Affär tog emot Wii för garantiåtgärd. Nu svarar de inte samt skickar tillbaka

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Affär tog emot Wii för garantiåtgärd. Nu svarar de inte samt skickar tillbaka

Skriver här för jag vill gärna ha lite råd. För två månader sedan skickade jag inte mitt Nintendo Wii till affären jag köpte den i för reparation. Enligt deras instruktioner skulle det skickas som retur med fakturanummer och mitt kontonummer så att de kunde kreditera mina utlägg för frakt.

Två veckor senare skickade jag ett mail till dem och frågade hur det gick garantiåtgärden och fick snabbt svar att på grund av att de håller på att bygga om butiken har de inte haft chans att fixa Wiin men beräknade det skulle vara fixad till helgen. Det gick ytterliggare 1 månad innan jag skickade mail igen och frågade va fasen de höll på med, utan att få svar. Nu ytterliggare 3 veckor sitter man här orolig över vad det är som händer, har försökt maila och ringa dem. Först trodde jag ursäkten att de håller på bygga om i butiken var ren bullshit men jag tog en titt på deras hemsida nyligen och det stod

"Stängt i vår fysiska butik i --------- tillsvidare pga ombyggnad.

Vi övergår helt till internetförsäljning och stänger vår fysiska butik för att bygga om till lager.
Mailsvar och leveranstid kan vara något längre under sommaren än normalt.
Svarar i telefon i mån av tid."

Vad tror ni? Blåser de mig eller är de helt enkelt bara lata och på sommarsemester? Varit utan min konsol i över 2 månader. Jag kan ha förståelse för folk som blir försenade, men att på detta sättet inte svara på mina mail är riktigt dålig stil eftersom man blir nervös, det är trots allt ett antal tusenlappar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Svårt att veta, kan ju helt enkelt vara så att de började bygga om och sen gick alla på semester, eller så är en konkurs närstående och de försöker köpa sig tid att plocka ut så mycket de kan ur företaget. Kanske har de bara redigt usel kundservice.
Är ekonomin i botten borde det synas hos KFM, vet du någon annan som handlat hos dem och det strular för? Händer inget antar jag att du inte har så mycket annat val än att dra det i långbänk hos ARN men då lär det dröja några månader till. Konkar de är risken stor att du blir utan både konsoll och slantar.

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hovmantorp
Registrerad
Jun 2004

Ringt till affären? Om inte gör det och begär hävning alt omleverans för du har väntat enligt min mening alldeles för länge då 1 mån är absolut max tid oberoende på vad dom har hänt förutom om tredje världskriget skulle bryta ut kanske ;).

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Ringt till affären? Om inte gör det och begär hävning alt omleverans för du har väntat enligt min mening alldeles för länge då 1 mån är absolut max tid oberoende på vad dom har hänt förutom om tredje världskriget skulle bryta ut kanske ;).

Ja har ringt men ingen svarar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av klFishBone
Vilken butik gäller det?

JLS Tronics

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Japp googla den sidan för några dagar sedan och såg dom omdömen.
Jag gick bara efter 1 enda recension på prisjakt när jag köpte av dem. Korkat

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Feb 2006

Illa nog ser det inte bra ut..

Ratingvärde 1
Kommentar Kredit avrådes
Rekommenderat kreditbelopp - kr

Anmärkningar 5st 44 078SEK

Bolagsform Enskild firma

Edit: rättstavning

Raid is not backup

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Maj 2004

Hade liknande problem med ett företag vid namn DigiComp. Min leverans tog från första början väldigt länge (över en månad länge än det skulle ta), sedan när mitt nätaggregat gick sönder tog det också över en månad innan de ens sa vad jag skulle få för ersättning. Efter ytterligare ett par månader fick jag ett mail från en advokatfirma att de gått i konkurs.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Maj 2002

JLS är idioter, jag beställde saker därifrån för flera veckor sen, inte fått något ö.h.t.

Senaste mailsvaret var för 2 veckor sedan nu...

Edit:

dom har minst dubbla konton på Tradera, frågan är om det inte är därför dom blivit avstängda också

http://www.tradera.com/trader/trader_grade.aspx?ftgnr=321366

Notera att alla 38 negativa på denna kommit senaste månaden, så nått som hänt sen dess

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
JLS är idioter, jag beställde saker därifrån för flera veckor sen, inte fått något ö.h.t.

Senaste mailsvaret var för 2 veckor sedan nu...

Edit:

dom har minst dubbla konton på Tradera, frågan är om det inte är därför dom blivit avstängda också

http://www.tradera.com/trader/trader_grade.aspx?ftgnr=321366

Notera att alla 38 negativa på denna kommit senaste månaden, så nått som hänt sen dess

Men om alla negativa kommentaren har kommit den senaste månaden så kanske är det de skriver på deras hemsida sant? Hoppas kan man ju

http://www.nordicnetshop.se/index.do

Mailsvar och leveranstid kan ta längre tid

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Maj 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saliciouscrumbs
Men om alla negativa kommentaren har kommit den senaste månaden så kanske är det de skriver på deras hemsida sant? Hoppas kan man ju

http://www.nordicnetshop.se/index.do

Mailsvar och leveranstid kan ta längre tid

Att det kan vara något längre accepterar jag, men att det ska dröja 3 veckor (en månad på söndag) att få iväg ett brev med lite rakblad? Det är väl lite väl...

Sen är det folk som väntat sedan i mitten av juni och fortfarande inte fått sina saker.

Men man kan ju hoppas iallafall.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

Har de hunnit skicka den till Bergsala då? Om du har kvitto på inlämningen och förhoppningsvis med ditt serienummer (vilket i och för sig borde stå på din kartong som jag hoppas du har kvar hemma?) kan du ringa och höra efter med dem om de kan lämna några uppgifter?

http://www.bergsala.se/

AMD Ryzen 1800X 3.6 GHz | NVIDIA GeForce GTX 1070 8GB | 64 GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC19200/2400MHz CL14 4x16GB | Win 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2008

En reparations åtgärd är bara aktuel om de kan hålla sig till skälig tid, altså 2/3 veckor. Om de inte kan hålla dessa tider måste de ge ersättning till kund.

Personligen, skulle jag tagit in denna vara som intern och gett kund ny, minus kartong och tillbehör som ej var inlämnade.