Nya lurar sprakar, orkar inte vänta 7 månader på retur, kan jag göra något?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Nya lurar sprakar, orkar inte vänta 7 månader på retur, kan jag göra någo

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Svaret jag fick var "Jag vet inte... Kom in med dom så får vi se" vilket jag antar kommer ifrån en slapp tonåring så jag tror inte direkt att det kommer gå snabbt

Och nej, vadå två-tre veckor? Jag har betalat 1000:- för ett par lurar, jag vill använda dom i fullgott skick en sekund efter jag köpt dom tills jag slänger dem. Två-tre veckor är ungefär 13-20 dagar för mycket och då tycker jag ändå att jag är resonlig.

Speciellt med tanke på att det tar ungefär 30 sekunders lyssnade att konstatera att det låter spräckt och ungefär 10 sekunder att konstatera att Webhallen kommer få skicka tillbaks dem till tillverkaren och få ett par nya. Varför ska jag, slutkund, behöva vara den som lider för att tillverkaren har klantat sig? Jag kan INTE vara utan mina lurar i två veckor, webhallen kan GARANTERAT vara utan mina lurar i flera år utan att det märks.

Jo, fast sen så lever vi ju i verkligheten och inte i en drömvärld. Tänk på att Webhallen är en av Sveriges största elektroniksäljare och får därav säkerligen in hundratals, om inte tusentals, liknande fall varje vecka varav de måste prioritera de som redan legat där en vecka eller så. Finns inte en chans att det tar mer än 3 veckor skulle jag tro.

Givetvis vill man att det man köper ska hålla, men sen är det ju elektronik också och det är ju inte 100% tillförlitligt.