modemet nu i dagarna, hoppas bara att alla slags funktioner går smidigt att stänga av...

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

ok en lite updatering på mitt fel... finns nog ett inlägg från mig på varje sida från 135+

fått nytt modem nu..
kopplar in o allt verkar som det ska vara dock så har jag fått ett BEG, gammalt modem som någon annan haft fel på oxå,
modemet liger "ompackat" i plastpåsen med en ny lapp från netgear, ny tejp från comhem, och felloggar i eventlog från den 23 Oct 2009....

ringer in och påpekar detta för o få det i min "logg",
provar modemet och får ut 25-30mb ner o 10 upp
stänger av ip flodding, ingen skillnad
stänger av firwall, ingen skillnad

stänger av NAT, woow har fått tillbaka min speed 55+, går ett tag nu jä-r 100+, mumma.... sätter på NAT igen då jag har 3 spelkonsoler 2 mediaspelare och 4 datorer, 2 lappys och 2 mobiler som vill ha internet... 13 ip allt som allt...
ehhhh efter jag har satt på NAT så har jag återigen ~27Mb ner...
provar återigen o stänga av NAT, igen skillnad
startar om modem, ingen skillnad...

sätter på NAT och ringer till Kundtjänst talar med en som är en sån som ger Comhem dåligt betyg, och tycker att jag kan leva med antingen under 30Mb o allt inkopplat eller så behöver jag ju inte alla mina "leksaker" inkollade på en o samma gång.....:confused: ,
orkar inte tala mer med personen utan tackar o lägger på och ringer upp igen efter en kaffe och en snus, får tala med en tjej som gör en till felanmälan och skickar till "teknikerna" detta va då i torsdags den 26...
har haft en felanmälan registrerad hos dom nu sen mitten av augusti och trodde dom vill snabba på lite har ju snart gått 4 månader med felet och det verkar som om allt dom har gjort hitills har fungerat men så skickar dom ett modem med fel på och jag är tillbaka på ruta -27, ringer idag igen och får tala med en "Simon" trevlig prick, frågar om han ser något och han ser hela ärendet och att felet "ligger just nu hos teknikerna" avvakta tills slutet av veckan........

börjar fatta att man inte är en priokund utan bara får infinna mig i att vänta på tussilagon ska börja blomma igen

//E
Ps: skriver för att jag har förståt att det finns folk från Comehm som faktisk är inne och läser i denna tråden

Peace

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Medlem

Nu har min nät adapter till mitt andra Netgear CG3100 slutat fungera. Denna höll i alla fall i en vecka nästan.(De förra i tre dagar) Ringde precis till dem och dem skulle skicka ett ytterligare modem! Jahapp.. Modemet är uppe och snurrar nu igen då jag har en annan nät adapter till en bärbar hårddisk jag kan koppla in. Men de känns lite små surt att man ska få sitt tredje modem nu.

Permalänk
Medlem

Hmm undra om dom börjat undersöka sina modem, Eftersom de är så pass många som gått sönder efter en så kort tid.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av etermos
ok en lite updatering på mitt fel... finns nog ett inlägg från mig på varje sida från 135+

fått nytt modem nu..
kopplar in o allt verkar som det ska vara dock så har jag fått ett BEG, gammalt modem som någon annan haft fel på oxå,
modemet liger "ompackat" i plastpåsen med en ny lapp från netgear, ny tejp från comhem, och felloggar i eventlog från den 23 Oct 2009....

ringer in och påpekar detta för o få det i min "logg",
provar modemet och får ut 25-30mb ner o 10 upp
stänger av ip flodding, ingen skillnad
stänger av firwall, ingen skillnad

stänger av NAT, woow har fått tillbaka min speed 55+, går ett tag nu jä-r 100+, mumma.... sätter på NAT igen då jag har 3 spelkonsoler 2 mediaspelare och 4 datorer, 2 lappys och 2 mobiler som vill ha internet... 13 ip allt som allt...
ehhhh efter jag har satt på NAT så har jag återigen ~27Mb ner...
provar återigen o stänga av NAT, igen skillnad
startar om modem, ingen skillnad...

sätter på NAT och ringer till Kundtjänst talar med en som är en sån som ger Comhem dåligt betyg, och tycker att jag kan leva med antingen under 30Mb o allt inkopplat eller så behöver jag ju inte alla mina "leksaker" inkollade på en o samma gång.....:confused: ,
orkar inte tala mer med personen utan tackar o lägger på och ringer upp igen efter en kaffe och en snus, får tala med en tjej som gör en till felanmälan och skickar till "teknikerna" detta va då i torsdags den 26...
har haft en felanmälan registrerad hos dom nu sen mitten av augusti och trodde dom vill snabba på lite har ju snart gått 4 månader med felet och det verkar som om allt dom har gjort hitills har fungerat men så skickar dom ett modem med fel på och jag är tillbaka på ruta -27, ringer idag igen och får tala med en "Simon" trevlig prick, frågar om han ser något och han ser hela ärendet och att felet "ligger just nu hos teknikerna" avvakta tills slutet av veckan........

börjar fatta att man inte är en priokund utan bara får infinna mig i att vänta på tussilagon ska börja blomma igen

//E
Ps: skriver för att jag har förståt att det finns folk från Comehm som faktisk är inne och läser i denna tråden

Peace

Om du följt tråden så kanske du vet att de kommer släppa en ny mjukvara i veckna? Vad tror du de ska göra om de tror att just detta är fel? Det ger ju inget att skicka tekniker eller felsöka med dig förräns den ligger ute eller hur? Avvakta under veckan så ska de se att det ev blir bättre eller nån hör av sig.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Hej!

Först vill jag se om jag har rätt angående NAT;
NAT är till för att dela upp en IP-adress till flera datorer i hemmet. Det är därför när jag avaktiverar NAT som bara en av oss i hemmet kan vara online...
Om jag kör med NAT aktiverat så delar routern upp IP-adressen så att vi alla kan vara online samtidigt.
Stämmer det?

Och sedan en fråga till någon kunnig;
Jag behöver hjälp att lokalisera mitt problem.
Det är så att här hemma kör dom flesta med Win XP SP2 eller SP3. Förutom jag.
Jag kör Macbook med snow leopard (Os X).

Vi har ju också nya modemet, och det är inga problem med hastigheterna eller så.
Däremot, så är det alltid en dator, och alltid samma dator, som förlorar signalstyrka och tappar uppkopplingen helt när jag startar min dator.
Det är min systers dator vars uppkoppling dör på.

Hon kör windows xp SP2 eller SP3. Och jag snow leopard. Hennes internetanslutning fungerar bra, ända tills jag kommer online.. Då tappar hon anslutningen flera gånger i timmen. Och det händer bara när jag kommer in.

Vi kör båda trådlöst till routern. Hennes rum är där nere, och mitt här uppe (med modemet i samma rum).
Jag tror inte det är någon störning så, eftersom då hade hon inte kunnat vara online när jag har min dator avstängd.

Så, finns det någon här som kan hjälpa mig lokalisera vart problemet ligger?

Permalänk
Medlem

Du har rätt om NAT.

Testa ändra frekvens etc på det trådlösa på modemet. Inte så hajj på det. Men det kan ju funka.

Permalänk
Medlem

Gör ett tptest varje dag och fick idag 39mbit som vanligt men döm av min förvåning när jag fick 12,5mb/s ned när jag laddade lite grejer imorse. Fick i Söndags 4mb/s som max.

De verkar ha löst problemet i helgen? Detta är med NAT på.

/R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radikal08
Hej!

Först vill jag se om jag har rätt angående NAT;
NAT är till för att dela upp en IP-adress till flera datorer i hemmet. Det är därför när jag avaktiverar NAT som bara en av oss i hemmet kan vara online...
Om jag kör med NAT aktiverat så delar routern upp IP-adressen så att vi alla kan vara online samtidigt.
Stämmer det?

Och sedan en fråga till någon kunnig;
Jag behöver hjälp att lokalisera mitt problem.
Det är så att här hemma kör dom flesta med Win XP SP2 eller SP3. Förutom jag.
Jag kör Macbook med snow leopard (Os X).

Vi har ju också nya modemet, och det är inga problem med hastigheterna eller så.
Däremot, så är det alltid en dator, och alltid samma dator, som förlorar signalstyrka och tappar uppkopplingen helt när jag startar min dator.
Det är min systers dator vars uppkoppling dör på.

Hon kör windows xp SP2 eller SP3. Och jag snow leopard. Hennes internetanslutning fungerar bra, ända tills jag kommer online.. Då tappar hon anslutningen flera gånger i timmen. Och det händer bara när jag kommer in.

Vi kör båda trådlöst till routern. Hennes rum är där nere, och mitt här uppe (med modemet i samma rum).
Jag tror inte det är någon störning så, eftersom då hade hon inte kunnat vara online när jag har min dator avstängd.

Så, finns det någon här som kan hjälpa mig lokalisera vart problemet ligger?

Kan vara att era datorer ligger på olika frekvenser/band whatever.
Pröva ställa in modemet på endast wireless G eller liknande.

Permalänk
Medlem

radikal08: Du har rätt angående NAT-funktionen, men det stämmer inte att bara en kan vara online om du stänger av det.

Comhem delar väl ut upp till 4 unika ip-adresser? Alltså med NAT avstängd borde väl routern fungera som en switch och dela ut egna ip:n till respektive inkopplad enhet. Inte de trådlösa kanske men iaf i de 4 portarna?

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

Ja de 4 portarna ska få unika "internet IPn".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Gör ett tptest varje dag och fick idag 39mbit som vanligt men döm av min förvåning när jag fick 12,5mb/s ned när jag laddade lite grejer imorse. Fick i Söndags 4mb/s som max.

De verkar ha löst problemet i helgen? Detta är med NAT på.

/R

Ja får man bra i torrents så fungerar det ju uppenbarligen, vad jag hört brukar då bbtrim hjälpa iom att tcp windows size är felande. Har man nyare windows kanske man kan testa sig fram med tcpoptimizer...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Någon som har ett förslag på hur man skall få on demand-boxen att fungera med NAT avstängt?

Permalänk

Har nu läst runt i denna gigantiska tråd en timma, men blir inte riktigt klok för det.

Jag har samma problem som ett gäng andra, d.v.s. jag kan väldigt sällan surfa samtidigt som jag laddar hem torrents. Men Spotify, MSN, CS via Steam osv funkar perfekt.

Använder mig av:
Windows Vista
Com Hem 50/10 (23/5 i praktiken...)
Cisco SA EPC2203-modem utan router till en stationär dator med kabel mellan

När jag går in på mitt modem verkar jag inte ha tillgång till något, står:

"This feature is not enabled.
This feature has not been enabled in your cable modem.

Please contact your data services provider for more information about this feature and its availability on the network.

To exit this page, click on the "Back" button on your browser tool bar to return to the previous page or click on the "System" link above. "

Någon hacker som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Dick Petersson: Varför har du ett Cisco SA EPC2203 för 50/10? Det stödjer inte mer än 24/10... Byt upp dig till det nya Netgearmodemet iom att det nog fungerar hyffsat iom nästa mjukvara eller byt åtminstonde upp till EPC2607 för annars får du aldrig ut rätt speed.

Aldrig hört talas om problemet på Cisco SA EPC2203 iom att det saknar router/NAT/brandvägg. Finns således inte mycket att se/göra i modemet om du ens skulle komma åt det via gränssnittet. Om det nu inte fungerar med 192.168.100.1/gscan.asp men som sagt, detta modem kan man inte leka med. Testa ändra antalet global connections i din torrentclient.

Andain: Dålig pejl på detta, så nytt ännu men fungerar det med NAT men slutar att fungera direkt då du inaktiverar NAT? Isf kanske det tom är ett krav för att tjänsten ska fungera... Låter dock konstigt men kör isf med NAT aktivt men IP flooding detection off.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Dick Petersson: Vissa versioner av Nod32 kan blocka torrentapplikationer så att det blir som du beskriver... Finns även andra AV/Firewall program som kan ställa till det...

Och från och med imorgon har jag ett Scientific Atlanta EPC2607 för Comhem 50/10 till övers om du är intresserad

Visa signatur

Permalänk

Avinstallerade Nod32 och nu funkar det klockrent

Och tack för tipset angående uppgradering av modem, tog förgivet att det funkade med hastigheten jag uppgraderade till hos ComHem.

Permalänk
Medlem

Kör nu med ComHem XXL 100/10. Efter en del klabb med att webbsidor inte kunde visas osv, så stängde jag av brandväggen i modemet, och då verkar det snurra på bättre. Var tvungen att öppna port för uTorrent osv, men det var ju inga konstigheter eftersom Webbinterface för modemet verkar funka smidigt. Körde bredbandskollen.se och fick ca. 97/9,7 ner/upp, som man klart är jättenöjd med. Efter någon dag körde jag ett nytt test och fick till min stora förvåning endast ca 37mbit ner, och ca. 7-8mbit upp. Jahapp tänkte jag, och väntade tills nästa dag då jag körde ett nytt test. Då hade det hoppat upp till ~85mbit ungefär. Verkar lite smått ostabilt, men man är ju nöjd ändå. I spel har jag fått ett par disconnects lite random, men under ca en veckas tid har detta hänt kanske 2-3 ggr. Efter att ha ögnat igenom de sista sidorna i denna tråden, så tänkte jag kolla så att jag disablat NAT också. Sen blir det nog att köra TCP Optimizer också för att testa.

En till grej jag märkte var att de skickat ut faktura för fullt pris, även fast jag beställde under kampanj (99;- första 3 månaderna). Men förhoppningsvis är detta något de kan fixa till när jag ringer dem.

Ville bara snacka av mig lite Som helhet är jag nöjd med ComHem än så länge, och får hoppas att det förblir så.

Visa signatur

Samsung 27" Odyssey G60SD OLED QHD 360 Hz - Fractal Design North Svart - MSI GeForce RTX 4080 Super 16GB Ventus 3X OC - AMD Ryzen 7 7800X3D - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X - Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB - MSI MAG B650 Tomahawk WIFI - MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Citera för svar

Permalänk
Medlem

@ Phunky
om du känner till mjukvaro uppdateringen borde inte dina kollegor oxå då känna till den och meddela mig detta i telefonen istället för och "avisa" mina problem....
sen ang ATT det skulle komma en uppdatering har jag bara hört/läst från dig....
hörde även att 2005 så skulle comhem få 100mb till hösten... 4år sent, samma med mjukvaran?

ps: har inget ovett mot dig Phunky utan svara bara på ditt inläggsvar på mitt senaste inlägg

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]