Visa era Windows 7-skrivbord!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lightdevil:

Hur gör man för att ändra ikonen på Start knappen? Och hur gör man för att ändra ikonerna på aktivitetsfältet? (Vill ha Token Dark ikonerna).

Blir galen!

Windows 7 start button changer är det absolut enklaste sättet.
Ta ownership av explorer.exe bara sen kan du byta startikon på 1 sec och byta mellan dom lika fort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Rocketdock är inte 100% kompatibelt med 64-bit (det står klart och tydligt på deras hemsida)
Problem är crasher etc, dock fungerar det ofta bra men som sagt så crashar det ibland.
Och det verkar väldigt konstigt att du inte får något problem på 3 år.

"Please note that Windows XP x64 Edition, Windows Vista 64-bit Editions, Windows 7 64-bit Editions, and alternate shells are not yet supported."

Har inte haft en krasch på hela tiden... hur installerade du det???

Visa signatur

DATOR: MacBook Pro 13" - Hårddisk: OCZ Agility 3 Series SATA III 2.5″ SSD 60GB - OP: MacOS X 10.6.7 - 2.3GHz Intel Core i5 - 4GB 1333 MHz DDR3 - Intel HD Grapichs 3000 (348mb).
MOBIL: Iphone4 16Gb Svart.

Permalänk
Skrivet av definition:

Windows 7 start button changer är det absolut enklaste sättet.
Ta ownership av explorer.exe bara sen kan du byta startikon på 1 sec och byta mellan dom lika fort.

Tackar! En annan fråga... någon som vet något snyggt svart tema?

Permalänk

Snälla ge mig lite kritik!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lightdevil:

Snälla ge mig lite kritik!

Skaffa mörka ikoner till rocketdock. Det skär sig med rosa, orange, grönt osv när allt annat är runtom är relativt "färgbefriat". Annars var det snyggt, om än aningen plottrigt för min smak

Här är mitt skrivbord på sovrumsdatorn:

Permalänk

Det har du rätt i! Spotifty ikonen mm hittar jag inte... någon som vet var man får tag i dessa?

Får även fundera lite mer på RSS...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lightdevil:

Det har du rätt i! Spotifty ikonen mm hittar jag inte... någon som vet var man får tag i dessa?

Får även fundera lite mer på RSS...

Token style. Spotify icon: Browsing deviantART

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zpnk:

Skaffa mörka ikoner till rocketdock. Det skär sig med rosa, orange, grönt osv när allt annat är runtom är relativt "färgbefriat". Annars var det snyggt, om än aningen plottrigt för min smak

Här är mitt skrivbord på sovrumsdatorn:

http://bildr.no/thumb/685427.jpeg

Snygg wallpaper! Skulle du kunna dela med dig?

Klockan är också förbannat snygg, är det Rainmeter?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av Ampoas:

Token style. Spotify icon: Browsing deviantART

Tack! Fattas bara Rainmeter ikon, Vuze, WoW, Dropbox, DivX Player och Configurate Dock!

Vad ser bäst ut... en dock som inte syns eller samma dock jag har på printen jag postade? (Jag tror på en osynlig dock).

Edit. Förminskning av ikoner blev det också!

Permalänk
Medlem

Uploaded with ImageShack.us
På den vänstra skärmen (32" TV'n) har jag tex WinAmp/Spotify när dem körs. Var tanken att ha två olika bilder på varje skärm, men jag vet inte hur man gör det och orkade helt enkelt inte ta reda på det då det inte känndes så viktigt.

Permalänk
Avstängd

Här är mitt skrivbord:
http://img690.imageshack.us/img690/5373/namnlswc.png

Är inte 100% nöjd med mitt wallpaper
Letar eller "soft" still, någon som har nåt?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SeF.Typh00n:

Snygg wallpaper! Skulle du kunna dela med dig?

Klockan är också förbannat snygg, är det Rainmeter?

Klockan är rainmeter och det är från ett tema som heter "JTRain", wallpaper kommer från en snubbe som heter "3xhumed" på deviantart. Bara att söka på hans namn... han har även gjort massvis med störtsköna ikonpack för spel

Skrivet av Lightdevil:

Tack! Fattas bara Rainmeter ikon, Vuze, WoW, Dropbox, DivX Player och Configurate Dock!

Vad ser bäst ut... en dock som inte syns eller samma dock jag har på printen jag postade? (Jag tror på en osynlig dock).

Edit. Förminskning av ikoner blev det också!

Finns ett tema till Rocketdock som heter "ThaImpact" som jag körde med när jag körde Rocketdock. Riktigt snyggt... vet dock inte om det funkar i top-position som du har det?

Permalänk

Ändrade ikonerna och tog bort "anteckningslinjen" på högersidan. Bytte även docken som ikonerna ligger på.

Frågan är om man ska ha kvar RSS/batteri och alla mätare? Behöver idéer och tips!

Permalänk
Medlem

Jag söker några token light iconer men finner dom inte.

Ashampoo Burning 10
PDF läsare
Comodo Dragon webbläsare

Visa signatur

DATOR: MacBook Pro 13" - Hårddisk: OCZ Agility 3 Series SATA III 2.5″ SSD 60GB - OP: MacOS X 10.6.7 - 2.3GHz Intel Core i5 - 4GB 1333 MHz DDR3 - Intel HD Grapichs 3000 (348mb).
MOBIL: Iphone4 16Gb Svart.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lightdevil:

Tackar! En annan fråga... någon som vet något snyggt svart tema?

Dark Agility eller Dynamic Black finns på deviantart. Kör just nu med Dynamic Black, innan det med just Dark Agility... sen NASA Night Launch som tema på Firefox

Permalänk

Helt basic, inga gadgets alls " just the way i like it "

Visa signatur

Asus Z690| Intel Core i9 12900k @ 5000mhz| 32gb Corsair Vengance @ 3600mhz| MSI RTX 3090 Gaming X Trio @ 1830mhz| Corsair H170i| Asus PG279Q| Eizo fg2421| Fractal Design Meshify 2 XL| Corsair HX 1200
Ljud: B&W MM1| SA Mantra 70| Hegel H80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudburst:

Snygg bakgrund, finns det en länk till den?

http://www.zastavki.com/pictures/2560x1600/2009/Space_Sunset_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luciferr:

http://forumbilder.se/thumbs/a44201053203P1acb.jpg

Helt basic, inga gadgets alls " just the way i like it "

Gammal info kanske, men om du vill ha msn nere vid klockan istället så ändrar du kompatibilitetsläget för msn till Vista

Permalänk
Hedersmedlem

Mitt nurvarande

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Här är mitt skrivbord:
http://img690.imageshack.us/img690/5373/namnlswc.png

Är inte 100% nöjd med mitt wallpaper
Letar eller "soft" still, någon som har nåt?

Hade du kunna länka bg'n? Riktigt snygg

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av xion_drifter:

Hade du kunna länka bg'n? Riktigt snygg

Ja visst It takes, Heart by *Venom339 on deviantART

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

här är mitt skrivbord, nån som har förslag på förbättringar?

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Trevligt wallpaper, har du en länk till det?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk

Så här ser det ut efter lite jobb!

Tack för väggpappret Guergelmajs!

Ge mig gärna lite kritik!

Visa signatur

"Very nice looking case - wife said she'll divorce me if I buy another case. I'm gonna miss her.” -Mackowitz

Gigabyte P55A-UD4 || Intel Core i5 750 @ stock || 4 Gb Corsair DDR3 || Lian Li Lancool PC - K62 || 960 Gb HDD (320 + 640) || Corsair 650 W || XFX Radeon 6870 @ stock

Permalänk
Medlem

Tack

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av korsnas11:

http://img837.imageshack.us/img837/514/hahaha.jpg

Så här ser det ut efter lite jobb!

Tack för väggpappret Guergelmajs!

Ge mig gärna lite kritik!

Aktivitetsfältet ser ut som vista, det tycker inte jag är snyggt annars ser det bra ut.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Vila i frid
Permalänk
Skrivet av robalm:

Trevligt wallpaper, har du en länk till det?

Jawohl

http://interfacelift.com/wallpaper_beta/D9e7a95a/02268_whatim...

Permalänk
Avstängd

Länken är död

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]