Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Fråga ang. drivrutiner

Är det någon som har erfarenhet av att koda drivrutiner för *BSD? Jag har ett wifi USB chipset som jag tänkt mig fixa stöd för i OpenBSD. Jag moddade drivarna som fanns för tidigare versioner av detta chipset i kärnan, men lyckades inte initiera chippet. Det visade sig att tillverkaren hade gjort ett markant byte av chipset mellan v2 och v3 (WG111v3) vilket ställde till problem.
Jag tycks nu fått tag på kod för drivare under Linux och tänkte mig på att porta till OpenBSD. Hur chipet initieras i windows kan jag sniffa mig till, vilket behövs ifall det saknas information.

Long story shorter, det enda jag hittat för att lära sig implementera drivare i *BSD är NetBSD's guide. Finns det något mer OpenBSD konkret alternativ som riktar in sig mer på deras upplägg av kod, även om det är relativt likt NetBSD fortfarande? (Koden är inte direkt väldokumenterad som jag sett)

Tips/idéer etc...

tack.

Visa signatur

E6600 2.4GHz @ 3.2GHz | 4GB 800MHz DDR2 | X1950XTX 512MB @ 695MHz GPU, 2.2GHz mem | WD Raptor | Asus P5B-E | 600W CT600 | FreeBSD & Vista Dual boot
IBM Thinkpad 560X - OpenBSD | Fujitsu Siemens Amilo D - FreeBSD | PSP 4.01-M33 | WRT54GL OpenWRT Kamikaze | iPhone | IMS/SS7 Developer