8800 gts eller 8800 gtx?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
tack för eran hjälp / åsikter. har nu beslutat detta:

fortsätter med samma gammla grafik kort ett tag, och sedan när det blir läge för det så skaffar jag ett ur 9000 serien, eller ett ati kort 4850, eller något annat, sålänge som jag inte får priser som blir helt sjukt bra på kort ur 8000 serien

Du skaffar det som passar behovet och plånboken då du köper. Trist att du inte verkar ha tagit till dig något av vad alla har tipsat och gett dig råd om. Priserna du fick på de korten du pratade på är dåliga hur du än vänder och vrider på det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Du skaffar det som passar behovet och plånboken då du köper. Trist att du inte verkar ha tagit till dig något av vad alla har tipsat och gett dig råd om. Priserna du fick på de korten du pratade på är dåliga hur du än vänder och vrider på det.

jag har ju i alldra högsta grad tagit till mig, inann jag hörde vad alla hade att säga, så tänkte jag köpa något av de korten, men efter att nästintill alla i tråden sagt att det var osmart, så kom jag ju fram till att det verkade vara fallet, och att då spara mina slantar, och skippa detta erbjudande, och vänta på andra erbjudanden, på andra kort till andra priser.

jag har hört att det var bra priser på flera av ati korten, men jag väntar till jul/efter jul inann jag handlar något nytt, då priserna kommer att ha hunnit gå ned ytterligare, då jag ändå bara har xp på min dator så kan jag ändå inte köra crysis på bättre grafik än allt i high, och det har jag 45 fps med i dagsläget, så det är inte något enormt behov av nytt grafik kort.

återigen tack, till er alla som övertalade mig att inte skaffa de korten.

// alibababert

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
jag har ju i alldra högsta grad tagit till mig, inann jag hörde vad alla hade att säga, så tänkte jag köpa något av de korten, men efter att nästintill alla i tråden sagt att det var osmart, så kom jag ju fram till att det verkade vara fallet, och att då spara mina slantar, och skippa detta erbjudande, och vänta på andra erbjudanden, på andra kort till andra priser.

jag har hört att det var bra priser på flera av ati korten, men jag väntar till jul/efter jul inann jag handlar något nytt, då priserna kommer att ha hunnit gå ned ytterligare, då jag ändå bara har xp på min dator så kan jag ändå inte köra crysis på bättre grafik än allt i high, och det har jag 45 fps med i dagsläget, så det är inte något enormt behov av nytt grafik kort.

återigen tack, till er alla som övertalade mig att inte skaffa de korten.

// alibababert

Men då hänger jag med, ursäkta mig.

HD4850 är billig, och leverar bra annars. Typ samma prisklass som GTX'et du nämnde.

Vad sitter du egentligen på för kort nu? Och du vet att det finns fixade configfiler som gör att man kan köra very high även under XP? Har för mig att inte allt från vistas very high läge följer med men fysiken gör iallafall det.

Permalänk

förstår inte hur man kan vara beredd att köpa ett 8800gts 320mb idag för 1000kr+ :S

Visa signatur

WS: E6550@3710mhz True | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2048mb Corsair XMS2 1060mhz 5-5-5-15 | Sapphire HD4850 512mb 720/2200 | Wd 250gb | Corsair TX 750W | Samsung Syncmaster 959NF |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOMBAHEHE
förstår inte hur man kan vara beredd att köpa ett 8800gts 320mb idag för 1000kr+ :S

det var snarare 1000 kr-

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Men då hänger jag med, ursäkta mig.

HD4850 är billig, och leverar bra annars. Typ samma prisklass som GTX'et du nämnde.

Vad sitter du egentligen på för kort nu? Och du vet att det finns fixade configfiler som gör att man kan köra very high även under XP? Har för mig att inte allt från vistas very high läge följer med men fysiken gör iallafall det.

sitter på ett 8600 gt, och har hört talas om det där som fixade very high, dock hade jag för mig att det bara gjorde det på texturerna, men jag kan förståss ha fel.

kör inte på det nu, har tankar på att antingen fixa det eller dual boota med vista, dock är nackdelen den att om man kör vista så tar det så mycket av datorn att det är tveksamt om den klarar high i mer än 10 fps, än mindre very high.

men när trots allt det spel jag spelar mest är gmod(en modifikation till half life 2) och jag klarar det på maximal grafik med 300 + fps så är det lugnt

det ända jag oroar mig när det gäller skaffa nytt grafikkort är ström förbrukningen, har inte altför bra nätagregat

//alibababert