VIA Nano mot Intel Atom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Som du märkte är nästan allting film ifrån Crysis och inte ingame.

Visst är det ingame. Det filmades bara på en mässa, med en handkamera. Han som demonstrerar säger nåt i stil med "I'm gonna run around here" osv.

Nej, det är inte en för-renderad version som tex Killzone2 från E3 2005 ( http://www.youtube.com/watch?v=SJOds-R-WVs ) verkar ha varit.

.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pzyber
Om jag minns rätt så ska Nano dra 5W i 1,0GHz, 17W i 1,6GHz och 25W i 1,8GHz. Atom 4W i 1,6GHz.

Har de inte kört vid samma effekt så är det inte konstigt om Nano slår Atom eller rent av utklassar.

Var det inte så att Intels moderkort till denna drog nåt fruktansvärt.....typ CPU'n drog bara nån watt men moderkortet drog typ 25-30W eller så
I så fall är nog VIA's fortfarande klart intressantast. Min 800MHz VIA jag har nu ligger mellan 25-32W hela systemet, inkl nätagg och disk och allt...inte så illa
Precis så det klarar helt passivt.

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)