Permalänk
Geeks Gaming

Spel på SweC's mumble i kväll !!!

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

Spelade lite igår, det är en del att förstå sig på men det var skoj som fan!

Permalänk
Medlem

Finns det någon svensk server?

Permalänk
Skrivet av I Kill:

Nu kör vi grabbar!!!

Heh, det gick inte precis bra igår med squaden.

Skrivet av Kofläsk:

Finns det någon svensk server?

Aa, skyttegrav.se och carolean legion har en varsin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billström:

Heh, det gick inte precis bra igår med squaden.

Haha, jasså var det du? Är du helt ny? Jag skulle nog tagit över squadleader rollen kände jag, men jag var lite trött.

Sen fick jag nog CTD har jag för mig.

Det är bara att forts köra och glöm ej läsa manualen. Finns oxå tränings servrar om man vill vid speciella tider.

Men jag vet det mesta så det är bara att fråga. Var jättekul att se så många nya spelare... Helt fantastiskt faktiskt! Trodde inte att det fanns så många som skulle uppskatta lite bredare gameplay och långsammare o mer taktiskt gameplay än vad BF3 erbjuder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av I Kill:

Haha, jasså var det du? Är du helt ny? Jag skulle nog tagit över squadleader rollen kände jag, men jag var lite trött.

Sen fick jag nog CTD har jag för mig.

Det är bara att forts köra och glöm ej läsa manualen. Finns oxå tränings servrar om man vill vid speciella tider.

Men jag vet det mesta så det är bara att fråga. Var jättekul att se så många nya spelare... Helt fantastiskt faktiskt! Trodde inte att det fanns så många som skulle uppskatta lite bredare gameplay och långsammare o mer taktiskt gameplay än vad BF3 erbjuder.

Vilken server är det som gäller? Är helt ny på detta mod, men kört mycket bf2 (och andra)

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av I Kill:

Haha, jasså var det du? Är du helt ny? Jag skulle nog tagit över squadleader rollen kände jag, men jag var lite trött.

Sen fick jag nog CTD har jag för mig.

Det är bara att forts köra och glöm ej läsa manualen. Finns oxå tränings servrar om man vill vid speciella tider.

Men jag vet det mesta så det är bara att fråga. Var jättekul att se så många nya spelare... Helt fantastiskt faktiskt! Trodde inte att det fanns så många som skulle uppskatta lite bredare gameplay och långsammare o mer taktiskt gameplay än vad BF3 erbjuder.

Folk har äntligen tröttnat på "run'n'die to instaspawn", det är hur roligt som helst att se. BF3 är helt ok men bara som casual lir. Vill man ha riktigt seriöst, då är det bara PR som gäller. Vilket annat spel kan man investera 3h och vara glad åt att förlora en runda!?!

Skrivet av Tydh:

Vilken server är det som gäller? Är helt ny på detta mod, men kört mycket bf2 (och andra)

Det finns många som är bra, generellt gäller engelska. Det finns två svenska, skyttegrav och karolinska men de andra har många bra spelare. Det kan dock vara lite jobbigt att komma in i, rekommenderar att du redan tidigt använder Mumble eller annan kanal för att prata lite med uvarna. Du är varmt välkommen in på mumble.sweclockers.com till exempel.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av I Kill:

Haha, jasså var det du? Är du helt ny? Jag skulle nog tagit över squadleader rollen kände jag, men jag var lite trött.

Sen fick jag nog CTD har jag för mig.

Det är bara att forts köra och glöm ej läsa manualen. Finns oxå tränings servrar om man vill vid speciella tider.

Men jag vet det mesta så det är bara att fråga. Var jättekul att se så många nya spelare... Helt fantastiskt faktiskt! Trodde inte att det fanns så många som skulle uppskatta lite bredare gameplay och långsammare o mer taktiskt gameplay än vad BF3 erbjuder.

Japp, helt ny. Men har spelat mycket ARMA med ACE och ACRE. Tröttnade också på "casual" spelande för ett bra tag sedan.

Permalänk
Medlem

Oj, sitter ni och gibbar detta alltså? Har aldrig provat men vill gärna testa något lite mer realistiskt, har ni egen server eller hur funkar det? Hoppas jag kan vara med och lira lite!

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Matheeeew:

Oj, sitter ni och gibbar detta alltså? Har aldrig provat men vill gärna testa något lite mer realistiskt, har ni egen server eller hur funkar det? Hoppas jag kan vara med och lira lite!

Hoppa in på Sweclockers/Skyttegravs mumble. Vi är ett gäng som spelar (nästan) dagligen. Vi på Skyttegrav har egna servrar men vi spelar även på andra.

Välkommen!

Permalänk
Medlem

Ska tusan installera detta jag också! Ser sjukt roligt ut

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

ja man får se hur det blir med bf4 nudå:) trean fick ju inget sådant, hoppas det går bättre med 4an

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Man får hoppas de kommer till bukt med alla serverkrasher inom kort, känns som jag stöter på en minst var tredje karta man spelar, oavsett server.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Digital8:

Man får hoppas de kommer till bukt med alla serverkrasher inom kort, känns som jag stöter på en minst var tredje karta man spelar, oavsett server.

Aldrig haft de problemet.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Aldrig haft de problemet.

Du är lyckligt lottad, sedan 1.0 har jag lirat i princip varje dag och för mig är det regel snarare än undantag.

Permalänk

Tjenare!

Är helt ny när det kommer till project reality, har spelat både bf3 och bf4, men vill spela lite mer taktiskt med teamplay.
Har även spelat en del bf2 men är ju ganska ung (13år) så man har ju inte spelat det så värst mycket..
Men kort sagt så vill jag ha någon/några att spela med som även kan hjälpa mig komma in i det och lära mig lite grunder.

MVH Erik

Permalänk
Skrivet av Killer-Monkey:

Tjenare!

Är helt ny när det kommer till project reality, har spelat både bf3 och bf4, men vill spela lite mer taktiskt med teamplay.
Har även spelat en del bf2 men är ju ganska ung (13år) så man har ju inte spelat det så värst mycket..
Men kort sagt så vill jag ha någon/några att spela med som även kan hjälpa mig komma in i det och lära mig lite grunder.

MVH Erik

jag skulle gärna hjälpa dig började själv med fh2 och pr och gillar taktik (är 97a så rättså ung när det kommer till pr)

Men kan du komma in på skyttegravs/sweclockers mumble?

Permalänk

För er som kanske är insatta. Spelade en del PR förr, och det var tal om en standalone. Arbetas det på en standalone för PR?

Permalänk
Medlem

Det skulle komma en till Arma2 men gick sådär.. Där finns ju redan ACEmodden som fyller dess funktion ganska bra (förutom tvt play) men vi får hoppas att dice som plåster på såren låter en börja modda för bf4 så kan vi få pr4 där

Permalänk
Skrivet av chrisragnar:

För er som kanske är insatta. Spelade en del PR förr, och det var tal om en standalone. Arbetas det på en standalone för PR?

ja det har kommit en bit sammt att det blir free to play vad jag förstått.

Permalänk
Skrivet av Loggert:

Det skulle komma en till Arma2 men gick sådär.. Där finns ju redan ACEmodden som fyller dess funktion ganska bra (förutom tvt play) men vi får hoppas att dice som plåster på såren låter en börja modda för bf4 så kan vi få pr4 där

tror pr teamet hellre arbetar färdigt med pr2 på cryengine

Permalänk
Medlem

Det låter ju ruggit kul..

Permalänk
Medlem

Jag har börjat streama PR, blir ett par gånger i veckan: Twitch.tv

Permalänk
Medlem

jag ser heldre en mod som heter i stil med Project WW II, till BF2,BF eller BF4.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

jag ser heldre en mod som heter i stil med Project WW II, till BF2,BF eller BF4.

Jaha? när du övertygat EA att släppa modverktyg och sluta tycka om att tjäna pengar på DLC så kan du väl hojjta till. Ser inte hur detta skulle vara relevant till tråden.

Traction Wars eller Forgotten Hope 2 kanske vore något för dig?

Permalänk
Skrivet av WDac:

jag ser heldre en mod som heter i stil med Project WW II, till BF2,BF eller BF4.

Till BF4? hehe, inte ens BF4 verkar funka med BF4. Hur ska man kunna modda? ^^

Permalänk
Skrivet av Digital8:

Jag har börjat streama PR, blir ett par gånger i veckan: Twitch.tv

behöver du nån å gibba med?

Permalänk

kan man fråga villken er favorit server är? min personliga är HOG

(egentligen borde jag säga skyttegrav men dem orkar inte dra igång servern av någon anledning)

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av david_i_nabben:

kan man fråga villken er favorit server är? min personliga är HOG

(egentligen borde jag säga skyttegrav men dem orkar inte dra igång servern av någon anledning)

Servern är uppe. Det är fritt fram att dra igång den själv om du vill se den aktiv..

Vi har tyvärr inte tillräckligt många aktiva i PR-communityn för att få igång servern utöver våra event.

Permalänk
Skrivet av Gix:

Servern är uppe. Det är fritt fram att dra igång den själv om du vill se den aktiv..

Vi har tyvärr inte tillräckligt många aktiva i PR-communityn för att få igång servern utöver våra event.

jo jag förstår (kanske satsa på å bli admin själv en dag när jag får tillräcklig fritid) men innan (före 1.0) så försökte vi ju få igång den och lyckades bara det att den krashade. för ni har väl fixat det?