Permalänk
Medlem

Hur ska vi öka ännu mera?

Hur ska vi göra för att få ännu flera som foldrar? Eller ännu mer poäng?

-Reklam?
-Nyheter på förstasidan?
-Swec går in med pengar och köper grafikkort?
-Köpa en CRAY?

Ja, vad tror ni är bästa sättet för att få fler hit?

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror att bästa sättet är att se till att man har foldingtitel och/eller en liten länk i signaturen så det sprids till andra delar av forumet. Att Swec skulle gå in och sponsra med hårdvara finns det nog ingen chans till.
Nyheter dyker ju upp lite då och då när det händer saker inom foldingscenen eller när laget når en milstolpe. (plats 50 är ju på gång så det är möjligt att det kommer en nyhet snart igen).
Vem skulle betala för en CRAY? ^^

Permalänk
Avstängd

Vore fint med en liten banner som visar vårats lag placering på första sidan eller liknande!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

kan tänka mig det kommer bli en notis på framsidan när vi inom kort nåt top 50

Permalänk

Hur får man foldingtitel till signaturen?

Hur får man foldingtitel till signaturen?

Permalänk
Medlem

Re: Hur får man foldingtitel till signaturen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sallesalva
Hur får man foldingtitel till signaturen?

Skicka ett PM till "Toxic Crow" och fråga snällt om att få det adderat.

Visa signatur

Lill-server(2010): SFF NAS Zotac H55ITX-C-E, Lian Li PC-Q08B, Intel Core i3 540
Stor-server(2014): SuperMicro X10SL7-F, 20GB ECC RAM, 4x2TB WD Green, E3-1230v3, 2xIntel Dual Gigabit Nic

Permalänk
Medlem

Kanske skulle vara bra med en artikel om hur man enkelt steg för steg börjar folda?

Kan även ha en jämförelse vad för hårdvara som ger mest kraft per krona. Även om det känns onödigt att köpa ny hårdvara bara för att folda, bättre använda det man har hemma redan och skänka resten av pengarna.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

en steg för steg skulle vara riktigt bra, man skulle kunna sätta upp en "ticker" som visar hur många poäng SC har och på vilken plats vi ligger, tex uppe i högar hörnet det finns ju inget där iaf.

en lite fråga bara: är inte jätte insatt själv och undrar vilket program jag ska använda till ett 4870, kommer på posten om någon dag, jag foldar nämligen bara med cpu:n nu(se sign.)

EDIT: en sak till, kan man ha fler program sammtidigt? och hjälper det?

Visa signatur

innocence proves nothing

Permalänk
Medlem

Jag kommer värva folk på jobbet. Är programmerare och jobbar med massa nördar, blir nog inga problem att värva en del.

Visa signatur

Foldning: 2xGTX285, 1xGSO9600, 2 UniCore clienter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gnofnyr
Jag kommer värva folk på jobbet. Är programmerare och jobbar med massa nördar, blir nog inga problem att värva en del.

NICE nerds ftw

Visa signatur

innocence proves nothing

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sin.swe
undrar vilket program jag ska använda till ett 4870

Då ska du ha v6.20, (Windows XP/2003/Vista GPU System tray client (installer msi) eller Windows XP/2003 GPU Console client.)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sin.swe
kan man ha fler program sammtidigt? och hjälper det?

Visst kan man det, du kan köra på processorn och grafikkortet samtidigt. Mer beräkningskapacitet är alltid välkommet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Visst kan man det, du kan köra på processorn och grafikkortet samtidigt. Mer beräkningskapacitet är alltid välkommet

vilket program ska jag då köra till cpu:n?

tackar och bockar

Visa signatur

innocence proves nothing

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sin.swe
vilket program ska jag då köra till cpu:n?

Det får nog bli en single-core-historia, eftersom din GPU-klient har pax på den andra kärnan. 5.03 är ju stabil, ta den.

Permalänk
Medlem

Nyheten på sidan fick mig att installera gpu-klienten, mata in 37451 och köra.

Känns ändå lite relevant då jag är inne på femte året på min master i teknisk biologi..

Permalänk

Jag tror det regelbunda nyhetsflödet runt folding@home har en stor påverkan på antalet som "foldar". Speciellt eftersom det har varit rätt mycket nu på sistone, innan dess var det ett bra tag sedan man hörde något om det.

Genom att regelbundet publicera information om det så upplyser man både gamla och nya människor till folding.
Denna typen av projekt är som roligast när folk engagerar sig och tycker att det är kul. Slutar folk prata om det kommer många tappa intresset för det.

Visa signatur

Datorlös

Permalänk
Medlem

Såg nyheten, registerade mig på forumet och konfigurerade Foldingklienten på min PS3a att ansluta till 37451. Nu kör vi så det ryker

Funderar på att kanske folda lite via datorn så småningom. Hur är era erfarenheter av att GPU folda på ett ATI 4870? Såg att klienten är i betaversion.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att de alltid har varit i beta...eller har jag fel...?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zymax
Hur är era erfarenheter av att GPU folda på ett ATI 4870? Såg att klienten är i betaversion.

Toxic Crow har bra erfarenheter av den

Permalänk
Medlem

Vi kan ju värva PS3 användare om vi lyckas få in nån notis i konsollforumet hur lätt det är att byta till Sweclockers teamet och slå fart på klienten.

Tror många PS3 användare inte har nån aning om detta.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Tja, jag vill också vara med, har en ps3a och en pc som står på dygnet runt i princip. Hur gör jag för att gå med i laget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bilen
Tja, jag vill också vara med, har en ps3a och en pc som står på dygnet runt i princip. Hur gör jag för att gå med i laget?

Först bestämmer du dig för om du vill folda med SMP-klienten eller två enkelkärniga klienter på din +4600. Klienterna finns här, här och här. Sedan använder du guiderna för att fixa till dina klienter, de finns här. Vårt lagnummer är 37451 och vilka användarnamn som inte är upptagna kan du kolla här. Lycka till