Brand new mobiltelefon från 90-talet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Feb 2002

Brand new mobiltelefon från 90-talet?

Hej.

Eftersom jag inte får de nya spaceade mobiltelefonerna att hålla började jag leta efter gamla, och trillade då över flertalet sidor som säljer gamla mobiltelefoner "Brand new Original with complete accessories"
Dessa sidor som säljer mobiltelfonerna har hur många modeller som helst i lager som de nästan skänker bort jämfört med vad de kostade när de var nya.

Hur fungerar detta? Är det billiga nyproducerade telefoner som tillverkats i Kina? Eller är det helt enkelt gamla telefoner som samlat damm hos tillverkaren? Ett svenskt exempel är Stilmobil.se. Jag funderar på att beställa deras 8850, då jag tycker att den är rysligt snygg och det finns ganska få begagnade ute på nätet. Sen måste de väl följa ARNs returregler om jag inte vill ha den?

Edit: Sidan är rätt risig, och många av deras telefoner har hamnat på tradera senare. Hittade denna sidan, och det gör mig lite mörkrädd

Edit2: gbgtrading, företaget som står som stilmobil.se är avstängda från tradera där de sålt en mobil som inte höll måttet. Så det kanske är dax att utfärda en varning för stilmobil.se?

Hackintosh late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | Celeron G530 | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 64 GB |  OSX Lion 10.7.2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

luktar ju bluff

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2007

Jo, riktiga företag skriver ju alltid ut sitt organisationsnummer på hemsidan. Finns inget sådant så ska man nog utgå från att det är en bluff. Stilmobil.se skriver ju inte ut någonting, så jag skulle i alla fall aldrig handla från dem.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Philippines
Registrerad
Sep 2008

Bra att ni informerade oss Perost om den webbplatsen. Jag känner till det och jag håller och som jag aldrig kommer att köpa från dem också.

*bort*

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Hos din mamma
Registrerad
Mar 2008

Har sett äldre "nya" telefoner på Ebay, där det stått att det inte är telefonen i sig utan en kinesisk kopia, om det är mer än utsidan som ser ut som en gammal telefon är svårt att säga.

Partitionera my ass!!
KatTbAjs FTW!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Feb 2006

Nokias N-serie piratkopieras friskt i Kina..
Att tänka på är ju att ingen av de äldre telefonerna tillverkas längre, så för att kunna sälja den som ny och oanvänd måste man ha hittat den övergiven på något lager..

Raid is not backup

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bishkek, Kirgizistan
Registrerad
Okt 2002

Märkligt , Jag har svårt att se en marknad för en piratkopierad mobiltelefon som är av modell som fanns för 4-5år sedan.

Det måste ju vara gamla kopior eller orginal som inte sålts. För inte ens kineserna är väl så dumma att dom tillverkar kopior på gamla värdelösa telefoner när dom kan göra kopior på nya flashiga telefoner.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oderljunga
Registrerad
Feb 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth
Märkligt , Jag har svårt att se en marknad för en piratkopierad mobiltelefon som är av modell som fanns för 4-5år sedan.

Det måste ju vara gamla kopior eller orginal som inte sålts. För inte ens kineserna är väl så dumma att dom tillverkar kopior på gamla värdelösa telefoner när dom kan göra kopior på nya flashiga telefoner.

En lur som Hajfenan är det nog sug på än.
Min far har en som ser ut som den varit med i krig och funkar hur bra som helst.Ingen nya telefoner klarar av samma behandling.
Men hur en Kinakopia är vet jag inte

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2010

Skitsnack, har kollat IMEI och det är inget knas med deras telefoner...

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2010

När blev stilmobil.se avstängda det har jag inte sett? Deras telefoner håller måttet tycker jag iaf..Peter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009

Nokia 3310 för 600kr på stilmobil... tror jag tar 80 st, så har jag hela livet. och kan byta mobil varje år.

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kolsva
Registrerad
Sep 2003

varningsklockor ringa in.. ny och bara 4 inlägg med bara positivt om kinaskräp säljaren...

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
HSTD
Registrerad
Dec 2004

Det är märkligt hur det alltid dyker upp en ny medlem och hyllar såfort det kommer upp en tråd om en suspekt butik.
Endast inlägg om just stilmobil.se.......

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borta
Registrerad
Jan 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Det är märkligt hur det alltid dyker upp en ny medlem och hyllar såfort det kommer upp en tråd om en suspekt butik.

Såg det jag med...
Går det att köpa mot postförskott är man ju lite säkrare iaf men jag skulle inte våga chansa=/

Religion and greed cause millions to bleed

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swedland
Registrerad
Maj 2006

Det finns "refurbished" 8850 och liknande på ebay för ett par hundralappar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56

Det är ju så extremt trovärdigt.
Han har väl googlat fram en 1.5år gammal tråd, reggat sig
och dessutom startat en ny tråd om hur bra företaget är.

Smart.
Inte alls genomskinligt.
Dessutom ger s***mobils hemsida ett mycket oseriöst intryck.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Andra sidan järnvägen
Registrerad
Jul 2001

*tråd låst*

*tagenevagen avstängd*

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||