Permalänk

Min nya Civic Si då

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Kan man ändra ljuset någonstans i spelet?
Tycker vissa delar av bilen, speciellt när man ser bakifrån den blir alldeles för mörka.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Ford rs200 man pillat lite på med dekaler...inget jätteavancerat..är lite mer sponsor text på den nu..men orkade itne knäppa nått nytt kort.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Lilla Mustangen.

Permalänk

Nån som vet om bil-listorna som skrevs lite längre bak i den här tråden stämmer? Eller är det den officiella bil-listan på FM3´s hemsida som gäller? Så som bilar som Ford Sierra, Volvo 740 osv inte finns med?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Några av mina bilar. Stilrent ska det vara!

Visa signatur

Intel Core 2 Duo CPU . E6850 @ 3.00GHz . XFX 5770

Permalänk
Medlem

Min första lack i FM3

Så här blidde det...

Skit vad suddiga bilderna blev, får ta nya senare...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt!:) precis så där ska sport quattron se ut!

Visa signatur

Intel Core 2 Duo CPU . E6850 @ 3.00GHz . XFX 5770

Permalänk
Medlem

Något säger mig att jag borde skaffa mig en Xbox360 och Forza Motorsport 3.

Visa signatur

Acer Predator Helios Neo 16 | 14900HX | 32Gb DDR5 | RTX4070 | 2TB Raid 0 | 16" IPS 240Hz |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
haha din svitte fan vad den gick!
HP/NM/KG?

991 HK
1154 NM
1140 KG
R3 715

allt på 2 liter motor också
430 kmh

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

*gäsp* avslutade just Endurance racet på 31 varv i S-klassen med min trimmade porsche 911 GT2:a, räckte med ett pitstop

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
*gäsp* avslutade just Endurance racet på 31 varv i S-klassen med min trimmade porsche 911 GT2:a, räckte med ett pitstop

Fy tusan vad jobbigt..! Jag hyr en chaffis till dom racen.. dåligt betalt då dock.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo CPU . E6850 @ 3.00GHz . XFX 5770

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att det finns en achivement som man får om man aldrig omstartar ett race.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Kom ihåg att det finns en achivement som man får om man aldrig omstartar ett race.

Aldrig startat om ett race, när får man detta?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Kom ihåg att det finns en achivement som man får om man aldrig omstartar ett race.

det vill jag ha källa på , tror inget så "svårt" skulle finnas på xbox nämligen.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

DATSUN POWEER!! :D:up:

Detta är nog den bästa drift bilen jag nånsin kört ^_^
E-klass drifting ftw.

Förresten, vad kör ni med för assists? Jag körde alltid Forza 2 utan allt, fast med automatare (kör med kontroll, orkar inte växla)
Så jag kör såklart så här också, fast vissa bilar är Omöjliga att köra utan traction control, t.ex. Sagaris eller Mustang (eller vilken annan amerikansk bil som helst).
Alltså om man uppgraderar dom en minimal gnutta, ÄVEN om man också max-uppgraderar däcken och fjädringen..

Jag köpte en Sagaris (Klass A) och uppgraderade den till topp i klass A, max däck, max däckbredd, bäst suspension. Lite motor.
Vad händer? Tappar greppet och sladdar runt i varje kurva, om jag inte är oerhört försiktig.
Det gick att halv-fixa genom att klydda runt med damping/rebound, differential och att sänka däcktrycket lite. (tuning finns på storefront)
Men ändå inte körbar i "ordentliga" race jämfört med andra bilar som har grepp normalt sett.

Det måste väl finnas något sätt att få sladdriga bilar att få grepp?
Min Sagaris i Forza 2 va likadan, fast det lustiga va att jag absolut inte kunde sänka vikten på den, då fick hjulen inget grepp alls.
Kan liksom inte gå över klass A heller, det enda som är kvar att uppgradera är ju motorn, och det skulle bara innebära ännu mindre grepp..

WTB 1 tons vikt att lägga i passagerarsätet så hjulen får grepp!
Antar att man får finna sig i att sätta på traction control.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
DATSUN POWEER!! :D:up:

http://img199.imageshack.us/img199/3654/datsun.jpg

Detta är nog den bästa drift bilen jag nånsin kört ^_^
E-klass drifting ftw.

Förresten, vad kör ni med för assists? Jag körde alltid Forza 2 utan allt, fast med automatare (kör med kontroll, orkar inte växla)
Så jag kör såklart så här också, fast vissa bilar är Omöjliga att köra utan traction control, t.ex. Sagaris eller Mustang (eller vilken annan amerikansk bil som helst).
Alltså om man uppgraderar dom en minimal gnutta, ÄVEN om man också max-uppgraderar däcken och fjädringen..

Jag köpte en Sagaris (Klass A) och uppgraderade den till topp i klass A, max däck, max däckbredd, bäst suspension. Lite motor.
Vad händer? Tappar greppet och sladdar runt i varje kurva, om jag inte är oerhört försiktig.
Det gick att halv-fixa genom att klydda runt med damping/rebound, differential och att sänka däcktrycket lite. (tuning finns på storefront)
Men ändå inte körbar i "ordentliga" race jämfört med andra bilar som har grepp normalt sett.

Det måste väl finnas något sätt att få sladdriga bilar att få grepp?
Min Sagaris i Forza 2 va likadan, fast det lustiga va att jag absolut inte kunde sänka vikten på den, då fick hjulen inget grepp alls.
Kan liksom inte gå över klass A heller, det enda som är kvar att uppgradera är ju motorn, och det skulle bara innebära ännu mindre grepp..

WTB 1 tons vikt att lägga i passagerarsätet så hjulen får grepp!
Antar att man får finna sig i att sätta på traction control.

Vad är bilen i bilden, vad uppgraderade och vad ändra du i tuning? Är rätt dålig på att hitta vettig driftbil.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
991 HK
1154 NM
1140 KG
R3 715

allt på 2 liter motor också
430 kmh

Samma motor som du kan stoppa ner i racingmazdan på 960kg när du får den sen Då ska du få se på helvetesmaskin även om toppfarten inte är hög alls. Knappt så att man hinner med att växla när man kör den.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

De enda hjälpmedel jag har är "show brake lines only". Allt annat är av (kör med m$ ratten). Ja koppling kör jag inte med.

Men som skrevs här ovan, en del jänkebilar är hopplösa att köra då. T.ex den där corvetten lingenfeldter. Den släpper hur man än är försiktig med gasen.
Ren skräck och köra en sån bil

Har varit borta på forza3 forumet och det är redan en imponernade lista med buggar som folk har hittat. Hoppas verkligen att Turn10 betar av de mest irriterande.

De jag själv retar mig på är när en vän går online och den där rutan poppar upp för att tala om det. Då laggar det till i ett par sek.

Sen har vi de där pop, sprak och knaster ljuden som kommer och går (kör alltid med all musik av). De kan vara nog så irriterande.

Man kan inte köra klasser mindre än A online . . . än i alla fall. Så R1, R2, R3 samt A går bra men inte B eller de lägre

sen har jag inte fattat om man överhuvud taget kan ställa in något servern online. Typ antal varv, svårighetsnivå, P.I nivå osv.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk

Är det inte så många som kör online än eller? Har sett massa partyn under friends men där snackar folk bara och kör singelplay.

Några som har lust att lira lite online för skojs skull? Bara att invita mig isåfall..

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem

Släpps väl i usa nu på tisdag. Då kan du räkna med att det öser in folk online.
Kanske det dom väntar på med onlinebiten, se hur det utvecklar sig liksom.
Tycker nog de kunde ha behållt det som det var i forza2. Alla verka gilla det systemet

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboDanne
Är det inte så många som kör online än eller? Har sett massa partyn under friends men där snackar folk bara och kör singelplay.

Några som har lust att lira lite online för skojs skull? Bara att invita mig isåfall..

Såg att du poppade förbi igår, hann inte säga nåt så hade du hoppat ur igen

Blir att köra mer framöver... fastnade i lackboxen några timmar igår

Angående multiplayer så är det väldigt livat på FM.net över det, så man får hoppas på att T10 fixar till det.

Edit: kan tipsa om www.racecentral.se Det är ett mer forza inriktat forum. Där brukar det arrangeras lite race osv

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Men som skrevs här ovan, en del jänkebilar är hopplösa att köra då. T.ex den där corvetten lingenfeldter. Den släpper hur man än är försiktig med gasen.
Ren skräck och köra en sån bil

Äh skitsnack, i FM2 kunde man trycka fullt med lingenfeldtern ifrån 5500 rpm.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Äh skitsnack, i FM2 kunde man trycka fullt med lingenfeldtern ifrån 5500 rpm.

Inte för mig i alla fall

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk

Saaben...

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniac
Min första lack i FM3

Så här blidde det...

http://img39.imageshack.us/img39/2935/spq1.jpg
http://img39.imageshack.us/img39/4711/spq2.jpg
http://img39.imageshack.us/img39/2982/spq3.jpg

Skit vad suddiga bilderna blev, får ta nya senare...

Gjorde en Quattro i FM2 verkar dock ha haft en annan bil som mall:

Får bli att återskapa den i FM3 när man har tid.
Här var bilden jag hade som mall:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinity_90
Gjorde en Quattro i FM2 verkar dock ha haft en annan bil som mall:

http://i163.photobucket.com/albums/t309/Zmile4ever/AudiQuattr...
http://i163.photobucket.com/albums/t309/Zmile4ever/AudiQuattr...

Får bli att återskapa den i FM3 när man har tid.
Här var bilden jag hade som mall:
http://www.fourtitude.com/news/uploads/Tradition_News/goodwoo...

Nice! Tycker absolut att du ska göra en replica

Tyvärr finns det ju otaliga versioner av de tidiga Audi bilarna, så det blir lätt lite förvirrande när man ska försöka att hitta bra bilder att gå efter. Det blir inte lättare när bilarna ändrade utseende efter vem som körde och i vilket rally de gick i...
Min är iaf gjord efter Stig Blomqvists bil som han körde i San Remo 1984.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Om man då fått ratta runt i en S1 också.. fan vad fint det hade varit

Visa signatur

Intel Core 2 Duo CPU . E6850 @ 3.00GHz . XFX 5770

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniac
Nice! Tycker absolut att du ska göra en replica

Tyvärr finns det ju otaliga versioner av de tidiga Audi bilarna, så det blir lätt lite förvirrande när man ska försöka att hitta bra bilder att gå efter. Det blir inte lättare när bilarna ändrade utseende efter vem som körde och i vilket rally de gick i...
Min är iaf gjord efter Stig Blomqvists bil som han körde i San Remo 1984.

http://images.tradera.com/775/88141775_1.jpg

Okej, har aldrig studerat dom nå närmare.
Var ju lite innan min tid som dom var med i rallyn.
Nu när jag ser original bilen måste jag säga att det var otroligt snyggt gjort av dig

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att titta runt inuti bilen? Titta åt förarsidan t ex?

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.