Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Nej, inte med hårdvaruaccelering av H/x264.

Jo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sewe
Jo

"The MPC-HC Video decoder must be connected directly to the renderer. That means no intermediate filters such as DirectVobSub or ffdshow can be inserted between the decoder and the video renderer. "

Från officiella sidan.

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
"The MPC-HC Video decoder must be connected directly to the renderer. That means no intermediate filters such as DirectVobSub or ffdshow can be inserted between the decoder and the video renderer. "

Från officiella sidan.

Ok jag va inte tydlig nog, genom att du använder renderless renderaren så kan man använda sig av MPC inbyggda sub rederare

Jag citerar:
"MPC has its own subtitle engine built-in. It adds the subs to VMR9 after the graph is built with DXVA, that's why it works"

Permalänk
Medlem

Jag behövde använda 64bitars versionen av ffdshow tryouts och en 64bitars matroskasplitter jag hittade på sourceforge för att få till xvid och h264/mkv i windows mediacenter (vista sp1 64-bit).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok jag va inte tydlig nog, genom att du använder renderless renderaren så kan man använda sig av MPC inbyggda sub rederare

Jag citerar:
"MPC has its own subtitle engine built-in. It adds the subs to VMR9 after the graph is built with DXVA, that's why it works"

MPC's inbyggda subrenderare är inte lika bra som vobsub.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
MPC's inbyggda subrenderare är inte lika bra som vobsub.

Jag tycker den är bättre faktiskt, varför gillar inte du den?

Fast egentligen så är det ganska orellevant vad du tycker om den för jag svarade på att det går visst att få undertexter med dvxa, gillar man den inte så blir det inge undertexter, upp till varje enskild att bestämma

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tycker den är bättre faktiskt, varför gillar inte du den?

Fast egentligen så är det ganska orellevant vad du tycker om den för jag svarade på att det går visst att få undertexter med dvxa, gillar man den inte så blir det inge undertexter, upp till varje enskild att bestämma

Löste det själv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raxx
Hur gör man för att starta sub i mpc homecinema?

Kör med wmr7/9 renderless, haali eller evr renderaren

Permalänk
Medlem
Citat:

Kör med wmr7/9 renderless, haali eller evr renderaren

Tack hitta det sen

Permalänk
Inaktiv

hur får jag ffdshow 64 att funka med mpc-hc 64 och wmp 64?