Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Samsung 223BW - Natural Color Pro 1.0 ICM" appears to be defective

Permalänk

Samsung 223BW - Natural Color Pro 1.0 ICM" appears to be defective

Hej!

Äger en Samsung 223BW, installerade Vista här om dagen. Men jag har lite problem med färgerna. Tex. i Photoshop CS3 så säger den "Samsung - Natural Color Pro 1.0 ICM" appears to be defective" när man startar Photoshop. Här kan man välja "Ignore Profile" eller "Use Anyway". Färgerna verkar vara lite skumma. Men i tex. Firefox så visas alla bilder o färger rätt enligt vad jag kan se men när jag sen öppnar dom i Vistas egna bildvisningsprogram så är allt gulaktigt, det vita är tydligast gult.

Har installerat drivrutiner till skärmen och även testat programmet MagicTune, men det är samma sak.

Hur får jag det att funka som det ska?

Tack!

Permalänk

Tar och bumpar denna gammla tråd nu eftersom jag har samma problem med min nyinköpta skärm, jag har googlat lite och det är tydligen ett vanligt problem så jag undrar om nån vet en lösning

Permalänk
Avstängd

Har samma probbs, tror inte det beror på skärmen, har fått för mig att det är creativs ljudkorts drivare som gör fenomenet, nån av er som har creativs (x-fi, audigy) ljudkort??

Visa signatur

AMD Phenom II 965 c3//XFX Ati 5850 BE//Intel X25-M 80gb ssd//WD 750gb Black//Asus bräda M4A79XTD EVO//g15 v2//g500
Samsung t240 Fullhd gaming monitor//incoming sammy 2270
Lappy Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X64
Har samma probbs, tror inte det beror på skärmen, har fått för mig att det är creativs ljudkorts drivare som gör fenomenet, nån av er som har creativs (x-fi, audigy) ljudkort??

Har väldigt svårt att tro att ett bild fel kan ha något med ett ljudkort att göra, och efter att ha läst ett par andra trådar gällandes detta tydligen välkända problem så har det antagligen någonting med att själva färgprofilen - eller vad man ska kalla det - är korrupt :/

Permalänk
Medlem

råkade få fram denna tråd vid en googling. vet inte om problemet kvarstår men jag hittade också denna fix, nu funkar det för mig

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄