Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
näe men för att dom är ett gäng pajasar.

ett exempel är att dom skryter med att lyckas hålla en guardzone fri från pks, en guardzone är en vaktad stad och om en pk (röd flagga) eller en kriminell (grå flagga) vistas där så räcker det med att man skriver "guard" i chatten så blir dom instagibbade. och dom skryter med att dom hållt den fri från pks.

utanför zonen så dör dom som flugor. dom skröt också som fan på forumen om hur deras keep skulle va störst o bäst. mindre än 20 timmar efter att dom gjort det färdigt så blir det rivet av ett gäng andra spelare. inte mycket senare så blir deras tier 3 hus nerslaget av myrmidon guilden.

med andra ord: det va mycket snack och skryt men när det kom till kritan fick dom storstryk och gör sig bara mer patetiska på forumen

Låter rätt underhållande tycker jag

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Medlem

Folk har sagt att Vanguard och Age of Conan hade dåliga releaser... Nåt säger mig att dom kommer hamna i skymundan om man jämför med detta...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Folk har sagt att Vanguard och Age of Conan hade dåliga releaser... Nåt säger mig att dom kommer hamna i skymundan om man jämför med detta...

Vanguard var inte spelbart vid releasen det tog väl ca 1 år innan det fungerade hyffsat. AOC är fortfarande inte i närheten av vad Funcom har marknadsfört det som, ett riktigt jäkla skitspel är det. Bara att skriva AOC gör mig förbannad. Mortal har allt som har lovats vid starten plus lite till, får man bara ordning på lagget så är allt på plats. Att hälften av betatestarna inte är läskunniga är ju en annan sak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Vanguard var inte spelbart vid releasen det tog väl ca 1 år innan det fungerade hyffsat. AOC är fortfarande inte i närheten av vad Funcom har marknadsfört det som, ett riktigt jäkla skitspel är det. Bara att skriva AOC gör mig förbannad. Mortal har allt som har lovats vid starten plus lite till, får man bara ordning på lagget så är allt på plats. Att hälften av betatestarna inte är läskunniga är ju en annan sak.

Får nog så lov att ta tillbaka lite av det jag sa iaf, loggade in på Mortal idag och det verkar onekligen som om dom har fått ordning på lagget!
Lyckas dom bara styra upp balanseringen lite till/får ordning på skillsystemet och UI:t så kanske dom har en chans.
Dom har trots allt ca 2 veckor kvar innan release, kanske mer med lite tur.

Jag kan hålla med dig om att AoC inte är vad Funcom marknadsförde det som men nu (1 år efter release) börjar dom iaf komma rätt nära.
Det jag inte kan hålla med dig om dock är att AoC skulle vara ett skitspel, inte i mitt tyckte iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Här var det tyst! Undrar vad som pågår just nu med deras server, den har vart nere sedan fredag hoppas allt gått bra med klienten osv.

Permalänk
Sötast

Senast jag provade logga in så stod det i clientloadern att de hade fixat bort lagget.

Jag loggade in och började garva för att det laggade så otroligt mycket, sen har jag inte logga in igen.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Senast jag provade logga in så stod det i clientloadern att de hade fixat bort lagget.

Jag loggade in och började garva för att det laggade så otroligt mycket, sen har jag inte logga in igen.

den builden ska ta bort desyncet ja, men dom har uppgraderat grafikmotorn så allting är till steg 1 igen kan man säga dom ville att folk ska logga in och stressa deras nya coder. så dom måste typ göra om allting igen sen ska dom börja införa allting igen och fixa så det inte laggar

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Sötast
Skrivet av wingman92:

den builden ska ta bort desyncet ja, men dom har uppgraderat grafikmotorn så allting är till steg 1 igen kan man säga dom ville att folk ska logga in och stressa deras nya coder. så dom måste typ göra om allting igen sen ska dom börja införa allting igen och fixa så det inte laggar

Låter riktigt illa det där, hur blev det då med release? de hade väl slut på pengar?

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Låter riktigt illa det där, hur blev det då med release? de hade väl slut på pengar?

nej dom har inte slut på pengar, men det börjar väl bli snart

EDIT: jag har inte sätt att dom har sagt att dom har slut på pengar

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

YES
Mortal online släpps 9 juni open betan slutar den 17 maj.

Svårt att säga hur bra de fixat lagget och desyncet, jag tyckte inte det var riktigt klockrent än men tydligen får dom in den informationen som behövs för att fixa det nu.

Grafiken har fått sig ett litet lyft nu och man kan gå in i lite flera byggnader. Jag kommer definitivt att spela från start även om det kommer att vara lite strul. Jag ser ingenting som kan konkurrera med MO så det blir till att stå ut med strulet.

Permalänk
Sötast
Skrivet av HAZ:

YES
Mortal online släpps 9 juni open betan slutar den 17 maj.

Svårt att säga hur bra de fixat lagget och desyncet, jag tyckte inte det var riktigt klockrent än men tydligen får dom in den informationen som behövs för att fixa det nu.

Grafiken har fått sig ett litet lyft nu och man kan gå in i lite flera byggnader. Jag kommer definitivt att spela från start även om det kommer att vara lite strul. Jag ser ingenting som kan konkurrera med MO så det blir till att stå ut med strulet.

Vad är det som är så YES about it?

Nu får du ju betala för alphan istället för att lira den gratis?

Känns som det mest ofärdiga spelet släppt sedan..... ja, alltså någonsin?

Jag har aldrig någonsin tidigare spelat en "beta" som känns som en solklar alphaversion, och sedan ska den släppas också?

Permalänk
Skrivet av HAZ:

YES
Mortal online släpps 9 juni open betan slutar den 17 maj.

Svårt att säga hur bra de fixat lagget och desyncet, jag tyckte inte det var riktigt klockrent än men tydligen får dom in den informationen som behövs för att fixa det nu.

Grafiken har fått sig ett litet lyft nu och man kan gå in i lite flera byggnader. Jag kommer definitivt att spela från start även om det kommer att vara lite strul. Jag ser ingenting som kan konkurrera med MO så det blir till att stå ut med strulet.

mm märkte det att brasorna vart snyggare bättre ljussystem, och natthimlen vart mycket snyggare ^^

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Hoppas de får till det här nu, ska förboka imorgon så jag får 5 Euro rabatten eller vad den ligger på ^.-

Vi ses i MO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Vad är det som är så YES about it?

Nu får du ju betala för alphan istället för att lira den gratis?

Känns som det mest ofärdiga spelet släppt sedan..... ja, alltså någonsin?

Jag har aldrig någonsin tidigare spelat en "beta" som känns som en solklar alphaversion, och sedan ska den släppas också?

Betala för vad du kallar "alpha" löjligt påstående men visst, jag slipper alla char wipes men största pluset är nog att man slipper alla gratisspelare.

Det mest ofärdiga spelet som släppts är nog Vanguard men jag tror inte det intresserar dig. Du yttrar dig nog mest för att snacka skit om MO.

Den här solklara alphversionen är det bästa som finns ute just nu, fan vad bra det blir när den kommer till beta

Nu har du bara två dar på dig att hitta mera skit om MO. För jag utgår från att du inte är så jävla dum så du köppt spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av haxorn:

Hoppas de får till det här nu, ska förboka imorgon så jag får 5 Euro rabatten eller vad den ligger på ^.-

Vi ses i MO!

Läs på ordentligt innan du köper det. Jag gillar det skarpt men det är klart annorlunda mot andra MMORPGn, och det kommer inte att fungera klockrent vid realesen.

Permalänk
Sötast
Skrivet av HAZ:

Betala för vad du kallar "alpha" löjligt påstående men visst, jag slipper alla char wipes men största pluset är nog att man slipper alla gratisspelare.

Det mest ofärdiga spelet som släppts är nog Vanguard men jag tror inte det intresserar dig. Du yttrar dig nog mest för att snacka skit om MO.

Den här solklara alphversionen är det bästa som finns ute just nu, fan vad bra det blir när den kommer till beta

Nu har du bara två dar på dig att hitta mera skit om MO. För jag utgår från att du inte är så jävla dum så du köppt spelet

O_o

Du köpte spelet va?

Inte.... gifte dig med det? rofl...

Vanguard funkade iaf när det släpptes, sen att det fattades lite content var sin sak.

MO... Liksom... funkar inte om man tittar i kalendern och märker att det är 2010, inte liksom... en testversion över 14.4 modem ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

O_o

Du köpte spelet va?

Inte.... gifte dig med det? rofl...

Vanguard funkade iaf när det släpptes, sen att det fattades lite content var sin sak.

MO... Liksom... funkar inte om man tittar i kalendern och märker att det är 2010, inte liksom... en testversion över 14.4 modem ^^

Det är en sak att vara kritisk mot MO men det du skriver är ju löjligt. Spelet är fortfarande i beta okänt begrepp för dig tydligen. I en beta kan du inte räkna med att spelet ska fungera, det är liksom en test. Förväxla inte det med den vanligare formen av PR beta som de flesta större speltillverkarna använder för att marknadsföra med.

Vanguard var fortfarande väldigt buggigt efter ett år. OBS !!! ej beta alltså.

Jag kommer inte att kommentera några flera av dina totalt oseriösa inlägg nu.

Se till att få lite hår runt pitten innan du gör några flera inlägg.

Permalänk
Sötast
Skrivet av HAZ:

Det är en sak att vara kritisk mot MO men det du skriver är ju löjligt. Spelet är fortfarande i beta okänt begrepp för dig tydligen. I en beta kan du inte räkna med att spelet ska fungera, det är liksom en test. Förväxla inte det med den vanligare formen av PR beta som de flesta större speltillverkarna använder för att marknadsföra med.

Vanguard var fortfarande väldigt buggigt efter ett år. OBS !!! ej beta alltså.

Jag kommer inte att kommentera några flera av dina totalt oseriösa inlägg nu.

Se till att få lite hår runt pitten innan du gör några flera inlägg.

Du kan glömma mitt inlägg från igår
Gick upp 05.25 för att gå på jobb, varit uppe nästan 23H+jobb vid posttillfället, var lagom trött och oseriös ja

Sowwy!

Permalänk
Medlem

Ingen som har ett betakonto att låna ut? / Key att ge. Vore trevligt att testa men har inte lust att betala för spelet för endast betan

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadrex:

Ingen som har ett betakonto att låna ut? / Key att ge. Vore trevligt att testa men har inte lust att betala för spelet för endast betan

Tack på förhand!

Har svårt att se att någon skulle vilja låna ut sitt konto som den personen i fråga har betalat för till en främling. (Som inte själv vill betala för att köpa spelet)

Du betalar ju inte för betan, när du betalar så köper du spelet och får beta access.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Då får jag be om ursäkt, trodde det fungerat som vid andra betor att man kan få en key som invite, sen att köpa spelet också ger en invite Har tyvärr inte ekonomin att lägga ut pengar på ett spel som jag testar i 3 timmar och sen inte vill köra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadrex:

Då får jag be om ursäkt, trodde det fungerat som vid andra betor att man kan få en key som invite, sen att köpa spelet också ger en invite Har tyvärr inte ekonomin att lägga ut pengar på ett spel som jag testar i 3 timmar och sen inte vill köra.

Jag tror att Star Vault eventuellt kommer att släppa betan fri sista dagarna före realese. Det går att spela gratis just nu också open betan stängs den 17e.

Permalänk

bara det att det inte är någon ide att spela just nu eftersom det inte finns några features inne för tillfället. du kan ju dock gå runt o slå ihjäl kaniner om du vill.

anledningen är att dom precis uppgraderat sin motor så dom måste testa och lägga in alla saker igen från början. men jag har fortfarande hopp på att detta liret blir bra, dom har ju förstärkning nu från Epic så det ska nog gå.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Dom har förstärkning av Epic så länge spelets motor / nätverk inte är 100%***

Permalänk
Medlem

Kommer en patch i början av nästa vecka som slår igång fler funktioner, blir intressant å se hur det blir med desyncen då eller rättare sagt varje patch tills release blir spännande
Som det är nu med nya buildensen så har jag inte haft någon desync men jag har bara kollat in då och då.
Sen hoppas jag det kommer en trail eller något så att folk kan få se hur MO är när det funkar som det ska då många är väldigt tveksamma till spelet iom all dålig publicitet det fått.

Permalänk
Medlem

när jag såg trailern så tänkte jag "fan va nice, ungefär som eve online fast .. fantasy, kan bygga saker och skit"

samma dag beställde jag spelet, och loggade in... ROFL.. loggade ut..

såg att dom ska släppa spelet om några veckor så började jag skratta... finns inte en chans i världen att allt detta kommer vara ens i närheten av en spelbar vid release..

men jag ska ge det en chans om några veckor

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Sötast
Skrivet av daevilb:

när jag såg trailern så tänkte jag "fan va nice, ungefär som eve online fast .. fantasy, kan bygga saker och skit"

samma dag beställde jag spelet, och loggade in... ROFL.. loggade ut..

såg att dom ska släppa spelet om några veckor så började jag skratta... finns inte en chans i världen att allt detta kommer vara ens i närheten av en spelbar vid release..

men jag ska ge det en chans om några veckor

Fint va?

Kändes det lite som att titta på en perfekt slipad diamant....

Endast för att köpa den och få en glasskärva i en plåtburk?

Permalänk
Medlem

Har det hänt något på detta superspel?

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk

det har hänt lite saker ja men det beror på när du testade det sisst.

dom har uppgraderat sin motor så dom håller på och lägger in alla features igen och börjar testa saker och ting från grunden. du kan ju antingen inse att det är beta eller så kan du läsa alla negativa inlägg av folk som testade det och förväntade sig en färdig produkt.

Edit. det är nu stängd beta så du kan inte testa spelet längre om du inte förköpt spelet

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk

När släpps det?

Visa signatur

Antec 1200 | Asus Crosshair IV Formula | Phenom II x6 1055t | 4gb Kingston 1333 Mhz | Gigabyte 4870X2 2Gb | Cooler Master 1000W | LG HD/DVD- Blue Ray | Logitech G5 | Hiper | Steelseries S&S | 640 Gb

I got Rytmus!