Permalänk
Medlem

Nu kollar du första sidan på deras hemsida, där står klart och tydligt :). Puss och kram

God natt - Haxorn

Permalänk
Medlem

Snart release va?

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

Snart release va?

Jupp, "The release date of Mortal Online has now been set: the 9th of June."
( Release update - 14-05-2010 | Mortal Online )

Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

Snart release va?

Det ser skakigt ut tycker jag men vi får väl se, Jag laddar ner senaste utgåvan nu, det går inte direkt som en "oljad blixt" :D.

Mycket neggativt på forumet om ny patchen också, det ser fan inte bra ut för mitt favorit spel. Jag hoppas att det går att testa lite i kväll så får vi se om det ligger något i kritiken.

Permalänk

mja henrik verkar vara skitnöjd med hur spelet är. undrar lite vilken värld han lever i men aja man får se med tiden

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Det är rätt spelbart nu faktiskt (Y)

Permalänk
Medlem
Skrivet av haxorn:

Det är rätt spelbart nu faktiskt (Y)

Blev väldig stor skillnad med senaste patchen. Börjar man hoppas de hinner fixa det värsta innan release.

Permalänk
Medlem

Japp, bara de får ordning på allt de har implementerat någorlunda ser jag inga större bekymmer. Det gäller bara klara starten, sedan får man in pengarna och kan anställa kraften man behöver för att ta sig förbi de andra hindren.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är mycket tveksam till att MO är redo att släppas om några dar. Den stängda beta i februari var bra mycket bättre än vad spelet är nu, och folk dissade spelet då ???

Visst har det gått framåt sen open betan men jag hade förvänta mig betydligt mer än det här, visst lagget är bättre men fortfarande inte perfekt och NPCna har fått lite färg. Men det gör inte mig särskilt övertygad, några dagar före release borde spelet vara komplett och fungera bra.

Jag kommer fortfarande att fortsätta spela, men jag är mycket tveksam om MO kommer att klara av att fånga tillräckligt många, så att spelet kan utveckla sig till sin fulla potential.

Permalänk
Skrivet av HAZ:

Måste säga att jag är mycket tveksam till att MO är redo att släppas om några dar. Den stängda beta i februari var bra mycket bättre än vad spelet är nu, och folk dissade spelet då ???

Visst har det gått framåt sen open betan men jag hade förvänta mig betydligt mer än det här, visst lagget är bättre men fortfarande inte perfekt och NPCna har fått lite färg. Men det gör inte mig särskilt övertygad, några dagar före release borde spelet vara komplett och fungera bra.

Jag kommer fortfarande att fortsätta spela, men jag är mycket tveksam om MO kommer att klara av att fånga tillräckligt många, så att spelet kan utveckla sig till sin fulla potential.

finns väl inget mmo som släpptes redo. ?

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

finns väl inget mmo som släpptes redo. ?

Jag spelade den öppna betan på WOW den var garanterat mera färdig än vad MO är nu.

Permalänk
Medlem

Men ändock, idag släpptes en patch på 2gb, har dom mer saker i den storleksordningen på lut så tänker inte jag säga att det är omöjligt längre... Bara väldigt väldigt tungt...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arius:

Men ändock, idag släpptes en patch på 2gb, har dom mer saker i den storleksordningen på lut så tänker inte jag säga att det är omöjligt längre... Bara väldigt väldigt tungt...

Det jag refererar till är efter den sista patchen. Så jag skulle nog säga att det är nära på omöjligt.

Permalänk
Medlem

Haz, hahahah rätt roligt att du tar och jämför Blizzard VS SV. Snacka om stor vs litet företag.

SV = ca 20-30 anställda - Blizzard vill jag inte tänka på hur många anställda de har.

You do the math

Permalänk
Medlem
Skrivet av haxorn:

Haz, hahahah rätt roligt att du tar och jämför Blizzard VS SV. Snacka om stor vs litet företag.

SV = ca 20-30 anställda - Blizzard vill jag inte tänka på hur många anställda de har.

You do the math

Snacka om osakligt inlägg. Men när du tar upp det så, är det en sak som stöder mina misstankar om releasen.

Permalänk

mm releasen kommer nog bli lite skakig men det som återstår imo är lite balansering av vapen och magi + lite polering.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Haz, Blizzard har 10 - 20 gånger fler arbetare som jobbar på deras projekt. Kom igen du har lite vett va ? (Förlåt för personangreppet).

Skrivet av HAZ:

Jag spelade den öppna betan på WOW den var garanterat mera färdig än vad MO är nu.

Det var det här jag referrerade till så var du får osakligt ifrån vet jag inte

Plus att Blizzard inte var nybörjare på det här med att skapa spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av haxorn:

Haz, Blizzard har 10 - 20 gånger fler arbetare som jobbar på deras projekt. Kom igen du har lite vett va ? (Förlåt för personangreppet).

Det var det här jag referrerade till så var du får osakligt ifrån vet jag inte

Plus att Blizzard inte var nybörjare på det här med att skapa spel.

Vi diskuterade hur vida några MMORPGN släpps i ofärdigt skick, inte företagens kapacitet. Vad jag kan se just nu så är nog MO det mest ofärdiga spelet jag testat 2 dagar före release i beta. Det betyder inte att jag inte gilla spelet tvärt om, jag vill inte att folk ska få för stora förväntningar och tvär såga spelet. Då är det bättre att de som inte tål ett ofärdigt spel väntar några månader. Men SV kanske överaskar vad vet jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAZ:

Vi diskuterade hur vida några MMORPGN släpps i ofärdigt skick, inte företagens kapacitet. Vad jag kan se just nu så är nog MO det mest ofärdiga spelet jag testat 2 dagar före release i beta. Det betyder inte att jag inte gilla spelet tvärt om, jag vill inte att folk ska få för stora förväntningar och tvär såga spelet. Då är det bättre att de som inte tål ett ofärdigt spel väntar några månader. Men SV kanske överaskar vad vet jag.

Då var det jag som missförstod.

My sincere apologies HAZ.

Men faktorn av hur mycket företagen redan har varit med om och erfarnat spelar la roll?

Haxorn

Permalänk
Medlem

Kommer ju en stor patch idag. Vi får se hur det ser ut efter den!

Permalänk

Håller på att tanka Darkfall 14 trial just nu.. sen såg jag detta spel, vilket rekommenderar ni? Är det helt olika spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompaparompa:

Håller på att tanka Darkfall 14 trial just nu.. sen såg jag detta spel, vilket rekommenderar ni? Är det helt olika spel?

Jag tror jätte mycket på MO men frågan är hur färdigt det är när det släpps. Det skulle vara kul att testat Darkfall, men nu tycker jag tåget har gått det blir MO för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxzibitt:

Kommer ju en stor patch idag. Vi får se hur det ser ut efter den!

Gör det ??

Permalänk

vore inte så poppis med nakna mages på odödliga hästar i releasen

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAZ:

Gör det ??

Mortal Online Forums

Permalänk
Medlem

19 timmar kvar
Fortfarande buggar kvar som ska vara fixade enligt patchnoten. Jag tror vi kan förvänta oss en MYCKET skakig release. Men man får se det från den ljusa sidan det är äntligen slut på char wipes :D.

Permalänk
Medlem

Och att de troligtvis får fler som jobbar med mmot genom att de nu kommer börja kamma in pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompaparompa:

Håller på att tanka Darkfall 14 trial just nu.. sen såg jag detta spel, vilket rekommenderar ni? Är det helt olika spel?

Jag rekommenderar Darkfall

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Skrivet av Mo0rbid:

Jag rekommenderar Darkfall

Jag med. Men.... en timme kvar till MO launchar.... och jag som ska jobba över

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|