Call of duty 5 - 4:e kvartalet 2008

Permalänk
Medlem

Har testat betan nu och är kluven i vad jag ska tycka... Jag har lirat CoD4 en hel del (snarare nött sönder det under några månader ) och CoD5 är väldigt likt i själva uppbyggnaden med perks osv.

Men jag tycker vapnen låter otroligt mesigt, och hitboxar känns inte alls lika bra som på CoD4? Då räckte det tex med ett sniper-skott i magen för att en person ska dö, nu måste man sätta två i personen, eller ett skott i huvet.

Sedan är mapsen väldigt tråkiga och enformiga tycker jag. De är väldigt stela. Grafiken är bra, precis som på CoD4, och det är ENORMT bra optimerat tycker jag, maxar allt utan några hack alls förutom om det kommer fram 1-2 smokes. Det gillas!

Sedan är jag tveksam till hundjävlarna, de är så irriterande. Speciellt när två personer står och skjuter på dig, och så kommer tre hundar, det är mission impossible att klara sig då :/

Men vissta är det ett rätt okey FPS-lir, så det får:

"4/5 toasters, kanonkul" (Y)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D-Frag
Jag gillar att WW2 is back, men...

Multiplayer :
* För små banor
* För kort speltid per bana
* Idiotisk spawn

Hoppas CO-OP är mkt bättre, annars blir det inget köp! CO-OP är så sjukt mkt roligare än Standard MP.

För små banor, ja det kommer ju säkert bara vara tre banor i final? Det kommer säkert att komma större.

För kort speltid? Ja då får du väl klaga på de som startat servrarna då för det kan väl ställas in när man skapar servern?

Spawn håller jag delvis med. Inte helt optimalt.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Har testat betan nu och är kluven i vad jag ska tycka... Jag har lirat CoD4 en hel del (snarare nött sönder det under några månader ) och CoD5 är väldigt likt i själva uppbyggnaden med perks osv.

Men jag tycker vapnen låter otroligt mesigt, och hitboxar känns inte alls lika bra som på CoD4? Då räckte det tex med ett sniper-skott i magen för att en person ska dö, nu måste man sätta två i personen, eller ett skott i huvet.

Sedan är mapsen väldigt tråkiga och enformiga tycker jag. De är väldigt stela. Grafiken är bra, precis som på CoD4, och det är ENORMT bra optimerat tycker jag, maxar allt utan några hack alls förutom om det kommer fram 1-2 smokes. Det gillas!

Sedan är jag tveksam till hundjävlarna, de är så irriterande. Speciellt när två personer står och skjuter på dig, och så kommer tre hundar, det är mission impossible att klara sig då :/

Men vissta är det ett rätt okey FPS-lir, så det får:

"4/5 toasters, kanonkul" (Y)

Exakt, hata de jädra hundarna!

Sen är dom läskiga också.. inte kul att springa i mörkret så kommer 3 jädra schäfrar och försöker döda en

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Har lirat betan lite nu.. och det känns inte som en hit...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Ändrar mig, känslan är ganska mesig och efter att ha spelat totalt 5h nu så tycker jag inte spelet är värt mer än 3/5 poäng... Vapnen känns fjuttiga och låter mesigt (en stor del av känslan imo).

Dessutom känns banorna tråkiga, CoD4 banorna var roligare tycker jag!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

har sjukt mycket sämre prestanda i cod 5 av någon anledning.

kan nästan maxa cod 4 , men cod 5 vill bara halvflyta med allt på off och low.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
har sjukt mycket sämre prestanda i cod 5 av någon anledning.

kan nästan maxa cod 4 , men cod 5 vill bara halvflyta med allt på off och low.

För mig är det tvärt om, CoD4 så kunde jag bara ha 2AA och ingen AF, men i CoD5 maxar jag allt + AA och AF i 1680x1050, som sagt riktigt bra optimerat imo!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Har också precis testat betan.. det första som fick mig och reagera var när jag valde och vara tysk och helt plötsligt sprang runt med en thomson.. gillar inte att båda sidorna kan ha samma vapen.
Ljuden i spelet är riktigt dåliga, det låter alldeles för tyst och mesigt.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Tjena, testade lite, verkar dock ha strul med grafiken. När jag zoomar in blir allt blått, och lite överallt på banan så bildas det svarta rutor eller figurer. Dessa försvinner när jag vinklar mig åt ett annat håll. Det sista har jag märkt på andra spel också, kan det vara grafikkortet som har gett upp?
http://data.fuskbugg.se/skalman01/blatt.PNG (ni ser de svarta rutorna längs till höger)

Permalänk

Det här känns väldigt mycket som CoD4 i ny förpackning, faktiskt mer som en mod ungefär. Det är exakt samma känsla, gränssnittet är precis likadant och spelet ser ut på samma sätt. Dessutom har man ju återanvänt en massa texturer och modeller. Är det inte samma gräsmodell som har använts sedan CoD2? Spelet är lika statiskt som sina föregångare och verkar sakna den lilla tillstymmelse till fysik som CoD4 hade. Ljus och annat är ju precis samma sak. Något som utvecklarna har tagit mot till sig att ändra till slut är fotstegsljuden, som inte längre är de samma som används sedan CoD1.

Ja ja, det där lät väldigt negativt måste jag säga och inte alls det jag hade önskat få ut av det här spelet, men jag har spelat och moddat CoD sedan begynnelsen, och jag börjar tröttna lite nu. Märk väl, jag säger inte att det är fel att stå fast vid ett vinnande koncept - jag tvekar inte ett ögonblick på att CoD5 kommer att kunna erbjuda den spänning och spelkänsla som gjort serien känd - det är bara det att det känns lamt och halvhjärtat att hålla på att försöka sälja samma sak om och om igen.

Nåja, jag ska ge spelet en chans i alla fall, men det här var mitt första intryck, och det säger dessvärre en hel del...

Permalänk
Medlem

Har lirat nu lite den senaste veckan, och tycker att det är ganska roligt. Det är stor skilldnad i känslan för mig i jämförelse med cod 4. Det är inte alls lika "snabbt", och jag har inte vant mig vid de nya färgerna fienderna har :S Ibland svåra att se. I cod4 sprintade jag ganska mycket och sköt i närkamp, men i cod5 så får jag vara mer försiktig, smyga runt hörnen, och hålla avståndet.

Positiva respektive negativa saker enligt mig:
+
¤ Hur amerikanarna skriker "DIE DIE DIE!" ibland när de dödar fienderna. Lite psyk problem. Finns andra roliga kommentarer.
¤ Grafiken är fin såklart.

-
¤ Fordon, vill jag ha fordon spelar jag battlefield. Förstör stor del av spelet.
¤ Vissa vapen låter riktigt mesigt, exempel Thompson.
¤ Satchel charges kastas iväg lite för snabbt för min smak, hinner inte alltid hoppa så dom kommer längre.
¤ Kan inte skjuta igenom alla väggar som man borde kunna skjuta igenom, även vissa trädgolv.
¤ DAMN, Springfield dödar allt på ett skott var man än träffar på kroppen.

Kan faktiskt inte komma på så mycket positivt. Men det är alltid lättare att hitta de negativa sakerna för de tänker man på mer.

Jag kommer ändå köpa cod5, har beställt collectors edition på webhallen. Tror de kommer bli mycket bättre när produkten är färdig. Jag får väl leva med att det finns fordon

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Medlem

Nu blev det genast värt att köpa CoD 5.

Zombie mode
http://www.youtube.com/watch?v=O8IfHQQwi2s

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av woicer
Tjena, testade lite, verkar dock ha strul med grafiken. När jag zoomar in blir allt blått, och lite överallt på banan så bildas det svarta rutor eller figurer. Dessa försvinner när jag vinklar mig åt ett annat håll. Det sista har jag märkt på andra spel också, kan det vara grafikkortet som har gett upp?
http://data.fuskbugg.se/skalman01/blatt.PNG (ni ser de svarta rutorna längs till höger)

Samma sak hände för mig i CoD4 idag, Hände bara när man siktar, vette fan varför, men efter en omstart så fungerade det igen. Har ett 8600GTS.

Permalänk
Medlem

Av era recensioner att döma blir det inget köp för min del.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Gillar att de fått med Kiefer Sutherland som röstskådis.

Har dock fått ett skumt problem att jag inte kan spela Castle, de andra banorna går bra men får dx fel när jag ska gå in på Castle oavsett vilken server det är.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Nu blev det genast värt att köpa CoD 5.

Zombie mode
http://www.youtube.com/watch?v=O8IfHQQwi2s

Är det något som ingår i CoD 5? Och är det något för bara mulitplayer läge?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Nu blev det genast värt att köpa CoD 5.

Zombie mode
http://www.youtube.com/watch?v=O8IfHQQwi2s

Måste bara fråga, har spelen blivit sådär snygga nu på senare år? såg väldigt värkligt ut, om man jämför med spel som är några år gammla.

kan väll säga att jag har "bott under en sten" senaste åren ang spelköp.

Om det har har gått sådär mkt frammåt så känns det som ett nytt datorköp kan vara värt mkt=)

Har nog mkt att ta igen med andra ord!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saigon
Måste bara fråga, har spelen blivit sådär snygga nu på senare år? såg väldigt värkligt ut, om man jämför med spel som är några år gammla.

kan väll säga att jag har "bott under en sten" senaste åren ang spelköp.

Om det har har gått sådär mkt frammåt så känns det som ett nytt datorköp kan vara värt mkt=)

Har nog mkt att ta igen med andra ord!

du måste ha levt under en väldigt liten sten då xD jag hade beställt cod5 men när jag prövade betan så avbokade jag spelet, jag köper hellre en till kopia av cod 4 då:O

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterium
Det här känns väldigt mycket som CoD4 i ny förpackning, faktiskt mer som en mod ungefär. Det är exakt samma känsla, gränssnittet är precis likadant och spelet ser ut på samma sätt. Dessutom har man ju återanvänt en massa texturer och modeller. Är det inte samma gräsmodell som har använts sedan CoD2? Spelet är lika statiskt som sina föregångare och verkar sakna den lilla tillstymmelse till fysik som CoD4 hade. Ljus och annat är ju precis samma sak. Något som utvecklarna har tagit mot till sig att ändra till slut är fotstegsljuden, som inte längre är de samma som används sedan CoD1.

Ja ja, det där lät väldigt negativt måste jag säga och inte alls det jag hade önskat få ut av det här spelet, men jag har spelat och moddat CoD sedan begynnelsen, och jag börjar tröttna lite nu. Märk väl, jag säger inte att det är fel att stå fast vid ett vinnande koncept - jag tvekar inte ett ögonblick på att CoD5 kommer att kunna erbjuda den spänning och spelkänsla som gjort serien känd - det är bara det att det känns lamt och halvhjärtat att hålla på att försöka sälja samma sak om och om igen.

Nåja, jag ska ge spelet en chans i alla fall, men det här var mitt första intryck, och det säger dessvärre en hel del...

Brukar bli så när man gör ett spel till på samma motor, brukar bli ganska likt föregångaren ..

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
du måste ha levt under en väldigt liten sten då xD jag hade beställt cod5 men när jag prövade betan så avbokade jag spelet, jag köper hellre en till kopia av cod 4 då:O

haha jo mkt möjligt. ska spela igenom vietcong fist alpha nu. Det bästa krigsspelet jag har spelat:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är nog inte helt övertygad ang cod5. Lite väl likt cod2, som jag hatade. Ett starkt ord, men jag gjorde/gör verkligen det. Kanske skall tillägga att jag har köpt alla cod spelen till PC. United Offensive rankar jag som det bästa i serien, strax för cod4.

Dock kanske man måste ha i bakhuvudet att detta är en BETA, inte ens en DEMO. SÅ det kommer med ALL säkerhet ett gäng uppdateringar innan spelet är oss tillhanda. Håller dock med om att ett par av vapnen presterar undermåligt. Tex mosin-nagant, behöver MINST 2skott eller ett HS. Hatr dessutom motsåndaren juggernaut, då är man död själv innan man fattar det. kan oxå bero på att jag är sjukt dålig på att sikta på huvudet

Visa signatur

Antec P182 - i7 920 @ 3.2GHz - 6GB Corsair DDR3 1600mhz - 150 GB Raptor 10000rpm - NVidia GTX 280 - Viewsonic 23" wide - MB ASUS P6T Deluxe V2 - PSU Antec 1000w

Permalänk
Avstängd

Release: 11/14/2008

Tillgängligt: Idag tack vare RELOADED

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Som vanligt kan man inte spela som tysk utan som en fjantig amerikanare/allierad. Patetiskt. Hatar dem fjollorna.

Visa signatur

Saab 9-3 2.3T. 513/580. Colle Edition.
Intel Q9300 - Sapphire HD4870x2 - Corsair PC8500 4Gb - Corsair 1000W PSU - Antec Twelve Hundred - Noctua Kylning - Gigabyte GA-EP35 - Eizo 24".

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboColle
Som vanligt kan man inte spela som tysk utan som en fjantig amerikanare/allierad. Patetiskt. Hatar dem fjollorna.

Själv så är jag inte så sugen på att spela "förlorare".

Men ja samtidigt så hade det ju på sätt och vis varit trevligt med ett spel där man upplever WWII ur tyskarnas perspektiv.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Själv så är jag inte så sugen på att spela "förlorare".

Men ja samtidigt så hade det ju på sätt och vis varit trevligt med ett spel där man upplever WWII ur tyskarnas perspektiv.

Vem har sagt dem förlorade?

Tyskarna låg bra bra mycket före dem allierade när det gällde teknik och innovation. Därför tycker jag det inte är mer än rätt att kunna spela dem med.

Men eftersom ett amerikanskt företag som skapat spelet så förstår jag varför man inte kan spela Achsenmächte.
MEN ETT MYNT HAR 2 SIDOR!

Denna diskussion kanske vi inte ska ta här.

Visa signatur

Saab 9-3 2.3T. 513/580. Colle Edition.
Intel Q9300 - Sapphire HD4870x2 - Corsair PC8500 4Gb - Corsair 1000W PSU - Antec Twelve Hundred - Noctua Kylning - Gigabyte GA-EP35 - Eizo 24".

Permalänk
Medlem

Står mellan Dead space och Call Of Duty World at War. Vilket ska man ta?

Visa signatur

| Asus M2N | AMD x2 6000+ 3.0ghz | Gainward 8800gt 512mb Golden sample |2GB RAM ddr2 | ViewSonic VA902 |
| Xbox360 Premium, 120GB hårddisk, Headset, 9 spel, LIVE: MercT01 |

Permalänk
Medlem

beror helt på vad du gillar, skräck i rymden eller krig i still havet.

Permalänk

Jag tycker att CoD 5 verkar bli ett kul spel, men känslan försvann från serien med CoD 3. CoD 1, CoD: UO och CoD 2 var väldigt roliga multiplayerspel, sen kom CoD 3 som var tråkigt. CoD 4 är roligt men enligt mig är känslan borta. Bara spawna, springa, sprejja och dö efter 30 sekunder. Sniper är ganska värdelöst. Efter att ha spelat CoD 4 i snart ett år har jag börjat tröttna. Häromdagen spelade jag CoD 2 igen, och det är verkligen roligare. Enkelheten, känslan och faktumet att man faktiskt behöver vara bra för att vinna gör det till ett mycket roligare spel än CoD 4. CoD 5 verkar vara som CoD 4 fast i ny skepnad. Rifles är dåliga, krävs ju två-tre skott för att döda någon. Fordon är bara jobbigt och att alla lag har samma vapen är tråkigt. Det känns som att Treyarch har försökt klämma in så mycket som möjligt. Den geniala enkelheten som gjorde att jag började spela CoD är borta, tyvärr.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

cod waw har mye mer känsla än cod4 iaf, går att överleva om den man möter är dålig på att sikta, vilket inte går i cod4 för i det sprayar man ut 30 skott på 1 sekund o man dör av 1-2 träffar,

bort me stopping power och sänk skadan på SMGs, ge rifle 1 shot 1 kill så skulle cod5 blivit perfekt

speltillverkarna försöker bara göra spelen så lätta som möjligt så alla "dåliga" spelare också kan få poäng i spelet, vilket gör så fler folk köper det

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk

Ska fortsätta spela nu efter den tunga förslusten mot gunners.... :'(

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||