Folk som inte förstår folding!

Permalänk
Avstängd

Folk som inte förstår folding!

Känner ibland att man har problem att förklara för folk i min omgivning vad folding är, likadant med min sambo men hon förstår att folding inte är bra för elräkningen!

Har ni pratat med nån som inte begriper syftet med folda?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

http://folding.stanford.edu/English/Papers

Här finns lite resultat av forskningen samlade. Det är bara att läsa... Nja, det är ju förstås så att de är skrivna av forskare för att läsas av andra forskare så gemene man fattar oftast inte ett skvatt.

http://www.stanford.edu/group/pandegroup/folding/FoldingFAQ.p...

Ovanstående länk är en mer allmän beskrivning av projektet. Den passar bättre att skickas till lekmän.

Annars kan ett snabbt svar på frågan vara att vi som foldar hjälper till att bota sjukdomar som cancer, alzheimer, galnakosjukan och liknande. Kanske bidrar vi till att Du själv kan bli botad om Du skulle bli sjuk i framtiden.

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carl_XII
http://folding.stanford.edu/English/Papers

Här finns lite resultat av forskningen samlade. Det är bara att läsa... Nja, det är ju förstås så att de är skrivna av forskare för att läsas av andra forskare så gemene man fattar oftast inte ett skvatt.

http://www.stanford.edu/group/pandegroup/folding/FoldingFAQ.p...

Ovanstående länk är en mer allmän beskrivning av projektet. Den passar bättre att skickas till lekmän.

Annars kan ett snabbt svar på frågan vara att vi som foldar hjälper till att bota sjukdomar som cancer, alzheimer, galnakosjukan och liknande. Kanske bidrar vi till att Du själv kan bli botad om Du skulle bli sjuk i framtiden.

Sant men pratar man med nån som inte fattar så säger dom ju men det hjälper ju inte, typ att det är meningslöst!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Tycker det är lite kul att folk kan gnälla på en lite högre elräkning,men sen skänka bort flera hundra i månaden till ett gironr som dom inte har en aning om det går fram till dom/det som det är tänkt för från början.

Folding är ju bara en annan variant av att stödja forskningsvärlden och här går ju iallafall lite av pengarna tillbaks till dig i form av värme.

Själv gör jag båda varianterna

Permalänk
Medlem

Jag har Godel & håller dom vad dom lovar så går överskottet till välgörande ändamål.
M a o win/win.
Bortsett från den tyska kolkraften då.

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem

Finns det någon försökt ge sig på att analysera vilka problem som den ökade elkonsumtionen ger? Någon på Stanford borde ju tänkt på det innan de drog igång skiten. Finns ju en risk att tex cancer ökar pga ökad användning av kolkraft osv. Så mao Foldar man för att veta varför man dör, sen att fler dör pga det är en bieffekt

Permalänk
Medlem

Helt klart verkar många ta folding för på stort allvar.
Bara en dålig ursäkt för ha datorn igång imo.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
Helt klart verkar många ta folding för på stort allvar.
Bara en dålig ursäkt för ha datorn igång imo.

Det är likadant med allt, som tex fotboll titta på idioter som springer efter en läder boll! sen slåss för laget och ev tatuera in lagets namn på diverse kroppsdelar!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
Helt klart verkar många ta folding för på stort allvar.
Bara en dålig ursäkt för ha datorn igång imo.

jag har alltid mina datorer igång även om jag inte foldar.

Where is your god now?

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Medlem

Ja dom flesta jag snackat med tittar på en som man är dum i huvet som tror att ett program kan bota cancer när man sover.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Ja dom flesta jag snackat med tittar på en som man är dum i huvet som tror att ett program kan bota cancer när man sover.

Jo sant! men vad försöker dom att göra? som tittar på en som man vore dum i huvudet1

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

...

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Jo vi förstör miljön genom att köpa ny hårdvara hela tiden, och använder en jäkla massa ström, men botar sjukdomar!

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Jo vi förstör miljön genom att köpa ny hårdvara hela tiden, och använder en jäkla massa ström, men botar sjukdomar!

Hårdvaran går ju återvinna och förhoppningsvis kommer det mer miljövänlig tillverkning som inte belastar miljön och mer energi snåla produkter! men först ska väl bägaren med sopor och miljö gifter rinna över innan det sker nåt radikalt!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartinuZ
jag har alltid mina datorer igång även om jag inte foldar.

Where is your god now?

Fast det går åt mer ström när datorn faktiskt arbetar mot när den bara står på "tomgång".

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24