Markören hoppar runt

Permalänk
Avstängd

Markören hoppar runt

Hejsan

Har ett problem med en laptop (känner till några till som har samma problem). När man skriver på t,ex forum som detta eller i mail så kan markören som visar vart texten ska hamna hoppa runt. Plötsligt kan man hamna mitt i ett ord flera stycken ovanför där man var innan. Vet någon varför det blir så här? Formaterade om datorn för några dagar sedan i ett annat syfte men problemet kom tillbaka igår.

Tack på förhand
Mvh

Permalänk
Medlem

Du kommer åt styrplattan med tummuskeln? Händer ibland när jag kör på laptopen

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Det finns väl ofta ett program installerat som styr hur plattan ska reagera på olika klick osv. kanske någon hjälpfuntion man kan stänga av i det elle nått.

edit

eller njea det låter inte som problemet. att den bara hoppar runt verkar mysko.

Permalänk
Avstängd

Jag har också trott att jag kommer åt styrplattan men det gör jag inte. Det är ungefär som att trycka PageDown eller PageUp fast man hamnar lite varstans. Mycket irriterande problem som jag inte kommer på någon lösning till. Ska testa att avinstallera programvaran till styrplattan, kanske är den som är känslig. Den verkar ändå inte behövas.

Permalänk
Medlem

Nån lösning på detta?
Har 2 bekanta med exakt samma fel.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ