Permalänk

HD3650 AGP Problem.

Jag hoppas jag skriver i rätt forum, but here goes.

Jag har sedan i onsdags haft problem med mitt grafikkort. (Jag installerade om datorn då.)
Sedan dess har jag inte kunnat ändra några AGP inställningar, Lineage 2 säger tillexempel att AGP är deactivated och kollade jag i BIOS så stod det "primary VGA *någonting" : PCI.

Och det brukade det inte göra, tidigare så hade jag några agp val där, jag har tittat i CCC, där kan jag heller inte ändra något, dom ändringarna jag gör går tillbaka till original såfort jag startar om datorn.

(Det som inte syns på bilden lite längre ned är PCI write och PCI Read, dom är båda ON.)

Har försökt med allt möjligt, uppdaterat BIOS, bytt drivrutiner etc etc, inget verkar vilja fungera.

Dock så vet jag att min burk är döende men jag har inte pengar nu, och kommer inte ha det på ett tag att byta upp mig.

DXDIAG: om så behövs.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/-----------------DxDiag.txt

Tack för all hjälpen jag kan få.

Permalänk
Avstängd

Ända "Set AGP Speed" till 4X/8X, helst det senare.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Ända "Set AGP Speed" till 4X/8X, helst det senare.

jag har tittat i CCC, där kan jag heller inte ändra något, dom ändringarna jag gör går tillbaka till original såfort jag startar om datorn.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IluvBread
jag har tittat i CCC, där kan jag heller inte ändra något, dom ändringarna jag gör går tillbaka till original såfort jag startar om datorn.

Installerat drivisarna för AGP (för moderkortet), inaktiverat AGP i bios? Finns mycket.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Installerat drivisarna för AGP (för moderkortet), inaktiverat AGP i bios? Finns mycket.

Har inte inaktiverat AGP i bios.. snarare försökt aktivera det.
Har drivrutiner för AGP som är gjorda för grafikkortet.

Har ioförsig inte installerat några chipset drivers, skall testa det nu.
Kan vara felet.

Edit:
Uppdatera chipset drivers nu.. Datorn bara dog blev svart och nu måste jag installera om fanskapet.
Skitbra..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IluvBread
Har inte inaktiverat AGP i bios.. snarare försökt aktivera det.
Har drivrutiner för AGP som är gjorda för grafikkortet.

Har ioförsig inte installerat några chipset drivers, skall testa det nu.
Kan vara felet.

Edit:
Uppdatera chipset drivers nu.. Datorn bara dog blev svart och nu måste jag installera om fanskapet.
Skitbra..

"Har drivrutiner för AGP som är gjorda för grafikkortet." - Drivrutiner för AGP har inget att göra med vilket grafikkort du använder så länge det har AGP-gränssnitt. Säker på att du installerat drivers för AGP-sloten? (på moderkortet).

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Om inte bioset håller inställningarna så kan batteriet vara slut. eööer att reset jumpern är på på kortet.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.