Permalänk

RMA Asus FINLAND

Hejsan hoppsan.
Jag sitter här hemma och gråter krokodil tårar över asus support.
Jag har ringt till asus nordic AB för att få tag på en RMA nummer till mitt moderkort.
Men ack o nej, där var det en snäll telefonsvarare som hänvisade mig till support.asus.com
tack.
bara ett litet problem med denna sida dock, ingenvart hittar jag någonting som kan hjälpa mig, förutom att jag skall ringa till asus nordic AB...
Så till frågan:
VAR I HELVETE FÅR JAG TAG PÅ RMA TILL MODERKORTET??
De var åtm så vänliga att de skickade ett automat mail till mig där det stog "return to retailer."
Men han hänvisar till asus hemsida support.asus.com
vem skall jag mörda?

Visa signatur

ja jävlar.

Permalänk
Medlem

vet inte vem du ska mörda,men RMA gör du inte direkt till ASUS i första hand,utan till återförsäljaren som du köpte moderkortet av.

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herbamare
vet inte vem du ska mörda,men RMA gör du inte direkt till ASUS i första hand,utan till återförsäljaren som du köpte moderkortet av.

Detta har jag försökt... Men den snälla snålgubben tycker inte om att lägga ut postkostnader själv.. Även om han får tillbaka pengarna..
Behövs knappast sägas att de är As Computer..
www.ascomputer.fi (beskåda mästervärket.)

Visa signatur

ja jävlar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mange1985
Detta har jag försökt... Men den snälla snålgubben tycker inte om att lägga ut postkostnader själv.. Även om han får tillbaka pengarna..
Behövs knappast sägas att de är As Computer..
www.ascomputer.fi (beskåda mästervärket.)

Vet inte hur konsumentlagarna i Finland ser ut,men jag tror att du har rätten på din sida och att han MÅSTE stå för RMA-hanteringen osv...så är det här iaf...:)

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herbamare
Vet inte hur konsumentlagarna i Finland ser ut,men jag tror att du har rätten på din sida och att han MÅSTE stå för RMA-hanteringen osv...så är det här iaf...:)

Hmm, borde väl kolla med honom..
Men chansen att han orkar är väl lite mindre än minst..

EDIT: Nu är han tydligen ingen retailer mera...

Visa signatur

ja jävlar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mange1985
Detta har jag försökt... Men den snälla snålgubben tycker inte om att lägga ut postkostnader själv.. Även om han får tillbaka pengarna..
Behövs knappast sägas att de är As Computer..
www.ascomputer.fi (beskåda mästervärket.)

men beställ hellre från www.jimmspc-store.fi eller www.tietoasema.fi

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mange1985
---Text--
Behövs knappast sägas att de är As Computer..
www.ascomputer.fi (beskåda mästervärket.)

Jisses!
Undrar om han säljer kurser i webbdesign också?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Det är återfösäljaren som skall sköta ärendet, punkt slut. Vad han personligen vill har inte med saken att göra. Vägrar han tar du kontakt med din lokala konsumentrådgivare (kuluttaja-asiamies).

http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/dc1ab7ac-556e-4177-98f8-3...

Visa signatur

|Asus P5Q-E|Q9450|4 Gb F2-6400C4|GTX 460|Raptor 150|Corsair HX750W|P180B|
|MCP655|GTZ|2xPA120.2|

Permalänk

På måndagen var jag och lämnade in moderkortet. Försäljaren sa att "de kan hända att jag måste ersätta postkostnaderna själv och eventuella andra kostnader". I loves my As, loves my As.

EDIT
hej
jag har skickat till leverantoren , de har lovat att fixa den men frakt
kostnaden kommer till , 14 €
tack
as computer

mmmyes..

Visa signatur

ja jävlar.

Permalänk

Lustigt problem. Jag minns att han sysslade med samma metoder på det glada 90-talet men att han skärpte sig rejält inpå 2000-talet. Jag har handlat via "turken" nu sedan... 96-97 om jag inte missminner mig och har aldrig haft problem med RMA och sånt. T.ex. historien om mina Sapphire X1950XTX som var på RMA tre gånger. (Ja, det var olika kort varje gång.) Efter tredje gången fick han själv nog och gav mig ett MSI X1950XTX istället, som var dryga 20e dyrare. Hoppas det löser sig!

Edit: Blah, såg att det "löst" sig redan.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk

Aaah. Lämnade in moderkortet den 11.09.
Här sitter jag, ensam och lessen. Inget kort.
Ringde snubben idag. Han skickade iväg det redan för 2 veckor sedan.
Snabbt.
Minns hur jag skrev att han skickat iväg det?
Det hade han inte... Han grubblade över de 14 euros postkostnader.
Må han brinna i helvete där allting kostar 14 euro.

Visa signatur

ja jävlar.