Permalänk
Medlem

Nu klarar Fahmon av beräkning av bonuspoängen.

Permalänk

Om jag ska köra den från en dator mot flera datorer, måste jag då ha alla datorerna i en arbetsgrupp? Eller räcker det med att jag kör remote desktop?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk

Nu har jag lagt till både Cpu och Gpu i min Fahmon men jag får bara grönt på Cpu men inte Gpu varför är det så?
Och vad spelar det för roll om den är grön eller gul?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssonKent:

Nu har jag lagt till både Cpu och Gpu i min Fahmon men jag får bara grönt på Cpu men inte Gpu varför är det så?
Och vad spelar det för roll om den är grön eller gul?

den behöver köra ett par frames innan den blir grön.
eller , var god och läs förresten

http://trac.fahmon.net/wiki/MonitoringClients

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Tackar Devildoll

Permalänk
Medlem

Måste fråga om de är flera som får konstigt höga PPD på olika Wu's med FahMon.

Jag kan enligt FahMon ligga på över 100000PPD ibland över 200000PPD på min CPU med den vanliga Windows klienten.

Visst de vore ju skoj om de va på riktigt men jag tvekar en del på de.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Behöver lite hjälp med mitt FahMoon.
Har en gul fyrkant i början vilket betyder:
"Orange/Yellow
The client seems to be inactive or in an unknown state. The former happens most of the time when the elapsed time since the last completed frame is too high (this happens if another process is using the processor). An unknown state occurs when FahMon does not have sufficient information to decide whether the client is running or not. Check the Messages Window to find out what is happening."

ETA: 0mn
PPD: 0.00*
Detta är den valda "location":

Så här ser allt ut i allmänhet, skriv gärna om ni ser något mer fel, är ny på detta. Och har en hel del kraft att ge. Skulle varit snällt om någon länka topp 100 listan eller vad där finns.

Tack på förhand!

/D

Något som kan va bra att veta är att jag har följt el Mero´s guide "Klistrad: Installation av SMP-klienten i Windows".
Vet inte om den är out of date eller om jag ska uppdatera något..

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Behöver lite hjälp med mitt FahMoon.
Har en gul fyrkant i början vilket betyder:
"Orange/Yellow
The client seems to be inactive or in an unknown state. The former happens most of the time when the elapsed time since the last completed frame is too high (this happens if another process is using the processor). An unknown state occurs when FahMon does not have sufficient information to decide whether the client is running or not. Check the Messages Window to find out what is happening."

ETA: 0mn
PPD: 0.00*
Detta är den valda "location":
http://laddauppbilder.se/?di=713209153413

Så här ser allt ut i allmänhet, skriv gärna om ni ser något mer fel, är ny på detta. Och har en hel del kraft att ge. Skulle varit snällt om någon länka topp 100 listan eller vad där finns.

http://laddauppbilder.se/?di=9132091549615

Tack på förhand!

/D

Något som kan va bra att veta är att jag har följt el Mero´s guide "Klistrad: Installation av SMP-klienten i Windows".
Vet inte om den är out of date eller om jag ska uppdatera något..

Klienten måste göra 3% frames så kommer den visa grön.