Fractal Design Define [bilder]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krullibull
Verkar fortfarande väldigt dumt. Finns ju ingen som helst anledning ju.

Du tror inte att packningen mellan skruven gör så att vibrationer kan minska? Känns ganska logiskt..

Visa signatur

Jag har ringt ditt nummer gång på gång, aldrig nåt svar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paolo
Du tror inte att packningen mellan skruven gör så att vibrationer kan minska? Känns ganska logiskt..

Absolut inte. För det första är den av papp, dvs. inte det bästa att dämpa vibrationer med. För det andra så funkar det inte när man monterar ett moderkort så som man gör.

Permalänk
Medlem

Är det där Silver versionen?

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pheting
Är det där Silver versionen?

Mina bilder är på den svarta/titan. Blixten får den att se väldigt ljus ut dock. Är mörkare i verkligheten.

Permalänk
Medlem

Ok, såg väldigt likt/olikt ut på något sätt ;D

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem

Snälla! Kan nån posta bilder på Fractal Design Titan Black?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Tack för svaret 15cm och lite plats över, hmm tror du att man kan få in ett sånt här monster?
16 cm på höjden.

Är sugen på chassit men undrar hur det gick med kylaren? Fick det plats?
Ni som har chassit, är ni nöjda?
Hur är det ljudmässigt?
Snyggt är det hursomhelst, och billigt!

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 16" PM

Permalänk
Medlem

Har själv ett fractal design define chassi och är lite fundersam över om det får plats en 16cm kylare

jag har mätt lite (utan att ha orkat montera bort kylare) och kommit fram till att det antagligen inte får plats
men jag mätte nog lika noggrant som en 3-åring + att jag inte monterade av kylaren för någon exakt mätning.

Jag är jättenöjd med volymen, låter betydligt mindre än mitt gamla chassi (hade inget höjdarchassi innan iof).

Har en originalkylare till E8400, ett 8800gt (xfx), en löjlig minnesfläkt och 120mm fläkten som kommer med. Hör nästan ingenting och när jag stängde av minnesfläkten (låter mest) så undrar man ibland om datorn är på

vilket man iof ändå gör iom att PWR-LEDen inte passade på mitt moderkort...

det enda jag har att klaga på är väl att de största processorkylarna inte får plats och att det blir jävligt varmt i lådan :/ antingen är 120mm fläkten som kommer med för klen eller så är hålen där bak för små... eller så behövs en till fläkt där fram.. jag har ingen aning

Permalänk
Avstängd

Fattar inte att folk kan säga att det ser budget ut, hade märket varit Lian Li och priset 2000kr så hade folk med samma åsikter älskat chassit.

Visa signatur

Fractal Define - Corsair VX 450W - Asus P5K P35 - Intel C2D E8200@4GHz - 2048DDR2 Corsair TwinX - Sapphire HD4850

Permalänk

Thread revival! Exakt efter en månad också

Jag undrar helt enkelt om lådan har tillräcklig kylning för en Phenom 9850BE och HD4870. Tacksam för svar.

EDIT: Oklockade exemplar av ovanstående menas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MINO7AURO
Fattar inte att folk kan säga att det ser budget ut, hade märket varit Lian Li och priset 2000kr så hade folk med samma åsikter älskat chassit.

Haha alltså...folk hade ratat det om det nu var så + Lian Li skulle aldrig gjort ett sådant mindre bra chassi ever.

Permalänk
Medlem

Rätt stiligt men på tok för likt ett p180 för att vara något intressant. Jag menar, den lådan finns redan!

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Någon som har provat om ett 9800GX2 får plats? Måttde lite hos en kompis och det såg väldigt trångt ut!

Permalänk
Medlem

Chassiet verkar inte finnas kvar på många ställen längre..

Inet.se har tagit bort det ur sortimentet. De fick inte tag i det..

Lagom till jag ville beställa det xD

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4rlsson
Chassiet verkar inte finnas kvar på många ställen längre..

Inet.se har tagit bort det ur sortimentet. De fick inte tag i det..

Lagom till jag ville beställa det xD

samma här. Varför försvann det mest genomtänkta miditower chassiet för HTPC-bygge i mitt vardagsrun?
Helt otroligt sorgligt

Vad finns det för alternativ?

*EDIT*

Fractal Design promotar ju detta chassiet på deras hemsida fortfarande
http://www.fractal-design.com/

Har fått uppgifter om att det ej längre tillverkas då jag tog kontakt med webhallen. Mycket tråkigt

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Jag använde inte ens "on" knappen på mitt chassi, då jag startar datorn via tangentbordet. Så att Vista skulle kräva en reset knapp är underligt.

Hahaha

Ni är för jävla sköna i huvet som inte förstår hans inlägg.

Permalänk

För att svara på om en STOR kylare får plats: Ja. I min sitter en http://www.thermalright.com/new_a_page/product_page/cpu/u120e... och det utan några som helst problem.

Dock gillar jag inte alls mitt chassi som jag har haft sedan juni. Lägg hellre lite mer pengar på ett p182. Fractals är varmt, trångt och kasst ljudisolerat. Alla plastbitar är i princip skräp och fungerar inte alls. Dessutom kan man i princip glömma allt vad som heter kabeldragning eftersom man inte kan dra kablar bakom MB-plåten eller genom den. Har man som jag ett asus p5q pro så kommer man dessutom märka att mb-plåten är för liten för det (ILLA!), med det sagt kan man skruva dit det ändå, fast det blir flamsigt.

om det är någon som verkligen vill ha det så finns den fortfarande hos:
www.ghdata.se

Själv ska jag byta till något annat och försöka bygga om mitt fractal helt (läs: antagligen ha sönder det av misstag)

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av golanisheli

om det är någon som verkligen vill ha det så finns den fortfarande hos:
www.ghdata.se

Senast jag kollade så stog det Ej i lager, liksom vad det står nu

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop
Senast jag kollade så stog det Ej i lager, liksom vad det står nu

hade visst fel för mig :S var inne i butiken innan julen och är ganska säker på att det stod ett ex där inne. Fast du hittar alldeles säkert något annat chassi

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av golanisheli
hade visst fel för mig :S var inne i butiken innan julen och är ganska säker på att det stod ett ex där inne. Fast du hittar alldeles säkert något annat chassi

/Daniel

inget som är så billigt, stilrent, litet och prisvärt.

Påkar på p182, men vill helst inte lägga mer än 500-750kr på chassie med lucka och 120mm fläkt bak och fram.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

inget som är så billigt, stilrent, litet och prisvärt.

Påkar på p182, men vill helst inte lägga mer än 500-750kr på chassie med lucka och 120mm fläkt bak och fram.

Det kan bli svårt att komma ner i dom prisklasserna, P182 är helt klart värd sina dryga 1200kr om man vill ha en bra bas att bygga ett tyst system.

http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=623511&hbx_... här har du annars ett ok chassi i din prisklass, lucka å allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Det kan bli svårt att komma ner i dom prisklasserna, P182 är helt klart värd sina dryga 1200kr om man vill ha en bra bas att bygga ett tyst system.

http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=623511&hbx_... här har du annars ett ok chassi i din prisklass, lucka å allt.

Går det att stänga av alla fula blå leds som täcker hela lådan vore det bra. Ganska fult chassie för vardagsrummet. Tanken bakom detta bygge jag ska göra är för HTPC. Vill inte ha en massa lysande, blinkande lampor eller dyligt.

Define är det ultimata för mig, men finns ej längre. Jag är inte dålig på att modifiera och såga mig till rätta i ett trångt chassie, det handlar om pris, storlek och stilrenhet.
Define har allt jag ville. Tråkigt.
Det lutar emot det här chassiet
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=39072
synd bara att det endast är 92mm fläktar...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fractal design kommer ju komma med två varianter av Definechassit nu andra kvartalet

"Project DEFINE: Arriving Q2 2009!

Define is a stylish ATX-case series with focus on combining top notch design with attractive functions for the true computer enthusiast, all this to a reasonable price tag!

It will be available in two versions; one slightly cheaper targeted at the mid-level market, and one a bit more expensive targeted at high-end market. Features such as stylish exterior, optimal ventilation, low noise level and easy accessibility will be standard for both models.

Keep yourself updated about this project by frequently visiting fractal-design.com! "

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4rlsson
Fractal design kommer ju komma med två varianter av Definechassit nu andra kvartalet

"Project DEFINE: Arriving Q2 2009!

Define is a stylish ATX-case series with focus on combining top notch design with attractive functions for the true computer enthusiast, all this to a reasonable price tag!

It will be available in two versions; one slightly cheaper targeted at the mid-level market, and one a bit more expensive targeted at high-end market. Features such as stylish exterior, optimal ventilation, low noise level and easy accessibility will be standard for both models.

Keep yourself updated about this project by frequently visiting fractal-design.com! "

Hoppas de fixat med hål i moderkortsplåten och vänt HD-buren 90 grader.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Citat:

Går det att stänga av alla fula blå leds som täcker hela lådan vore det bra. Ganska fult chassie för vardagsrummet. Tanken bakom detta bygge jag ska göra är för HTPC. Vill inte ha en massa lysande, blinkande lampor eller dyligt.

Define är det ultimata för mig, men finns ej längre. Jag är inte dålig på att modifiera och såga mig till rätta i ett trångt chassie, det handlar om pris, storlek och stilrenhet.
Define har allt jag ville. Tråkigt.
Det lutar emot det här chassiet
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=39072
synd bara att det endast är 92mm fläktar...

Om du nu skall bygga en HTPC, varför inte titta på HTPC-chassin? Antec Fusion är ett trevligt sådant t.ex. (om du vill ha ett mATX-chassi). NSK2480 finns ju det med om du vill ha samma grunddesign fast med mindre lull-lull och 380W nätaggregat istället för 430W.
Annars har ju Silverstone en hel del trevliga chassin (om än inte billiga).

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Har använt detta chassi i mitt första bygge ett par månader nu. Jag kollade efter damm häromdagen och måste bara få berömma denna kanonburk. Det var inte ett enda dammkorn över moderkortet och komponenterna. Det enda som sluppit in var en aning skräp i fronten men absolut ingenting på kritiska delar.

Jag är helnöjd med detta!

Det enda eventuella minuset skulle vara den väldigt blåa Power-LED'en. Den lyser upp hela rummet när jag ska sova. Blir till att koppla ur den nästa gång jag öppnar lådan.

Visa signatur

R2UD3RCM550930577010006U

Permalänk
Medlem

En snabb fråga, har blivit väldigt intresserad i detta chassi. Har ett lågbydgetchassi för tillfället och hade tänkt köpa detta. Det jag undrar är om det är lugnt att flytta över delarna från min "gamla" till det nya chassit?

Delar förövrigt:
intel i5 2500K
560ti OC
ASRock P67 Pro3 REV B3

edit: Ja ett R3. Tack för svaret du där under

Permalänk
Medlem
Skrivet av Intro_92:

En snabb fråga, har blivit väldigt intresserad i detta chassi. Har ett lågbydgetchassi för tillfället och hade tänkt köpa detta. Det jag undrar är om det är lugnt att flytta över delarna från min "gamla" till det nya chassit?

Delar förövrigt:
intel i5 2500K
560ti OC
ASRock P67 Pro3 REV B3

Till ett Fractal Design Define R3?
Inga problem!

Permalänk
Avstängd

Är också intresserad av ett R3 till min första riktiga speldator men min pappa är "paranoid" när det gäller ljud. Är det så tyst som många säger? Dock ska det sägas att han bara lite på mitt gamla xbox 360 efter att jag installerat spelen. Men mer än så får det ej låta. Då lär datorn sluta i delar i garaget...

Jag hade tänkte köra på

Vitt FD R3
i5 2500k
Corsair H60
750w nätagg
2 extra 120mm fläktar
Sapphire HD 6950

Anledningen att jag kommer köra på H60, 750w nätagg och extra fläktar är att Inet ska bygga ihop den och jag vill ha den hyffsat framtidsäker.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Är också intresserad av ett R3 till min första riktiga speldator men min pappa är "paranoid" när det gäller ljud. Är det så tyst som många säger? Dock ska det sägas att han bara lite på mitt gamla xbox 360 efter att jag installerat spelen. Men mer än så får det ej låta. Då lär datorn sluta i delar i garaget...

Jag hade tänkte köra på

Vitt FD R3
i5 2500k
Corsair H60
750w nätagg
2 extra 120mm fläktar
Sapphire HD 6950

Anledningen att jag kommer köra på H60, 750w nätagg och extra fläktar är att Inet ska bygga ihop den och jag vill ha den hyffsat framtidsäker.

Kan säga att den ändå inte är så tyst. Beror preis på vilka delar det är i lådan, speciellt fläktar. Fått min knäpptyst nu när jag precis köp nya delar (en i5 och en kylare). Nu hör man knappt att datorn är igång (speciellt med lite bakgrundsljud).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar