Permalänk
Medlem

Ni som inte får igång det missar inte så mycket kan jag säga.
Skummt ljud (alla vapen som skjuts mer än 20 meter bort låter som dom är på andra sidan kartan) Flaxiga vapen, Artillery strike(motsvarigheten till Airstrike i cod4) är näst intill värdelös.
Känns bara halvtaffligt i jämnförelse med Cod4.
Sp kan nog bli kul dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Ni som inte får igång det missar inte så mycket kan jag säga.
Skummt ljud (alla vapen som skjuts mer än 20 meter bort låter som dom är på andra sidan kartan) Flaxiga vapen, Artillery strike(motsvarigheten till Airstrike i cod4) är näst intill värdelös.
Känns bara halvtaffligt i jämnförelse med Cod4.
Sp kan nog bli kul dock.

Det där med vapenljuden lär ju fixas till riktiga spelet. Även när någon springer förbi en så går fotstegen i tyo 500km/h för mig, så för er också? (alltså låter som någon steppar så snabbt de bara kan)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Ja gjorde ett test på någon sida och ja hade minsta grejorna för att köra spelet då ska inte cod4 kunnas köras heller ja har under de också men de är ju inga problem

Permalänk
Medlem

jag har hört ett jädrans tjat om att man ska ändra det där 24 bit 48000Hz eller nått för att få det att funka,men jag går in på kontrolpanelen,ljud och ljudenheter,och sen vet jag inte mer.Kan nån snälla hjälpa mej.

Permalänk

SVART SKÄRM FIX LÖSNING

sVART SKÄRM? Jag hade samma problem men nu funkar det.

GÖR SÅ HÄR

Gå först till mappen där du installerade spelet Call Of Duty World At War

“Program Files\Activision\Call of Duty - World at War \main\video\”

HITTA OCH RADERA “Treyarch.bik”

Det här ar en video fil som orsakar det mesta av att det låser sig.

(filen brukar ligga längre ner till höger av alla filer i denna map)

Permalänk
Medlem

Hejsan, Jag har ett problem med Call Of Duty World At War.
Det är så att jag kan starta spelet, men sedan när jag ska starta en mlp server så blir det bara en svart skärm den laddar banan men sedan blir det bara svart och det står så här Direct3DDevice9::Present failed Driver Internal error.
Och jag vet inte vad jag ska göra åt saken, jag har dom nyaste drivrutinerna till mitt grafik kort och till directX.
Tack för hjälp.

Permalänk

Re: Cod5 funkar inte

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder
Jag har installerat cod5 betan, men när jag startar så står det "Error during initialization: Unhandled exception caught" vad ska jag göra?

mvh // cropsgrinder

Testa att ändra maskinvaruaccelerationen för ljudet. Det fungerade för mig.

Kontrollpanelen > Ljud och ljudenheter > fliken "Volym" > "Avancerat" i rutan "Högtalarinställningar" > fliken "Prestanda"

Ändra det övre reglaget till "normal acceleration", dvs. andra läget från vänster.

Permalänk
Medlem

Okej, det verkade som att det funkade för nu står det så här,

DirectX encountered an unrecoverable error.
Check the readme for possible solutions

Permalänk
Medlem

Jag kan ej köra online!

Jag kan inte köra online på cod 5. Kan man göra det när man har laddat ner spelet? I sånna fall hur?

Permalänk
Medlem

Genom att KÖPA spelet...:rolleyes:

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

Re: Cod5 funkar inte

Jag har oxo samma problem att när jag startar så kommer
" Error During initialization: Unhandled exception caught"

Men är det någon som kunde svara Riktig på frågan, har testat att installera den där länken, men det funkade inte,har redan testat att installera om det 1gång, men samma resultat. vad finns det mer man kan göra för att få det att funka ?''

Tacksam för snabba svar då jag ska på Lan i morgon..