Windows 7 och DAEMON Tools?

Permalänk
Medlem

Windows 7 och DAEMON Tools?

Hej!

När jag försöker installera DAEMON Tools så kommer det fram 2 meddelande:

Första: this platform is not supported klickar på OK
Andra: SPTD setup error code: 7 klickar på OK

Installationen avbryts. Versionen va

DAEMON Tools Lite v4.30.1 32/64 Bits (with SPTD 1.56)

Har även provat med flera versioner som stödjer 64-bitars....

Någon som har haft samma problem som jag och löst dom? En kompis till mig har med windows 7 och för han var det inga problem att installera DAEMON Tools.

Vore tacksam för svar//Erik

Visa signatur

P182 | Gigabyte GA-X38-DQ6 | OCZ nVIDIA SLI DDR2 PC6400 4096MB (850 mhz 5 5 5 15) | Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz (3.80 ghz med Zalman CNPS9500) | Enermax Liberty 500W | 3870x2| 150gb raptor hårddisk + 2TB lagring | 20 158 3D mark 06

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Prövat kompatibilitetsläge ? > högerklicka och egenskaper..

din kompis kanske kan pröva / hjälpa ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Prövat kompatibilitetsläge ? > högerklicka och egenskaper..

din kompis kanske kan pröva / hjälpa ?

Jag testade och göra som du sa och nu startar jag om datorn som det står för att sedan installera och då kommer samma sak upp igen?

Visa signatur

P182 | Gigabyte GA-X38-DQ6 | OCZ nVIDIA SLI DDR2 PC6400 4096MB (850 mhz 5 5 5 15) | Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz (3.80 ghz med Zalman CNPS9500) | Enermax Liberty 500W | 3870x2| 150gb raptor hårddisk + 2TB lagring | 20 158 3D mark 06

Permalänk
Avstängd

DT stöder inte w7 än.
w7 är beta så vi får vänta pås töd

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
DT stöder inte w7 än.
w7 är beta så vi får vänta pås töd

Men min kompis fick ju igång sitt DB? Alltså jag kommer ju till själva rutan där jag hela tiden ska starta om datorn och fast jag gör det så kommer den upp.

Finns det något liknande program som man kan använda sig utav?

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

poweriso är ett program, finns flertal program..

Är du helt hundra på att han fått igång det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
poweriso är ett program, finns flertal program..

Är du helt hundra på att han fått igång det?

Helt hundra han skickade till och med en print på sitt skrivbord när han hade installerat windows 7

Visa signatur

Permalänk
Medlem

lägg in detta i windows 7 tråden så att den kommer upp.

Permalänk
Medlem

Lite-versionen av Daemon Tools verkar inte ha stöd för Windows 7 ännu. Dock har PRO-versionen det. Ladda hem den på http://www.daemon-tools.cc/eng/downloads

20-dagars trial.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Hördu, jag har DAEMON TOOLS Lite 4.30 o de funkar helt utmärkt på Windows 7 Ultimate 64-bit.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag får de inte o funka på ultimate x64, kör magic iso nu men de e ju nästan samma sak

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk

gillar alcohol 52 free edition

tror den ska fungera i W7 med

innehåller även en funktion att gör agna image backuper på dina skivor

samt en lite lyx funktion jag saknar i DT. att man kan montera imagefiler bara genom att högerklicka på imagen och välja att montera den

http://www.free-downloads.net/programs/Alcohol_52__Free_Editi...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Har oxå DTlite på mitt win7 7600, inga problem

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem

MagicDisc fungerar perfekt på windows 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poison
Lite-versionen av Daemon Tools verkar inte ha stöd för Windows 7 ännu. Dock har PRO-versionen det. Ladda hem den på http://www.daemon-tools.cc/eng/downloads

20-dagars trial.

Det har funnits stöd för W7 sedan i maj även för lite-versionen. Inga konstigheter.

Permalänk
Medlem

jag dumpade Daemon Tools och lade in Virtual CloneDrive istället, funkar grymt bra!

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem

Daemon Tools (lite) funkar utmärkt på mitt Win7 x64. Windows klagade vid installationen och sade att det fanns känds kompabilitetsproblem. Men är man bara envis och ber om att få installera ändå funkar det utmärkt.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Musikälskare

MagicDisc fungerar med

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Virtual CloneDrive fungerar kalas... i väntan på att DT lite ska få fullt stöd för W7

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Kör med Daemon Tools Pro Trail fungerar utmärkt på Win7.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Well .. inte direkt färska nyheter, men det var allt ett bra tag sen jag laddade hem och installerade DT lite.
Kör w7 x64 och det var absolut inga problem att varken installera eller använda.

Länk

Citat:

Windows 7 beta supporting is now available in DAEMON Tools Lite!
Enjoy testing new OS version with favorite software.

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem

Windows 7 beta supporting

om du läser på pro så står det Fully supported

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så är det en komponent (SPDT) i DT Lite som inte är fullt kompatibel med W7. Ladda ner en nyare version av SPDT från DuplexSecures hemsida (gratis) och installera det INNAN du installerar DT Lite så ska DT Lite fungera finemang sedan.

http://www.duplexsecure.com/downloads

Permalänk
Avstängd

kör Win7 x64 och daemon tools utan problem????

Fick bara upp att det finns kompabilitets problem klickade i visa inte detta medelande ingen sen startade jag bara allt och har fungerat klockrent i 1 månad

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Angående Daemon Tools lite så verkar det finnas delade meningar om det funkar ihop med Windows 7 x64. Jag själv provade också senaste lite-versionen igår men fick konflikt att om programmet inte var kompitabelt. Provade då istället med pro-versionen och då fick det för sig att funka.

Så jag tror inte Daemoon Tools är helt perfekt för Windows 7 ännu, i varje fall inte när det gäller installationen av programmet.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Herregud det står ju bara att det inte är kompitabelt med Windows 7. Bara tryck framåt.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Herregud det står ju bara att det inte är kompitabelt med Windows 7. Bara tryck framåt.

att det inte är kompatiblet betyder inget? de bara gjorde den popupen för skoj skull... den är ju ganska fin

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
att det inte är kompatiblet betyder inget? de bara gjorde den popupen för skoj skull... den är ju ganska fin

I vintras när folk körde W7 beta så var det rätt stora problem med Daemon tools (tror det skapade instbillitetsproblem), så MS la till Daemon tools som icke supportad applikation i nån slags lista i W7 RC, men precis när RC kom så släpptes en uppdaterad Daemon tools som funkade finfint i W7... Dålig tajming helt enkelt
Misstänker att man inte får varningen i RTM, eller...?

Permalänk
Medlem

Märkligt ni som får igång det gör det

Själv får jag bara igång inställningsdelen och starta om, inte mer än så