Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tappat lösenordet till min pfsense burk?

Permalänk

Tappat lösenordet till min pfsense burk?

Hejsan.
Tänkte vara smart att ta något grymmare lösenord än dom vanliga man brukar använda, Skrev upp det lite snyggt så länge. Eftersom man inte behöva logga in på pfsense bukrn så ofta såhade jag lyckats städa bort lappen så nu vet jag inte vad jag har för lösenord.

Då kommer frågan, Kan jag komma in i den på något annat sätt? Bruteforce?
Om jag kopplar in en skärm, Kan jag nollställa lösenordet eller kanske bara ändra det? (Har datorn i hallen ochdet är lagomt krångligt att böka runt en skärm och allt där därav frågan)

Vore kul att få igång skiten så jag kan lägga om reglerna så jag får igång webservern.

/FarmoR

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Re: Tappat lösenordet till min pfsense burk?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
Hejsan.
Tänkte vara smart att ta något grymmare lösenord än dom vanliga man brukar använda, Skrev upp det lite snyggt så länge. Eftersom man inte behöva logga in på pfsense bukrn så ofta såhade jag lyckats städa bort lappen så nu vet jag inte vad jag har för lösenord.

Då kommer frågan, Kan jag komma in i den på något annat sätt? Bruteforce?
Om jag kopplar in en skärm, Kan jag nollställa lösenordet eller kanske bara ändra det? (Har datorn i hallen ochdet är lagomt krångligt att böka runt en skärm och allt där därav frågan)

Vore kul att få igång skiten så jag kan lägga om reglerna så jag får igång webservern.

/FarmoR

Jag tror att du kan resetta lösenordet via tangentbord/skärm från huvudmenyn

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Tappat lösenordet till min pfsense burk?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Jag tror att du kan resetta lösenordet via tangentbord/skärm från huvudmenyn

yepp, du kan som sagt ändra lösenordet via "huvudmenyn" med skärm och tangetbord

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10