Permalänk
Medlem

Kylning

Jag har i dagsläget enbart standardfläkten som följde med processorn och det märks att den inte räcker till riktigt när datorn får lite tuffare uppgifter.

Har i dagsläget följande processor:
INTEL CORE 2 DUO E6600 2.4GHZ 4MB 1066MHZ S-775

Följande moderkort:
MSI P965 PLATINUM S-775 DDR2 RAID GBLAN PCI-E ATX

Jag letar nu efter lite bättre kylning, har kollat på följande artikel:
http://www.sweclockers.com/artikel/6001-processorkylare_2008

Men vet ändå inte riktigt vad jag ska köpa, vill nämligen ha en kylanordning som är riktigt lätt att monter, vill inte vara tvungen att skruva loss moderkortet och liknande. Jag skulle vilja säga att lätthet att montera är av högre vikt än kylkraft och ljudnivå även om dessa saker naturligtvis också är vikta. Dessutom är det testet 10 månader gammalt, det kanske har hänt en del på marknaden sedan dess?

Vad rekommenderar ni?

Permalänk
Medlem

Tyvärr så är kylarna till 775 svårmonterade av en orsak, pushpins är inte pålitligt varför Thermalright och andra använder sina skruvar och metallplattor. När pallar inte processorfläkten? Har du prövat att montera om den? Har du inte kraftigt överklockat så ska den inte ha några problem att kyla.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.