Fractal Design Define [bilder]
Fractal design är ett ganska nytt märke så det blev lite utav en chansning när jag bestämde mig för att köpa define chassit, men det var ju så snyggt på bilderna så jag kunde inte hålla mig borta.
Kort spec:
5,25" platser: 3
3,5" platser (synliga): 2
Interna 3,5" platser: 5
Medföljande fläkt: 1 st, 120mm (bak)
Utrymme för extra fläkt: 1st, 120mm (fram)
Anslutningsmöjligheter: 2st USB 2.0, 1st FireWire och Audio-portar på fronten
Nätagg: Nej
Storlek (BxHxD): 190 x 485 x 415 mm
Vikt: ca 7kg

På sidoplåtarna och fronten så sitter det ljuddämpningsmattor. Om det hjälper eller inte vet jag inte.

Lådan kändes rymlig att bygga i och det var inga problem att få dit moderkort och nätagget. En av anledningarna att jag ville ha just det här chassit var att hårdiskarna var riktade utåt vilket gör att de inte är svåra att byta och inte är i vägen för längre grafikkort.
Överallt i lådan så sitter det plastlås för att ersätta skruvar. Dessa fungerade inte så jättebra för mig och jag fick ändå lossa dem lite för att få i hårddiskarna villket gjorde att det hela inte blev så skruvfritt ändå.

När jag skulle trycka i grafikkortet och ljudkortet så stötte jag på ett ganska jobbigt problem. Klickfästena gjorde att bara fanns en pytteliten springa att få in grafikkortet om man hade ett dual-slot grafikkort och jag fick inte dit det. Tröttnade efter en liten stund och tog fram saxen och löste problemet med lite klippande. På ljudkortet så tog fästet i själva kortet och även där blev det lite klippande, dock väldigt lite. Lägger upp en bild på det också men det är svårt att se.

Är trots vissa motgångar väldigt nöjd med chassit och ger det 8/10. Jag tycker att är snyggt, rymligt och prisvärt.
Svarar gärna om det är någon som har några frågor.