Visa dina skärmdumpar!

Permalänk
Inaktiv

Ungefär hur stor del av spelvärlden syns på femte bilden? Gillade den skarpt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Assassins Creed: Unity

Depth of Field används nästan lite för mycket, ser rätt bra ut ibland som här:
http://i.imgur.com/AtHdZP6.jpg

Depth of Field (DoF) används i ALLA bilder...
Det som används är en kort Depth of Field i den bilden.
Du kan lika gärna ha en extrem lång Depth of Field från närmsta objekten på säg 0.8 m och sedan skärpa ända ut i oändligheten.

På ren svenska använder man ordet skärpedjup.
Bilden du hänvisar till har kort skärpedjup. ALLA bilder har skärpedjup, antingen skärpedjup över hela bilden eller enbart inom några få millimeter.

Läs lite här om detta:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Skärpedjup

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

The Vanishing of Ethan Carter

Mysigt spel, lite Dear Esther vibbar emellanåt även om det inte riktigt ännu nåt fram på samma nivå som DE. Helt ok spenderade kronor iaf

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Knashatt:

Depth of Field (DoF) används i ALLA bilder...
Det som används är en kort Depth of Field i den bilden.
Du kan lika gärna ha en extrem lång Depth of Field från närmsta objekten på säg 0.8 m och sedan skärpa ända ut i oändligheten.

På ren svenska använder man ordet skärpedjup.
Bilden du hänvisar till har kort skärpedjup. ALLA bilder har skärpedjup, antingen skärpedjup över hela bilden eller enbart inom några få millimeter.

Läs lite här om detta:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Skärpedjup

Jo men nu var det mer allt användande av extrema mängder DoF jag syftade på. De värsta exemplen tog jag inte med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jo men nu var det mer allt användande av extrema mängder DoF jag syftade på. De värsta exemplen tog jag inte med.

Åååå, vad besserwisser jag känner mig nu...

Extrema mängder DoF menar att du har extremt mycket skärpedjup. Alltså, att du får skärpa i HELA bilden.
Bilden du hänvisar till har extremt LITE DoF, extremt LITE skärpedjup...

Ju mer skärpedjup (DoF) desto mer är inom det område som har fokus.
Ju mindre skärpedjup (DoF) desto mindre är inom det område som har fokus.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Knashatt:

Åååå, vad besserwisser jag känner mig nu...

Extrema mängder DoF menar att du har extremt mycket skärpedjup. Alltså, att du får skärpa i HELA bilden.
Bilden du hänvisar till har extremt LITE DoF, extremt LITE skärpedjup...

Ju mer skärpedjup (DoF) desto mer är inom det område som har fokus.
Ju mindre skärpedjup (DoF) desto mindre är inom det område som har fokus.

Nu är det dock grafikeffekten Depth of Field i spelet jag talar om. Ju lägre inställning desto mindre effekt i spelet. Nu är jag osäker på om det ens går att stänga av i detta spel och jag brukar föredra att ha det aktiverat.

Hade vi talat optik och fotografi hade det varit annorlunda iofs.

Permalänk
Inaktiv

Ja, inte direkt så man kan jämföra det med verkligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

The Vanishing of Ethan Carter

Snyggaste spelet jag har spelat, synd att storyn är så kort

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Livsnjutare 😎

[QUOTE="anon5930;15201385"]Assassins Creed: Unity
<bilder>

Skrivet av Buio:

Det är extremt snyggt i alla fall.

Tänkte precis samma sak, riktigt snyggt med strassen på ärmarna och vyerna.
Syns dock tydligt att AA inte vart aktiverat.

Vad kräver denna grafikbomb på pc ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Boozfob:

Snyggaste spelet jag har spelat, synd att storyn är så kort

Jag väntar på att det blir någon rea på det spelet, fullpris blir lite för mycket med tanke på spelets längd. Galet snyggt dock.

Skrivet av andreas_dock:

Tänkte precis samma sak, riktigt snyggt med strassen på ärmarna och vyerna.
Syns dock tydligt att AA inte vart aktiverat.

Vad kräver denna grafikbomb på pc ?

Något framtida högpresterande GPU för att dra upp alla grafikinställningar. Ligger runt 40-60FPS med ovan nända inställningar. MSAA 2x och/eller öka skuggor från low till high sänker min FPS rätt skapligt.

Permalänk
Medlem

The Vanishing of Ethan Carter(igen)

Som sagt, snyggt, fin stämning, bra story och alltför kort

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Inaktiv

Assassins Creed IV: Freedom Call

Assassins Creed: Liberation HD

Assassins Creed Unity: Dead Kings

Nej nu har jag definitivt spelat mig trött på denna spelserie ett bra tag framåt.

Permalänk
Medlem

The Journey Down: Chapter Two

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

The Vanishing of Ethan Carter(igen)

http://i.imgur.com/wyUKwPRl.jpg

http://i.imgur.com/GLvo1dZl.jpg

Som sagt, snyggt, fin stämning, bra story och alltför kort

Köpte spelet och det var värt varenda krona.
Snyggt, mysigt och lagom svåra gåtor.

Och ja, allt för kort men slutet var riktigt bra ändå tyckte jag.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Mirror's Edge

Permalänk
Medlem

Hl2 Cinematic mod

Permalänk
Medlem

Dying Light

Art 1

Bites Motel

Art 2

Permalänk
Medlem

HL2 Cinematic Mod

Tappar nästan hakan själv när jag spelar.

11 år gammalt spel, så vackert med hjälp av Cinematic Mod. Kör även med 4x Supersampling och 2715x1697 res.

Permalänk
Medlem

Rörliga bilder från modden, klippte ihop lite. Hoppas det smakar! 1440p rekommenderas!

Permalänk
Medlem

F1 2013

Lite F1 2013 bilder.
Classic mode är jävligt skoj förövrigt!

Williams FW12 får det bli!

Oj då, gick lite snabbt in i andra...

Dold text
Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Bilder från Total War: Attila

1-2 Jag förlorade slaget knappt, men de hade betydligt bättre spjutsoldater
3 På väg att inta England
4 Familjeträdet
5 Man ska inte handla med fienden, det slutar illa
6 Slog mig ända ner till medelhavet
7 Nedersta staden befriade jag, och fick en bundis. Övergav nästnedersta, hade varit svårt att hålla ändå.
8 Hunnerna med 4 fulla stackar. Det är runt 12000 soldater typ. Tur jag inte är i krig med dem... än.

Permalänk
Inaktiv

The Vanishing of Ethan Carter

Permalänk
Medlem

Började köra lite Shadow of Mordor igen. Testade köra med Lithariel skin vilket gör det extra personlighetskluvet. Alla cutscenes är med Talion och Celebrimbor men i spelet är man Lithariel. Weird! Bara high textures eftersom jag har 3GB-kort.

Nu hamna bilderna i fel ordning. Näst sista miniatyren är andra gången jag stötte på Horza Frog-blood. Sen är femte miniatyren honom igen fast lite skadad. Sen är första miniatyren honom igen - med en roligt motivation.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Vad är detta för spel?, aldrig hört talas om...?
Kollade lite snabbt på Steam, men det sa inte så mycket.

Värt att lägga några slantar på ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Vad är detta för spel?, aldrig hört talas om...?
Kollade lite snabbt på Steam, men det sa inte så mycket.

Värt att lägga några slantar på ?

Är cirka en-två timmar in i spelet, och det är en väldigt mysig stämning, riktigt bra soundtrack. Så gillar du pussel/mysterie spel skulle jag lägga en slant på det.
Dessutom det absolut snyggaste spelet jag någonsin har spelat.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andreas_dock:

Vad är detta för spel?, aldrig hört talas om...?
Kollade lite snabbt på Steam, men det sa inte så mycket.

Värt att lägga några slantar på ?

Skrivet av Mizccc:

Är cirka en-två timmar in i spelet, och det är en väldigt mysig stämning, riktigt bra soundtrack. Så gillar du pussel/mysterie spel skulle jag lägga en slant på det.
Dessutom det absolut snyggaste spelet jag någonsin har spelat.

Som Mizccc skriver så är det ett pussel/äventyrsspel. Typ Dear Esther blandat med lite Myst (för de mer interaktiva pusslen). Riktigt snyggt, speciellt i rörelse med all växtlighet som rör på sig. Extremt stämningsfullt också. Enda jag inte riktigt gillade var spelets längd (lite för kort) men ser fram emot vad studion gör framöver.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Mizccc:

Är cirka en-två timmar in i spelet, och det är en väldigt mysig stämning, riktigt bra soundtrack. Så gillar du pussel/mysterie spel skulle jag lägga en slant på det.
Dessutom det absolut snyggaste spelet jag någonsin har spelat.

Skrivet av anders190:

Som Mizccc skriver så är det ett pussel/äventyrsspel. Typ Dear Esther blandat med lite Myst (för de mer interaktiva pusslen). Riktigt snyggt, speciellt i rörelse med all växtlighet som rör på sig. Extremt stämningsfullt också. Enda jag inte riktigt gillade var spelets längd (lite för kort) men ser fram emot vad studion gör framöver.

Tackar, har köpt det nu och skall lira inom kort.
Tyckte också det ser förbannat snyggt ut, skall bli kul att prova

Dessutom är jag numera för spel som är korta, småbarnsförälder med 2 kids gör att man har lite om någon tid att sitta vid datorn/spelkonsolerna längre. Och då går alla Skyrim, Diablo 3 och annat tids-fördriv bort direkt.
MGS Ground Zeros var alldeles lagom för mig Tror detta kommer passa som handen i handsken!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Jag startade igång det helt nya Cities: Skylines idag och knäppte några bilder! Något efterbehandlade, men inte mycket.
Tycker de blev riktigt bra!

Permalänk
Medlem

Bilder från Cities: Ckylines!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Galen bas i H1Z1

Visa signatur

Science bitch