Permalänk
Medlem

Illegala droger och kunskap

Tja alla,

En sak jag inte gillar med världen är att det är så himla tabu med droger. Regeringen, skolan och alla ens vänner förkastar en om man ens tittar åt hållet. Det är fel! Man måste prata om dom, lära sig om dom och veta vad dom är och vad som händer när man stoppar i sig det. I Sverige lär man sig att droger är fel och att alla är [color="red"]OLAGLIGA[/color]. På det sättet skapar man en illusion för dom flesta människor, nämligen att alla droger är lika farliga. Man slänger i alla droger i samma kategori, nämligen det förbjudna. Det leder som sagt till att obildade människor inte kan differentiera mellan dom!

Världens mest populära drog är cannabis. Många provar och sen tycker det är hur lugnt som helst och sen jämför det med andra droger såsom kokain, ecstacy, amfetaminer, opium & heroin, svampar och lsd. Eftersom weed var så pass ofarligt och är olagligt så är nog dom flesta andra droger heller inte så jävla farliga som alla påstår, eller hur?

Det är just det tänkandet som leder folk till tyngre droger efter att ha provat och rökt cannabis, och det är det som man måste få ett stopp på genom att lära ungdomarna om alla droger som kretsar i deras liv. Framförallt måste man lära folk att det är skillnad mellan droger. Allt är inte bara knark. Man måste, genom kunskap, lära alla om alla effekter, både positiva och negativa, så får dom välja själv när dom har all kunskap. Fler och fler provar cannabis nuförtiden, så det är på dags att man vet vad det är man stoppar i sig.

Jaha, vad är då cannabis?

Cannabis, eller cannabis sativa är en växt som man röker. Är oftast en vänlig och social grej. Håller i sig 2-4 timmar.

  • Glad

  • Skratt

  • Lugnande

  • Ökad aptit

  • Minskar stress

  • Ger annat perspektiv på saker och ting

  • Är inte fysiskt beroendeframkallande

    Negativa aspekter:

  • Försämrad reaktionsförmåga (kör inte bil, vore som att köra bil när du är väldigt trött)

  • Försämrad minnesförmåga

  • Försämrad inlärningsförmåga

  • Inte accepterat av andra i allmänheten

  • Lätt paranoia

  • Kan vara psykiskt beroendeframkallande (bli en vana?)

    Neutrala aspekter:

  • Röda ögon

  • Ibland varm i ansiktet

Väljer ni att prova cannabis så se till att ni är i tryggt kompani med folk ni känner. Blanda inte med alkohol första gången, då kommer ni bara att må illa och spy. Tänk på att långvarigt bruk av cannabis gör dig seg. Din hjärna kommer inte att fungera lika effektivt.

Ändringar
"Cannabis kan utlösa psykoser hos personer som har detta predisponerat (dvs har risk att få psykos även utan cannabis)." - Tack CSM101

Vad är ecstacy?

Ecstacy är en partydrog som kommer i pillerform. Man tar ett piller och efter en halv eller heltimme börjar man känna sig riktigt, riktigt jävla glad och energisk. Ta aldrig, aldrig mer än ett piller åt gången! Håller i sig allt från 2-8 timmar.

  • Känsla av eufori (extrem lycka, kännes kanske när man ser sitt barn första gången eller om man lyckats undkomma döden)

  • Väldigt mycket energi

  • Kåt som fan

  • Inga hämmingar

  • Kärlek till alla omkring (ökad empati)

    Negativa aspekter:

  • Extrem uttorkning

  • Väldigt skadligt för hjärnan (man ska inte vara så glad så länge, balansen rubbas)

  • Vanliga droger såsom alkohol blir extremt tråkiga

  • Man vill bara ha mer

  • Kåt som fan

  • Socialt oaccepterat

  • Risken att man fastnar är stor

  • Extremt jobbig "bakfylla" (apati och depression, hela dagen, kanske längre)

  • Ökad kroppstemperatur

  • Möjligt att överdosera, då är det sjukhus

  • Ingen aptitkänsla

Tar ni denna drog så tänk på att dricka mycket vatten, men inte för mycket. Drick en halv liter varannan timme så är det lugnt. INGEN ALKOHOL, det torkar bara ut kroppen ännu mer!

Vad är kokain?

Kokain är en festdrog som förekommer i pulverform. Det snortas, alltså man bara drar upp det i näsan. Väldigt farlig eftersom man kan överdosera! Ruset håller i sig i runt 40 minuter.

  • Ökad självsäkerhet

  • Peppad och hetsig

  • Känsla av att man är cool och med i gänget

    Negativa aspekter:

  • Väldigt hög risk att man fastnar (VÄLDIGT BEROENDEFRAMKALLANDE!!)

  • Man vill bara ha mer när ruset avtar

  • Aggression

  • Paranoia

  • Väldigt skadligt för kroppen

  • Kroppen går på högvarv

  • Socialt oaccepterat i dom flesta kretsar, i andra ett krav

  • Överdos är möjligt, sjukhuset nästa

  • Dyrt för plånboken

  • Känner inte av ens aptit

Väljer ni att ta kokain så se till att inte ta för mycket och se till så det inte är nån skit i.

Vad är amfetamin?

Amfetamin, eller tjack, är en drog som oftast kommer i pulverform. Brukar vara vit. Det är starkt beroendeframkallande! Kan hålla i sig i över 12 timmar.

  • Kreativitet

  • Mera energi och koncentration

  • Väldigt social

  • Lätt eufori (inte lika stark som e)

  • Väldigt bra afrodisiak

    Negativa aspekter

  • Väldigt beroendeframkallande

  • Försämrar blodcirkulationen

  • Sömnlöshet

  • Mycket skadligt efter långt bruk

  • Ingen aptit (varken för mat eller vatten, man kan alltså lätt bli uttorkad)

  • Kan leda till depressioner

  • Långvarigt bruk kan leda till amfetaminpsykos (paranoia, lätta hallucinationer)

  • Väldigt jobbig 'comedown', du känner att du vill ha mer alt. att du mår skit, deppig och irriterad, näringsbrist, vätskebrist

Vad är Heroin och opiater/opioder?

Heroin är ett av dom mest beroendeframkallande drogerna som finns. Det kommer oftast i pulverform, vitt eller brunt. Det injiceras oftast men det kan också rökas.

Jag kan inte riktigt skapa en lista med positiva och negativa aspekter med heroin. Det är lite annorlunda för att grejen är att effekten avtar desto mer man brukar den. Det är därifrån uttrycket 'chasing the dragon' kommer ifrån. Dom första gångerna man brukar heroin så är effekten otroligt skön. Alla ens bekymmer försvinner, all ångest och skit bara försvinner. Man mår otroligt bra, bara slinker ner och är så in i helvete nöjd så det finns inte. Det går att beskriva som en orgasm i sinnet som håller i sig i flera timmar... Men efter att ha brukat drogen ett tag, några veckor eller månader så känns det inte lika bra längre, och man är fast att för alltid försöka få den effekten igen. Men det är omöjligt.. det är kört.

Det är just därför det är så beroendeframkallande.

Jag har en vän som började med lätta droger när hon var 15. Drogmissbruket eskalera till tyngre och tyngre droger och när hon var 20 började hon bruka heroin intravenöst. Det gjorde hon i 5 år och då var hon väldigt nära på att dö på gatan. Då tog regeringen henne och slängde in henne i rehabiliteringscenter där hon inte gjorde nåt på 6 månader. Idag är hon 32 år och än idag tänker hon tillbaks på ämnet. Hade hon inte fått den medicin hon får idag (som är väldigt lik heroin) hade hon inte fungerat i samhället. Hon har varit drogfri i 7 år. Heroin är farliga grejer...

Opium är den planta som man får morfin från, och därmed heroin. Många brukar opium, speciellt i asien och effekten är väldigt lik heroin. Opium brukar oftast rökas.

Väljer ni att testa heroin så vet jag inte riktigt vad jag ska rekommendera. Det viktigaste är väl att se till det är rent och att ni inte tar för mycket. Mycket lätt att överdosera om man inte vet vad man sysslar med...

Vad är LSD?

LSD, eller syra är en psykedelisk drog som absolut inte bör tas av barn. Man slickar oftast på ett frimärke eller dyl. Man måste vara mentalt stabil och förberedd innan, det här är ingen partydrog. Har du något som helst problem i ditt liv så avstå! Har tjejen gjort slut med dig precis? Låt bli. Sörjer du för någons död? Låt bli. Osv. Håller i sig allt från 8 till 20 timmar.

  • Ger en alternativ verklighetsbild

  • Öppnar sinnet

  • Saker och ting ändrar form, mönster bildas och ändras

  • Mystiska upplevelser

  • Ens perspektiv om livet förändras för alltid

  • Är inte psykiskt eller fysiskt beroendeframkallande

  • Skratt och glädje

    Negativa aspekter:

  • Kan inducera en 'bad trip', total jävla skräck och förtvivlan i 12 timmar

  • Känslan att man är fast och aldrig kommer bli normal igen

  • Kan trigga förträngda minnen

  • Kan få flashbacks flera månader efter trippen

  • Kan trigga psykos om den har legat där latent sen tidigare

  • Man kan bli lite illamående

Väljer ni nu att ta LSD så se banne mig till att ni är psykiskt stabila! Har du aldrig provat något psykedeliskt förr så börja med en mild dos. Alla trippar är olika men nåt som är säkert att får du en bad trip så är det alltid det absolut värsta enligt dig som händer dig. LSD gräver fram det absolut värsta i dig och trycker fram det rakt i ditt ansikte, i 12 jävla timmar. Inget man leker med. Det viktigaste är att ni mår bra i skallen om ni ska ta LSD, sen att ni tar det med vänner som ni absolut litar på som kanske tagit det förr alternativt någon som är nykter. Om ni kan så ta det tidigt på morgonen då det är soligt ute så att ni inte ser massa skuggor och skit. Mörker = Skräck.

Vad är magic mushrooms?

Magiska svampar, eller shrooms är små svampar som man äter som ger en effekt likt LSD fast mindre skräck och mera mys. Dock finns chansen att du snear väldigt stor här med om du nu är psykisk labil. Jag kan med 100% säkerhet säga att om du inte är nöjd och glad när du tar svamp kommer du att snea och må dåligt. Håller i sig i 6 timmar. Ingen partydrog!

  • Hallucinationer

  • Öppnar sinnet

  • Ändrar ditt perspektiv på ditt liv för alltid efteråt

  • Inte beroendeframkallande, varken fysiskt eller psykiskt

  • Skön 'comedown', alltså inte som ecstasy eller kokain

  • Glad

  • Mycket skratt

    Negativa aspekter:

  • Kan inducera en 'bad trip', total jävla skräck och förtvivlan

  • Känslan att man är fast och aldrig kommer bli normal igen

  • Kan trigga psykos om den har legat där latent sen tidigare

  • Man kan bli lite illamående

Väljer ni att prova svamp så ta en mild dos om du aldrig provat något psykedeliskt förr. Det spelar ingen roll hur tuff du är, psykedeliska preparat kommer alltid att knäcka dig för att dom tar fram det som du är mest rädd för. Då menar jag inte monster eller nåt sånt, utan minnen som du kanske har förträngt där någon du ser dör.. såna saker. Extremt hemskt alltså. Visa respekt, lek inte tuff och börja med en mild dos om du nu känner suget att prova.

Vad är psykedeliska droger?

Psykedeliska droger såsom svamp, LSD eller meskalin är medel som man tar för att stimulera alla sina sinnen, alltså hörsel, syn, smak, lukt och känsel. Vid starkare doser brukar ens sinnen smälta samman. Dom stimulerar även ens tankar. Man tänker snabbt, på många saker och går extremt djupt in i sina tankar och ens individ.

Alla människor har ett ego. I egot finner du dig själv, inte ytliga saker som ditt namn eller jobb utan verkligen vem du är. Vid starka doser kan egot försvinna och man vet inte längre vem man är, då går man i tankar och tankar och försöker få reda på det. Man går genom sina handlingar, kärlek, hat och allt som ploppar upp. Är man psykisk labil tar det lång tid och man mår extremt dåligt vid denna period, däremot finns det positiva effekter också som händer vid 'ego loss' som det heter på engelska. När man väl funnit sig själv igen så är man som en ny människa. Man har kommit på saker om sig själv man förträngt, aldrig visste om och gått genom. Det är otroligt lärorikt.

Många tar psykedeliska just för detta. Man lär sig mycket mer på en 'bad trip' än en god sådan. Ett exempel på en bra trip är att man sitter och kollar på coola färger på en winamp visualization och skrattar en massa. Inte världens mest lärorika trip, men ändå en god sådan eftersom man mår bra. Däremot är det övre exemplet på en bad trip ett där man lär sig mycket om sig själv, sina vänner och familj, vad man vill med sitt liv, jorden, kärlek och hat, ja såna extremt djupa saker.

Det är just pga detta man ska ha ett psyke som iaf. är över 18 år gammalt så man har utvecklats en del och förstår saker. En 14 åring hade blivit totalt förstörd av en dos LSD, medans en 18-åring hade kanske åldrats några månader under en bad trip. Det gäller att visa respekt till dom här drogerna, absolut inget man ger sig inpå utan att veta vad det är som kommer att hända.

Vad är salvia?

Salvia är, ja, den absolut starkaste hallucinogenen som finns att få tag på, om man då talar om extrakt. Ord går inte att beskriva känslan eller ruset. Hittade en väldigt sjuk video på youtube där en kille röker en väldigt stark dos salvia extrakt och ja, flippar ur.

Se själva;

Han ropar på hjälp 121 gånger enligt hans description. Tydligen så trodde han helt seriöst att han var fast i en bok och varje gång han ropade hjälp så var det för att någon vände sida. Med salvia är det inte bara så att 'man ser det och det är hemskt', utan man känner det också. Det är som man har nervkopplingar till ens hallucinationer. Många har sagt att dom känt sig en del av omgivningen. En del andra säger att genom salvia så kommer man till en annan dimension, talar med andra varelser, pratar språk man aldrig kunnat förr osv osv.

Vetifan vad det är för positivt med salvia, eller negativt. Det hela verkar alldeles för sjukt.
-----------------------------------------

Meningen med min tråd är att knark finns och är del av vårt samhälle vare sig vi vill eller inte. Det är då viktigt att sprida kunskap så man vet vad det man sysslar med. Jag blir därför så ledsen när jag ser barn/folk på forum snacka om droger som om det vore coolt eller häftigt. Det är inte fallet, det är inte coolt nånstans. Det är enbart en substans som ger olika effekter, vissa positiva andra negativa. Det är inte mer med det.

Mina generella regler om droger;

1. Är du osäker så låt bli!
2. Innan du provar så läs på! Vad är det du tar? Vad gör den med din kropp?
3. Läs på! Vad säger andra om drogen?
4. Läs på ännu mer!
5. Undvik nya droger som det inte finns mycket kunskap om!
6. Aldrig intravenöst!
7. Var alltid ärlig och sprid kunskap om droger om någon frågar.
8. Tvinga aldrig någon som inte vill att prova en drog.

Det finns många fler droger än dom jag tog upp. Jag tog bara upp dom mest populära som dom flesta utav er kommer komma i kontakt med. Finns säkert saker jag glömt eller saker jag kanske skrivit fel. Isf ändrar jag det om det behövs.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Väldigt upplysande tråd! Men för att kunna avgöra hur pass medveten du är om vad du skrivit om, så undrar jag ifall du har testat någon av dessa droger?

Observera att jag INTE frågar för att jag visar en viss intresse till droger, utan bara för att kunna klargöra hur pass mycket jag kan lita på detta.
Och btw, jag ansvarar ej för följderna ifall du skulle erkänna att du testat något av dessa preparat.

Mvh
Silverwulf

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Jag återkommer med mina synpunkter på denna post. Mycket bra initiativ. Däremot bör du kolla upp dina fakta när det gäller LSD.

Jag tycker även att psykedelia ska diskuteras för sig då negativa och positiva aspekter inte går att särskilja(mångas syfte att ta psykedelia innehåller flera av de saker du listar som negativa)

Visa signatur

kärlek.

Permalänk
Medlem

Mycket upplysande.

Har samma tips som du skrev.

Är du OSÄKER testa inget!

Snetrippar får alla någonform av någon gång, vissa värre än andra.

Sen som du säger, sprid vidare kunskapen man har om någon undrar.
Och förklara aldrig bara de ljusa sidorna, utan ta upp de negativa också, man måste få en helhetsbild.
(vet ej hur mycket du skriver är av egen erfarenhet men)

Mattias: Är inte en negativ effekt en badtrip, de är inget någon vill ha av exempelvis LSD eller Något annat för den delen, man vill njuta och filosofera och ta del av världen. Inte må dåligt i x-antal timmar.

Silverwulf: Hoppas inte denna tråden blir låst, då folk måste lära sig. Det är inte coolt att ta droger, vissa gör det för att må bättre andra bara för ruset, och ja vissa för att vara coola.
Om de är av egen erfarenhet han skriver så är det dumt att ge han påföljder, menar finns ju föredetta alkisar/knarkare som åker runt och snackar om droger och alkohol och de svara ju på allt de kan, iaf de jag varit med om. Inte BARA de negativa utan ger som sagt en helhetsbild.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Lägg till att cannabis kan utlösa psykoser hos personer som har detta predisponerat (dvs har risk att få psykos även utan cannabis) samt att det kan lagras i fettväv för att senare, under en metabol process frisättas igen och leda till rus.

Men rent toxiskt sett så är cannabis mindre farliga än vanliga cigaretter...

Edit: för att höja trovärdigheten så föreslår jag att du stavar rätt till "aspekter".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Silverwulf: Hoppas inte denna tråden blir låst, då folk måste lära sig. Det är inte coolt att ta droger, vissa gör det för att må bättre andra bara för ruset, och ja vissa för att vara coola.
Om de är av egen erfarenhet han skriver så är det dumt att ge han påföljder, menar finns ju föredetta alkisar/knarkare som åker runt och snackar om droger och alkohol och de svara ju på allt de kan, iaf de jag varit med om. Inte BARA de negativa utan ger som sagt en helhetsbild.

Det var det jag menade Anledningen till att jag frågade ifall han skrev detta med egen erfarenhet var just att försäkra mig om att han menar allvar, ifall nu han hade testat drogerna.

Mvh
Silverwulf

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf
Det var det jag menade Anledningen till att jag frågade ifall han skrev detta med egen erfarenhet var just att försäkra mig om att han menar allvar, ifall nu han hade testat drogerna.

Mvh
Silverwulf

Mmm, skulle vilja se en moderator säga sitt i tråden.
Alltså vad vi får disskutera och inte.

Cannabis snackas det mycket om just nu, framförallt eftersom folk slår hårt på att alkohol är farligare och de är väll till en viss del sant.

Men de tåls att disskuteras, men ytterligare en gång, hur mycket vi får disskutera och skriva skulle jag vilja veta så ingen råkar illa ut.

//redflip

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Lägg till att cannabis kan utlösa psykoser hos personer som har detta predisponerat (dvs har risk att få psykos även utan cannabis) samt att det kan lagras i fettväv för att senare, under en metabol process frisättas igen och leda till rus.

Men rent toxiskt sett så är cannabis mindre farliga än vanliga cigaretter...

Edit: för att höja trovärdigheten så föreslår jag att du stavar rätt till "aspekter".

Öhm. Cannabis är en växt. Växter lagras inte i fettväv(nad). Däremot lagras vissa metaboliter av Delta-9-THC i kroppens fettvävnader. Det som lagras i fettvävnader är THC-COOH(11-Nor-9-carboxy-THC) som inte är psykoaktiv. Metabola processer kan alltså EJ leda till THC-rus.

Visa signatur

kärlek.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattias
Öhm. Cannabis är en växt. Växter lagras inte i fettväv(nad). Däremot lagras vissa metaboliter av Delta-9-THC i kroppens fettvävnader. Det som lagras i fettvävnader är THC-COOH(11-Nor-9-carboxy-THC) som inte är psykoaktiv. Metabola processer kan alltså EJ leda till THC-rus.

Är det säkert? Har fått lära mig genom böcker och skolan att det kan hända. Dock så tror jag, en person utan erfarenheter av cannabis, eller andra droger (Läkemedel räknas ej), att det skulle vara en sån liten mängd som lagrades att det knappt skulle märkas även om det skulle förbrännas.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattias
Öhm. Cannabis är en växt. Växter lagras inte i fettväv(nad). Däremot lagras vissa metaboliter av Delta-9-THC i kroppens fettvävnader. Det som lagras i fettvävnader är THC-COOH(11-Nor-9-carboxy-THC) som inte är psykoaktiv. Metabola processer kan alltså EJ leda till THC-rus.

Men självklart att växter inte lagras i fettväv, var underförstått att det skulle vara metaboliterna.

Ah okej, men var kommer den här "myten" ifrån? (Tar gärna en källa om du har)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf
Väldigt upplysande tråd! Men för att kunna avgöra hur pass medveten du är om vad du skrivit om, så undrar jag ifall du har testat någon av dessa droger?

Observera att jag INTE frågar för att jag visar en viss intresse till droger, utan bara för att kunna klargöra hur pass mycket jag kan lita på detta.
Och btw, jag ansvarar ej för följderna ifall du skulle erkänna att du testat något av dessa preparat.

Mvh
Silverwulf

Mycket av det jag skriver är från personlig erfarenhet. Jag har rökt väldigt mycket, har varit i träsket faktist. När man låter gräset ta över så blir det en vana och då blir det fel. Jag har tagit svamp 2 gånger, starka doser. Jag har även provat LSD en gång. Ecstacy har jag tagit väldigt mycket. Det är en drog som verkligen greppar tag när det väl sätter sig.

Jag har dock nu lagt allt det bakom mig. Jag har varit drogfri sen 2 år tillbaka och tänker inte börja igen förrän jag blir pensionär. Anledningen jag slutade var för att jag började med min pilotubildning, jag har 2 år kvar. Jag kommer alltså att ansvara för andras liv, och det är ett ansvar jag tar otroligt seriöst.

Just det här med att psykedeliska ger annat perspektiv; Det är därför jag tar så allvarligt på det här med att ansvara för liv. När jag var borta på svamp så får man helt annan perspektiv på saker och ting. Det var inte förrän då jag verkligen insåg hur otroligt vackert det är med liv och hur viktigt det är. Det här var för 4 år sen.

All info har jag tagit från personlig erfarenhet och från det mina vänner (som delar min mentalitet om kunskap) berättat för mig. Salvia däremot har jag aldrig testat, känner ingen som har heller. Därför skrev jag inte mycket om det, utan tänkte att en video är det bästa sättet att visa vad som händer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattias
Jag återkommer med mina synpunkter på denna post. Mycket bra initiativ. Däremot bör du kolla upp dina fakta när det gäller LSD.

Jag tycker även att psykedelia ska diskuteras för sig då negativa och positiva aspekter inte går att särskilja(mångas syfte att ta psykedelia innehåller flera av de saker du listar som negativa)

Mycket bra idé! Du har rätt. Jag ska skriva en ny del om just psykedeliska droger och deras effekt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Mycket upplysande.

Har samma tips som du skrev.

Är du OSÄKER testa inget!

Snetrippar får alla någonform av någon gång, vissa värre än andra.

Sen som du säger, sprid vidare kunskapen man har om någon undrar.
Och förklara aldrig bara de ljusa sidorna, utan ta upp de negativa också, man måste få en helhetsbild.
(vet ej hur mycket du skriver är av egen erfarenhet men)

Nä precis, man ska berätta om alla effekter, sen bilda en egen uppfattning när man befinner all kunskap!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Lägg till att cannabis kan utlösa psykoser hos personer som har detta predisponerat (dvs har risk att få psykos även utan cannabis) samt att det kan lagras i fettväv för att senare, under en metabol process frisättas igen och leda till rus.

Jag har lagt till det nu. Tack ska du ha. Och för stavningen! Hah, la inte märke till det alls. Ändrar det med nu.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Re: Illegala droger och kunskap

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone

Heroin är det preparat som du 99,9% säkert kommer att fastna för. Det spelar absolut ingen roll hur mycket viljekraft du har. Heroinet släpper så mycket dopamin i din kropp under en så pass lång period så att en orgasm känns som en irritation. Därför kommer du att fasta för det. Prova aldrig Heroin!

Vrf detta hat mot opiater/opioider?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Illegala droger och kunskap

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lan-nissen
Vrf detta hat mot opiater/opioider?

Har inget hat mot opiater, däremot heroin. Speciellt om det brukas intravenöst. Det skapar ett beroende som ingen kan undvika. Sen förstör det liv och förgör familjer. Inget jag kan rekommendera för någon precis.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Lite information om snetrip på Svamp, detta är av egen erfarenhet, vilket innebär att de kan utspela sig totallt annorlunda för dig, men det ger en liten bild på eventuellt händelseförlopp.

------
Du kan ha mått fint hela veckan, allt har gått din väg, du är allmänt nöjd.
Så kommer helgen, du och några polare ska trippa och se en film eller bara sitta och snacka.
Du sitter och är lugn och gör det du ska, sen så börjar du utan att egentligen plannera det tänka på något som gnaggt dig ofta. Som exempelvis pengar, vilket många tänker på ibland.
Detta kan i sin tur utvecklas kraftigt åt fel håll, ibland kan du bara släppa det. Men det kan hända att du arbetar vidare på det.
Då kommer ruset/tripen utspela sig kring det tills du själv släpper det, inget kan få dig att släppa det utan dig själv.
Det du kan uppleva är:
Ångest och oro
Kramper
Kallsvettningar
Extremt illamående
Dåliga Hallucinationer
För att nämna några.

Dessa försvinner ofta av sig själv med tiden, men kan vara väldigt påfrestande. Du kan få upp dåliga minnen, eller saker du helt enkelt aldrig tänkt på men ändå är något jobbigt för dig.

Men det jag säger om detta är, du är fast i den tripen de går ej att stänga av, du valde att ta preparatet. Börja inte springa runt eller upp och gå. Eller ut på någon balkong för frisk luft, ABSOLUT aldrig ut på en balkong! Eller ens ut för den delen, be någon öppna ett fönster och säg till dem hur du mår.
Många som ändå är i sin trip som får veta att en är på snetrip brukar göra allt för att få tillbaka dem. Alltså som kompisar gör, lugnar ner dig när något hemskt händer.
Aldrig ridit ut en hel snetrip själv, bara starten då polare har pratat rätt mig.
Snetrippat två gånger, första gången var jag uppe och gick och de blev inte bättre alls. Men andra gången satt jag ner och bara andades djupa andetag.

Man kan lätt bli rädd när man få kramper, och de är inget konstigt alls.
Detta kan då vara en trigande effekt till påföljder, men man ska andas djupt och inte blunda, och hur klyshigt de än låter, tänka glada tankar.

Kan dock bara tala för svamp men kan tänka mig att de är liknande på de flesta.

Du kan få snefylla likaväll som detta, beror helt på dig som person och hur du mår och är.

Med denna posten vill jag faktiskt bara ge en inblick i hur det kan gå, så folk inte tror allt är dans på ängar med roser.

(Om inlägget är oppassande, så ta gärna bort det)

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Skön tråd, blev lite tagen på sängen när jag såg den på swec. Ja men det är väl självklart att man måste föra en öppen dialog gällande droger, utan information kan man inte veta vad det är man antas ta avstånd från. Helt seriöst, vissa ultraradikaler som propagerar mot droger verkar tycka att man skall ducka och ta skydd om man träffar på en toppis i skogen.

Tycker att du borde skriva om Amfetamin och Tramadol och Kodein samt lite andra opiater/opioider eftersom väldigt många testar även detta. Amfetamin är statistiskt sett Sveriges vanligaste illegala drog. Kanske rentav Benzo också, det är trots allt ganska vanligt att man använder det för att slippa AT:n.

Då kan jag själv erkänna att jag provat Cannabis, Kokain, Ecstasy och Salvia. Dock hade jag hört att Salvia var ett rent helvete om man sneade, och minst lika jävligt om man fick en "bra" tripp så jag var nojjig redan innan och drog VÄLDIGT lite, men det kändes ändå.
Jag har dock insett att droger inte är något jag behöver, och det är som sagt VÄLDIGT socialt oaccepterat, vilket fått mig att sluta. Visst kan man bli sugen på en spliff nångång, men det är lika bra att bara strunta i det. Allt har en baksida, och ibland är den inte grann.

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk

Re: Re: Re: Illegala droger och kunskap

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Har inget hat mot opiater, däremot heroin. Speciellt om det brukas intravenöst. Det skapar ett beroende som ingen kan undvika. Sen förstör det liv och förgör familjer. Inget jag kan rekommendera för någon precis.

Heroin är ju en opioid. Visst Heroin är jävligt, men varför tar du inte upp andra opiater eller just använder samligsnamnet opiater då detta är väldigt vanliga droger med näst intill samma effekter.
Något annat som fattas är Amfetamin också tkr jag om man ser till resten av innehållet.

Permalänk
Medlem

Cloudstone, bra tråd! Borde klistras tycker jag.

Har inte ens tänkt tanken på att prova droger men det var intressant att läsa om dem.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurihaxxx
Skön tråd, blev lite tagen på sängen när jag såg den på swec. Ja men det är väl självklart att man måste föra en öppen dialog gällande droger, utan information kan man inte veta vad det är man antas ta avstånd från. Helt seriöst, vissa ultraradikaler som propagerar mot droger verkar tycka att man skall ducka och ta skydd om man träffar på en toppis i skogen.

Tycker att du borde skriva om Amfetamin och Tramadol och Kodein samt lite andra opiater/opioider eftersom väldigt många testar även detta. Amfetamin är statistiskt sett Sveriges vanligaste illegala drog. Kanske rentav Benzo också, det är trots allt ganska vanligt att man använder det för att slippa AT:n.

Hehe, ja eller hur. Jag tvivlade lite i början om tråden hade passat, sen som du säger så insåg jag att det är ju viktigt att kunna diskutera det öppet. Bara hoppas att det hålls på en bra nivå som det verkligen har gjort hittils!

Yes, jag ska lägga till amfetaminer och morfiner! Glömde totalt bort dom. Det får dock bli imorrn då jag måste lägga mig snart. Tack för påminnelsen!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lan-nissen
Heroin är ju en opioid. Visst Heroin är jävligt, men varför tar du inte upp andra opiater eller just använder samligsnamnet opiater då detta är väldigt vanliga droger med näst intill samma effekter.
Något annat som fattas är Amfetamin också tkr jag om man ser till resten av innehållet.

Jo det stämmer mycket väl. Jag använde heroin just för att det är så många känner igen det. Opium har jag hört ska inte vara lika beroendeframkallande som heroin och brukar inte brukas intravenöst.

Men du har en poäng. Det ska ändras.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Cloudstone, bra tråd! Borde klistras tycker jag.

Har inte ens tänkt tanken på att prova droger men det var intressant att läsa om dem.

Tack! Det var ju bra att du fann det intressant.

Tänkte bara säga att om någon vill skriva om en drog så är det självklart välkommet. Jag lägger då till det på första inlägget. Så som RedFlip skrev är också välkommet, alltså tripprapporter både positiva som negativa. Det här är inte min tråd utan allas. Meningen är att sprida kunskap och skapa diskussion!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Viktigt att ta upp om svamp och lsd, de är inte som filmer visar det. Att du ser rosa elefanter och små tomtar som springer runt, det är inte såna hallunicationer man får, utan mer subtila(visst, finns väll någon som trippar sönder antar jag, som får detta).
Ta aldrig svamp första gången själv(de gjorde jag, de var en mindre trevlig första timma). Utan var ett gäng som du är säker med, om dom tar eller inte är upp till dem, de är så du har lite backup fall något händer.

Som Cloudstone skrev, så tar många lsd/svamp för att komma i kontakt med sig själv. Och de gör man till en viss del, du ser saker som du aldrig tänkt på, objekt får en ny dimension kan det kännas som. Du tänker på saker du aldrig tänkt på förrut, så som varför/vart ifrån/hur osv. och på så sett kan du utvecklas. Men för det gör det de inte självklart att man ska ta det, man blir inte smartare med andra ord

Ett gäng polare brukar åka ut i skogen med fika, och där ta det för att sen bara gå runt i skogen och titta på färgerna, känna dofterna osv.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Hehe, ja eller hur. Jag tvivlade lite i början om tråden hade passat, sen som du säger så insåg jag att det är ju viktigt att kunna diskutera det öppet. Bara hoppas att det hålls på en bra nivå som det verkligen har gjort hittils!

Yes, jag ska lägga till amfetaminer och morfiner! Glömde totalt bort dom. Det får dock bli imorrn då jag måste lägga mig snart. Tack för påminnelsen!

Jo det stämmer mycket väl. Jag använde heroin just för att det är så många känner igen det. Opium har jag hört ska inte vara lika beroendeframkallande som heroin och brukar inte brukas intravenöst.

Men du har en poäng. Det ska ändras.

Tack! Det var ju bra att du fann det intressant.

Tänkte bara säga att om någon vill skriva om en drog så är det självklart välkommet. Jag lägger då till det på första inlägget. Så som RedFlip skrev är också välkommet, alltså tripprapporter både positiva som negativa. Det här är inte min tråd utan allas. Meningen är att sprida kunskap och skapa diskussion!

Opium är även det en opiat, som namnet antyder, och det "tråkiga" med opiater är att dom är just så beroendeframkallande, även opium, men det brukas somsagt inte IV, oftast röks det, eller så gör man té eller tinktur på det. Så jo, opium/råopium är jävligt beroendeframkallande, dock inte som sin släkting Heroin.

Ja, lämna gärna tripprapporter, men håll det på en seriös nivå somsagt, skall ni gå loss om extrema pundartrippar så ->
https://www.flashback.info/forumdisplay.php?f=160

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

Hmm, tycker tråden är lite för positiv mot droger Men alla bör väll få göra som de själva vill! Jag tror på eget ansvar, så folk får droga bäst de vill. Dock bör de inte kosta massa pengar sen! Visst bör missbrukare få hjälp ur sitt missbruk, men det läggs stora summor pengar på sjukvård på folk som skadat sig enbart för de varit påverkade, låt dessa betala sin egna sjukvård.

För övrigt motsätter jag mig droger allmänt för de alla påverkar sinnet, männskligheten behöver inte bli dummare än den redan är...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurihaxxx
Opium är även det en opiat, som namnet antyder, och det "tråkiga" med opiater är att dom är just så beroendeframkallande, även opium, men det brukas somsagt inte IV, oftast röks det, eller så gör man té eller tinktur på det. Så jo, opium/råopium är jävligt beroendeframkallande, dock inte som sin släkting Heroin.

Ja, lämna gärna tripprapporter, men håll det på en seriös nivå somsagt, skall ni gå loss om extrema pundartrippar så -> [url]https://www.flashback.info/forumdisplay.php?f=160[/url

Helt korrekt. Tycker dock fortfarande just Heroin lyfts fram som oerhört farligt jemfört med råopium och morfin. Skillnaden är ett intensivare rus och ett starkare påslag vid IV intag. Man blir ju sedan givetvis lika beroende i samma grad av båda. Men man fastnar nog lättare på Heroin då det ger en sådan kick. Men fortfarande inte någon extrem skillnad.

Vi ska inte heller glömma bort att smärtstillande preparat som ligger i opiatfamiljen är en väldigt vanligt förekommande drog innom sjukvården och skrivs ut till höger och vänster vilket leder till att folk blir legalt beroende. Det är ett problem i Sverige idag för en viss grupp människor. Så lite mer info skulle inte skada.

Sedan som du nämner är benso något man bör ta upp också då det används otroligt mycket precis som smärtstillande innom vården, för ångest o sömnproblem. Men också till direkt illegala sammanhang såsom tona ned ett amfetaminrus t.ex. Det stora problemet med just benso är att det är om möjligt mer beroendeframkallande än opiater, eller iaf svårare att kliva av då det är en smärtsam tid man har framför sig med fysiska abstinensbesvär.

Permalänk
Medlem

Bra tråd. Påminner om flashback fast med mindre info och inte en massa stavfel. Det ända jag märkte på när jag skum läste är att du har skrivigt väldigt lite positiva saker om kokain.

Själv blir jag oftast väldigt lung, överdrivet social, kåt, älskar allt, blir aldrig trött direkt dock inte mer vaken än vanligt heller. Men är utan problem vaken 3 dyng utan att göra nått speciellt. Men det kanske bara är jag. Blandas det med annat och alkohol så blir det en helt annan femma.

Mephedrone och dens likheter borde ochså vara med. I med att den inte är narkotika klassad änn.

Permalänk
Medlem

Måste ge creds för tråden!

Jag har brukat Cannabis ett par gånger då jag varit riktigt stressad/nere och då har det hjälpt mig nå toppen av lycka, många använder sig just av alkohol vid dom tillfällena men själv föredrar jag faktiskt Cannabis just för att varva ner och "chilla"

Detta med att skolorna inte vågar diskutera om droger är ju totalt sjukt..
Genom åren har man bara sett propaganda filmer om tex cannabis, men man har aldrig hört de positiva i det hela..

Denna tråd kommer självklart ligga högprioriterad!

MVH:Fors

Permalänk
Medlem

Mycket intressant tråd!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Hmm, tycker tråden är lite för positiv mot droger Men alla bör väll få göra som de själva vill! Jag tror på eget ansvar, så folk får droga bäst de vill. Dock bör de inte kosta massa pengar sen! Visst bör missbrukare få hjälp ur sitt missbruk, men det läggs stora summor pengar på sjukvård på folk som skadat sig enbart för de varit påverkade, låt dessa betala sin egna sjukvård.

För övrigt motsätter jag mig droger allmänt för de alla påverkar sinnet, männskligheten behöver inte bli dummare än den redan är...

Antar att du räknar alkohol som drog då också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Bra tråd. Påminner om flashback fast med mindre info och inte en massa stavfel. Det ända jag märkte på när jag skum läste är att du har skrivigt väldigt lite positiva saker om kokain.

Själv blir jag oftast väldigt lung, överdrivet social, kåt, älskar allt, blir aldrig trött direkt dock inte mer vaken än vanligt heller. Men är utan problem vaken 3 dyng utan att göra nått speciellt. Men det kanske bara är jag. Blandas det med annat och alkohol så blir det en helt annan femma.

Jag blir allt det du skriver fast mer vaken och pigg men det har aldrig hänt att jag varit vaken i 3 dygn, det MÅSTE vara du haha. Hände inte ens när jag tog det blandat med uppåt, men det kanske bara är jag:P

Denna tråden är grymt bra och kommer bli besviken på moddarna @ swec om de stänger ner tråden.
Det är bara fortsätta upplysa folk om vad saker och ting egentligen är och vad det gör.

När vi ändå snackar kokain så kan jag passa på att säga att jag tycker att kokain har blivit mycket och då menar jag mycket mer vanligare än vad det var för 2 år sen kanske och mer accepterat bland folk, speciellt ungdomar som rör sig i utelivskretsar. Folk hänger med andra folk som är lite mer chilla och ser upp till och på så sätt sprids det. Speciellt inom bratz kretsarna. De ska väl försöka vara lite ghetto och vara coola samtidigt som de ska show of there money. Det tycker jag är komiskt haha.

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile

Antar att du räknar alkohol som drog då också?

alkohol är en drog, dock ej narkotika klassat, därav att den är laglig...

nått i den stilen är det iaf;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
alkohol är en drog, dock ej narkotika klassat, därav att den är laglig...

nått i den stilen är det iaf;)

Hehe ja precis, var lite otydlig.

Tänkte på den här meningen:
"För övrigt motsätter jag mig droger allmänt för de alla påverkar sinnet, männskligheten behöver inte bli dummare än den redan är...".

Alkohol påverkar sinnet och gör mänskligheten dummare än vad den är, så ville bara veta hur han ser det

Permalänk
Medlem

Bara för att något är lagligt är det inte bra. Alkohol har förstört många av mina vänners liv, på ett sätt som inte hade vart möjligt med vissa andra droger, t.ex. cannabis. Å andra sidan har jag vänner vars liv blivit förstörda av cannabis med, men där för att de blev psykiskt beroende, medans alkohol kan total-butt-fucka dig även om du bara tar det en gång.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Jag ser en viss potential för den här tråden att utvecklas till en random flashback-tråd

Vad folk har för inställning till droger är väl mig egalt, det enda jag vill säga är: UPPMUNTRA ALDRIG FOLK ATT TA DROGER. Nej, aldrig. Det är inte bra på något sätt.

Känns lite farligt när majoriteten av folket på ett forum predikar för inställningen "Droger är okej, bara man kontrollerar sig själv och inte hamnar i ett tungt beroende". Läser man 100 inlägg där folk berättar om "hur kontrollerat de kan bruka droger", så kan folk till slut känna sig uppmuntrade att ta droger.