Permalänk
Medlem

Coca Cola vs Pepsi

Jag vet att det finns 100 st andra Cola drycker och vissa här inne föredrar säkert andra Cola drycker framför Pepsi och Coca Cola, men den här omröstningen är Coca Cola vs Pepsi, alltså vilken av just dessa två ni föredrar. Föredrar ni ingen av dem så låt bli och rösta.

Själv föredrar jag Coca Cola. Som jag sa i en annan tråd smakar Pepsi bara kemikalier och efter att man har druckit mycket Pepsi är bara kemikalie smaken kvar, det är knappt drinkable längre för mig. Jag tycker också Pepsi är för beskt.

Coca Cola har en underbar Cola smak som håller hela tiden, hur mycket du än dricker. Inte för mycket eller för lite kolsyra, utan det är perfekt.

BTW jag snackar nu om [u]original[/u] dryckerna, inte nåt Light eller Zero crap.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

I like da coke!

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Pepsi Max

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Avstängd

Pepsi = Crap
Coca Cola = Underbart

Permalänk
Medlem

Pepsi Max före CC Zero.

Permalänk
Avstängd

Av två onda ting väljer jag Coca-Cola.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Ett kort (och gott) svar: Pepsi.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Dricker inget av dem så jag vägrar att rösta:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd

Pepsi smakar skit efter en stund

Coca-Cola smakar däremot gott hela tiden

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem

Coca Cola, inget snack om den saken. Men man varvar med Pepsi ett par gånger om året.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Pepsi. Föredrar också Pepsi Max framför Coca Cola Zero/Light.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Testpilot

Coca Cola är bättre, Pepsi är för bubblig och söt. När det gäller apelsinläsk är dock Zingo godast men den är svårare att få tag på än Fanta.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Runt '92 (uppskattning) var det en riksomfattande blindtestkampanj där man fick pröva de båda och säga den man tyckte var godast. Jag tyckte Pepsi smakade bäst och fick skriva det, Pepsi vann för övrigt tävlingen om mitt minne inte är helt borta.

Nå jag föredrar ändå Coca Cola, väljer aldrig Pepsi före då jag köper. hehe

*edIt* The Pepsi Challenge heter blindtesten där Pepsi brukar få bra resultat, fast ändå fortsätter folk med coca cola. Man kan dock ifrågasätta neutraliteten, men stod det inte under vilken dryck det var? (jag minns inte riktigt)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Dricker hellre Coca Cola för smakens skull.
Dricker hellre Pepsi för den är billigare där jag köper den (yes, jag är snål student ;P)

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem

Tycker att pepsi är bättre... Men inget slår julmust

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
BTW jag snackar nu om [u]original[/u] dryckerna, inte nåt Light eller Zero crap.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av toker!!!
Pepsi Max

Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Pepsi Max före CC Zero.

Diskade?

Coca Cola utan en sekunds tvekan. Ett stort glas iskall Coke, med massa is och där kylan skapar kondens i det varma vädret och får det att rinna om glaset...

Blev nästan erotiskt där för en sekund.

Permalänk
Medlem

Coca cola är ju Coca cola liksom , drack det uteslutande förut men har börjat gå över till pepsi hållet , kvalitén känns bättre på pepsi , ibland får man ju en coca cola som inte riktigt smakar som den ska.

Permalänk

Enda drickbara colan är Ubuntucola!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Runt '92 (uppskattning) var det en riksomfattande blindtestkampanj där man fick pröva de båda och säga den man tyckte var godast. Jag tyckte Pepsi smakade bäst och fick skriva det, Pepsi vann för övrigt tävlingen om mitt minne inte är helt borta.

*edIt* The Pepsi Challenge heter blindtesten där Pepsi brukar få bra resultat, fast ändå fortsätter folk med coca cola. Man kan dock ifrågasätta neutraliteten, men stod det inte under vilken dryck det var? (jag minns inte riktigt)

http://en.wikipedia.org/wiki/Pepsi_Challenge

"The Pepsi Challenge has been an ongoing marketing promotion run by PepsiCo since 1975..."

Om det är ett test skapad av PepsiCo så vet jag inte hur pålitlig testet är. Jag skulle vilja se sånt test skapad av varken PepsiCo eller The Coca-Cola Company... då hade jag trott mer på resultatet.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Av det jag hört från äldre människor och av de jag själv kommer ihåg så smackade både cola och pepsi bättre förr än nu..... dom smackar faktiskt mer kemikalier nu... Beror kanske på att man använder dom där nya sötningsmedel...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Coca Cola, inget snack om den saken. Men man varvar med Pepsi ett par gånger om året.

ää, man varvar ju med julmust och påskmust några gånger

Sen är det Coca Cola som gäller!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomas_88
Av det jag hört från äldre människor och av de jag själv kommer ihåg så smackade både cola och pepsi bättre förr än nu..... dom smackar faktiskt mer kemikalier nu... Beror kanske på att man använder dom där nya sötningsmedel...

Kanske, det är möjligt. Jag har upplevt att Coca Cola i glasflaska, ni vet sån man brukar få i restauranger, smakar bättre än Coca Cola i burk eller plastflaska. Kanske jag inbillar mig... :/

Är jag den enda som känner så?

Visa signatur

daVanii på PSN

Permalänk
Avstängd
Citat:

Kanske, det är möjligt. Jag har upplevt att Coca Cola i glasflaska, ni vet sån man brukar få i restauranger, smakar bättre än Coca Cola i burk eller plastflaska. Kanske jag inbillar mig... :/

Du är absolut inte den enda. Varenda jävel jag vet som dricker cola säger samma sak.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Coca Cola är godast. Och det ska helst vara i glasflaska, det smakar bäst

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem
Citat:

skulle inte förvåna mig om det blir avlagringar i både plast och aluminium burkarna pga att coca-cola är en syra och kan till och med användas som rengöringsmedel för att ta bort rost:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy

Japp, va ca 10 år när dom körde det testet å jag kom ihåg att jag tyckte att Pepsi smakade bäst.
Och det är fortfarande Pepsi som gäller när jag väl köper läsk.

Visa signatur

...

Permalänk

Som jag har sagt tidigare så kan cola vara det bästa som finns. Så, pepsi.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Röstar nog Coca-Cola med följande prioritering;

1) Kall Coca-Cola
2) Rumstempererad Pepsi
3) Kall Pepsi
4) Rumstempererad Coca-Cola
5) Avslagen Pepsi
6) Avslagen Coca-Cola

Utifrån denna lista och hur jag brukar inmundiga merparten av den cola jag dricker så kan jag dock medge att jag huvudsakligen köper Pepsi...

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Ubuntu 24.04)
Serverdesktop: AMD 5600G, 96 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk

Coca Cola all the way

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Coca-cola, men dricker även Pepsi och har inga problem med det. Båda är goda, Coca-Cola är bara snäppet godare.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."