Permalänk
Medlem

Jag hade till torsdag förra veckan Bahnhof 100/100 i jkpg.
Jag vet också att det är 25-30 abonnenter som har 100/100 via Bahnhof i jkpg.
För nån månad sedan började jag uppleva riktigt höga pingtider och låga hastigheter. Men för nån vecka sedan fick jag reda på att Bahnhof bara har en 100Mbit-länk in till jkpg.. ja, ni kan ju räkna själva
Jag tog reda på att Bredband2 (som då knappt hade kommit in i nätet) har 1Gbit till jkpg och hoppade på deras 100Mbit direkt.
Jag får ut 94 Mbit åt båda hållen och varit uppe i 22mb/s (total överföring åt båda hållen)

-- fredrik

Visa signatur

Laptop: HP NX9420 - Ubuntu -Intel Core 2 Duo 1,83 GHz 2MB - DDR II SDRAM 667MHz 2 GB - ATI Mobility Radeon X1600 256 MB

Server: Intel Core 2 QUAD Q6600 2.4GHz 8MB, 2x2048MB DDR2@800Mhz, 2 x 500 GB Samsung, 2 x 750 GB WesternDigital.

Permalänk

Är inte allt för hemma på detta då jag inte hade suttit här och läst vad ni skrivit. Men mycket som skrivs e rent blaj huruvida dem har support öppen mitt i natten eller inte.

Mer intressant. Nån som vet hur Banhof och Bredband2 är för den som spelar onlinespel. Främst pingen då? Vilken bör man välja där?

Och vad är det "spännande" sakerna som händer på Bredband2 som tidigare skrivare talade om?

Permalänk
Medlem

Undrar exakt samma sak. Bor i sollentuna och har dessa alternativ, och även Tele2 som jag har nu. Men ska snart flytta hemifån och undrar om gräset är grönare på andra sidan?

Tele2 har jag haft i flera år och det har aldrig strulat. Dock så är ju inte neddladningshastigheten som den ska vara. Men verkar som Bredband2 är populärt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte-elite
Undrar exakt samma sak. Bor i sollentuna och har dessa alternativ, och även Tele2 som jag har nu. Men ska snart flytta hemifån och undrar om gräset är grönare på andra sidan?

Tele2 har jag haft i flera år och det har aldrig strulat. Dock så är ju inte neddladningshastigheten som den ska vara. Men verkar som Bredband2 är populärt.

Tankte lana traden, vilken bolag ska man ha i Kungsangen(Stockholm)?

Borjar bli trott pa Telias monopol i orten...

Permalänk

Re: Bredbands leverantör.....Vilken?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MjGroggy
Hej!

Nu är det så att vi ska få RIKTIGT bredband i lägenheten om nån månad eller så. Det är bara det att det kommer finnas en del leverantörer att välja på och jag själv har ingen erfarenhet av någon av dem så nu tänkte jag kolla om det är nån här på Sweclockers Forum som vet något om dessa leverantörer när det gäller stabiliteten och service vid krångel på dessa bredbandsleverantörer, framför allt stabiliteten!

De leverantörer vi har att välja på är:
Adamo?
Bahnhof?
Blixtvik?
Bredband2?
SkyCom?

Är det nån som har någon av dessa? Dela gärna med er av er erfarenhet då när det gäller just stabiliteten och servicen hos dessa leverantörer!

Kan även nämna att alla levererar 100/100 MBit.
I huvudsak så använder jag nätet till onlinespel, samt laddar ner demos på spel som idag har en tendens att vara rätt stora, om det nu har nån större betydelse när det har med era rekommendationer att göra.

Jag vet som sagt inte nåt om dessa leverantörer så jag kommer nog att lita mycket på det ni säger i mitt första val av leverantör till att börja med, så jag skulle bli väldigt glad om ni svara så ärligt och seriöst som möjligt och inte en massa skit!

Tack för hjälpen!!!

Ge exempel på en server du spelar på så kan jag ge dig lite interna tester från nätet (Adamo)

Länken utnyttjas väl till ca 20% - 30% i Svenska Bostäder. Har problem med graferna nu, men du kan få se sen. Är förövrigt 1gbit/s länk dit.

Nedan är grafen för snittet på en vecka.

Edit:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lafortuna
Tankte lana traden, vilken bolag ska man ha i Kungsangen(Stockholm)?

Borjar bli trott pa Telias monopol i orten...

Nan som vet?

Permalänk
Medlem

Telia FiberLAN ftw

Har haft Adamo och Bahnhof tidigare via stadsnät mycket nöjd med båda två. Har även vänner som varmt rekomenderar Blixtvik.

Grattis till en helskön lina

Visa signatur

Alla system med färre än 4 kärnor är för småbarn.