Bredband 2 har urusel telefonsupport!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
V-ås - är jag inte söt?
Registrerad
Jul 2001

Bredband 2 har urusel telefonsupport!

Igår kunde jag inte komma åt internet, så jag ringde kundsupporten hos Bredband 2, min internetleverantör. Jag hamnade i telefonkö och fick veta att min plats i kön var sju. Frustrerande 30 minuter senare var jag nere på plats fyra, då plötsligt får jag veta att min plats i kön är sjutton! Vad i hela helskotta?! Jag måste ha hört fel. Jag en stund till och får bekräftat att jag har plats nummer sjutton i kön. Gissa om jag lade på i vredesmod då! Vad är det för kösystem de tillämpar egentligen?

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

låter som Telia för länge sen.. fan va kasst

i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gislaved
Registrerad
Jan 2003

Intressant, bredband 2 skall tillhandahålla internetuppkoppling i min lägenhet inom kort..

Telia fungerar ju iaf

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässelby, Stockholm
Registrerad
Apr 2003

Noterat. Bredband 2 blir det inte om jag skulle byta i framtiden.

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007

har också Bredband2 nu efter att Adamo drog sig ur den svenska marknaden, riktigt usel support katastrof väntetider... från att ha varit max 10 min när jag först skaffade Fiber (adamo) för ett tag sen till minst 20-30 min nu... SKIT och när man väl snackar med dom så verkar fittorna inte bry sig de minsta, detta är dom bra på att säga: "skickar en rapport till stadsnätet så får vi se" ... jag: hmm ok, klick...

XB271HU|Define C|Focus+ 850W|Crosshair VI Hero|Ryzen 1700X@3.9GHz|NH-D14|Flare X 16GB@3466MHz|GTX 1080 Strix|960 PRO 1TB|WD Gold 12TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gilgamesh
har också Bredband2 nu efter att Adamo drog sig ur den svenska marknaden, riktigt usel support katastrof väntetider... från att ha varit max 10 min när jag först skaffade Fiber (adamo) för ett tag sen till minst 20-30 min nu... SKIT och när man väl snackar med dom så verkar fittorna inte bry sig de minsta, detta är dom bra på att säga: "skickar en rapport till stadsnätet så får vi se" ... jag: hmm ok, klick...

Du tror dom kan göra något mer? Seriöst det är en seriös fråga
Eftersom jag själv suttit i samma sits som "fittorna" så kan jag säga att 100% av dom fallen jag satt med kunde man inte göra något annat, det fanns inga verktyg och inte heller hade man befogenheter till något annat.

Lek: Intel 6700K@4.4Ghz 16GB, 240GB*4,950 Pro 256, 980TIx1. 3xDell Ultrasharp "23
Server: Intel 2400@3.1Ghz 16GB, 35TB ZFS. FreeBSD
Laptop: MBPr 13" i7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/
Registrerad
Feb 2003

Jo..det är sällan vettigt att skylla på supportarbetarna, speciellt när det är långa väntetider.

Det man lär sig av att jobba som support är antingen att man måste skrika efter chef som en demon(läs: kvinna 25-40 år, London alt. man 17-24 år, London) för att komma nån vart,
eller,
att för guds skull aldrig nånsin ringa support.

Det sistnämnda är dock sälla praktiskt möjligt, varvid man får försöka vara ohyggligt vänlig de få gånger man faktiskt ringer. Till att börja med. Låter supportarbetarn som rena mongot är det fritt fram att terminera samtalet. Och råkar man ut för ett telefonkösystem det uppenbarligen går troll i..ja, då är det väl så att säga kört från start

-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2001

Re: Bredband 2 har urusel telefonsupport!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Igår kunde jag inte komma åt internet, så jag ringde kundsupporten hos Bredband 2, min internetleverantör. Jag hamnade i telefonkö och fick veta att min plats i kön var sju. Frustrerande 30 minuter senare var jag nere på plats fyra, då plötsligt får jag veta att min plats i kön är sjutton! Vad i hela helskotta?! Jag måste ha hört fel. Jag en stund till och får bekräftat att jag har plats nummer sjutton i kön. Gissa om jag lade på i vredesmod då! Vad är det för kösystem de tillämpar egentligen?

En del i processen vid val av tjänster såsom bredband bör med andra ord vara att provringa deras support innan man signat på, verkar det...

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."
#fooblog @ freenode.org, #lysator @ freenode.org

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2003

Lek: Intel 6700K@4.4Ghz 16GB, 240GB*4,950 Pro 256, 980TIx1. 3xDell Ultrasharp "23
Server: Intel 2400@3.1Ghz 16GB, 35TB ZFS. FreeBSD
Laptop: MBPr 13" i7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005

Fick höra av en i korridoren att det kostade per minut att vara i tele med deras support, dvs under kön med.

Stämmer detta?

HTPC - Silverstone Grandia GD08 | Asus X99-Deluxe | i7 5820K | 16GB Ballistix 2400MHz | ASUS GeForce GTX970 | Samsung 840 EVO SSD | 4TB | EVGA SuperNova G2 750W | LG 60" Plasma | W7 64
Ljud - Onkyo TX606 | Dynavoice Challenger M-65
CITERA FÖR SVAR | SweCare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Wonderland
Registrerad
Jul 2004

Håller med TS!!!!

Adamos telefonsupport funkade nästan perfekt. Det tog kanske max 10 minuter att komma fram och personerna man fick snacka med var trevliga osv. Nu för nån dag sen ringde jag telefonsupporten som numera leder till Bredband2 såklart, jag fick vänta i kö i kanske 30 minuter innan jag kom fram och personen jag snackade med var ett jävla ballöga.

Shit asså, detta ger mig minnen från Bredbandsbolaget-tiden. Riktigt jävla sämst support. Väntetider på kanske 40 minuter, och personerna man fick snacka med fatta noll.

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Fick höra av en i korridoren att det kostade per minut att vara i tele med deras support, dvs under kön med.

Stämmer detta?

Mjo så är det för dom flesta, riktigt trist att sitta och försvara sig som kundtjänst-hora åt något man själv tycker är åt helvete

Lek: Intel 6700K@4.4Ghz 16GB, 240GB*4,950 Pro 256, 980TIx1. 3xDell Ultrasharp "23
Server: Intel 2400@3.1Ghz 16GB, 35TB ZFS. FreeBSD
Laptop: MBPr 13" i7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Feb 2002

Ringer man till Radiotjänst för att anmäla att man inte längre kommer att inneha någon tv-mottagare så kommer man till en punkt där man ska välja ett nummer mellan 0 och 9 på sin knapptelefon. Väljer man fel så läggs det på.

För mig:
Knapp 1, det är många som ringer just nu försök senare.
Knapp 3, vi har inte öppet just nu för öppettider tryck 1: våra öppettider är 9-17 vardagar... bla bla bla, min klocka var 14:05
Knapp 5, du kopplas just nu till kundtjänst. ...

Det mest störiga är att de inte har något 020-nummer utan nummret dit är ett 0771- som kostar som vanligt lokalsamtal....

Hackintosh late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | Celeron G530 | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 64 GB |  OSX Lion 10.7.2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006

30 minuter är ingenting... har väntat i flera timmar.

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/
Registrerad
Dec 2001

Det är inte bara telefonsupporten som är seg. Mailade fakturaavdelningen den 28:e december och fick svar för några dagar sedan. Strax över en månad i svarstid.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I ett glas bubbel
Registrerad
Okt 2004

Jag tror jag vet varför din köplats blev 17. Systemen som oftast har hand om kön samt vilka agenter som får samtal kan vara lite jobbiga. Låt säga att du får ett samtal och efter en stund lägger du på. Ärendet du precis hade är något som du måste jobba vidare med. Problemet är att du ofta bara har sekunder på dig att antingen logga ut alternativt ta en paus (om det är kö). Misslyckas du med detta så vill du ju inte låta kunden sitta och höra "ditt samtal kopplas till kundtjänst" konstant i flera minuter. Därför svarar då agenten, mutear för att sedan koppla om samtalet till växeln igen. Detta leder då till att din köplats förändras.

Ganska vanligt förekommande fenomen - kan jag tänka mig.

Dekadens

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggan
Jag tror jag vet varför din köplats blev 17. Systemen som oftast har hand om kön samt vilka agenter som får samtal kan vara lite jobbiga. Låt säga att du får ett samtal och efter en stund lägger du på. Ärendet du precis hade är något som du måste jobba vidare med. Problemet är att du ofta bara har sekunder på dig att antingen logga ut alternativt ta en paus (om det är kö). Misslyckas du med detta så vill du ju inte låta kunden sitta och höra "ditt samtal kopplas till kundtjänst" konstant i flera minuter. Därför svarar då agenten, mutear för att sedan koppla om samtalet till växeln igen. Detta leder då till att din köplats förändras.

Ganska vanligt förekommande fenomen - kan jag tänka mig.

I dom flesta fall bestämmer Agenten själv när han ska svara på ett samtal. Så detta borde varit antingen någon systembugg som kasta om han i kösystemet eller liknande. Gällande förlängda kötider hos bredband2, vet jag att dom sa att dom inte skulle skaffa mer kundservice/personal, fast dom förvärvade våra 20.000 kunder.

Så det är givetvis en del av det hela. Den sög tidigare. Och nu suger den nog mer än nåt annat.

Lite kuriosa är att Adamo endast hade 6-8 personer som jobbade med support/kundservice. Men det fungerade ju bra med tanke på folks reaktioner på forumet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I ett glas bubbel
Registrerad
Okt 2004

Jo, visst väljer han själv när han ska svara på det. Men det kopplas ofta nontheless fram tills "sista instansen". Dvs, fram till den telefon som blir tilldelad samtalet. Därefter svarar man ju.

Dekadens

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2003

Håller med TS. Jag funderar på att mynta ett nytt ord för det hat jag känner mot det företaget just nu för det finns ingen bra ord för det. Citerar mig själv från en tråd jag skapade för ett tag sen:

Citat:

Hej!

Alltså, jag är så arg just nu. Skaffade Bredband2 för lite mer än 3 månader sen. Har inte fått någon faktura av dem så jag tänkte ringa till dem och be dem skicka en.

I alla fall. Jag har nu 2 veckors tid vid flertalet tillfällen försökt att ringa deras kundtjänst. Antingen tutar det bara upptaget direkt, eller så säger de att det är många som ringer just nu och att man får ringa tillbaka senare. Två gånger har jag hamnat i kön men sen har jag inte kommit längre. Har säkert suttit 40 minuter, det bara tutar... Har också skickat mail till dem, inget svar. Alltså vad fan är detta för jävla kundservice? Hur fan ska man göra för att komma i kontakt med dem?!

Någon annan som har liknande erfarenhet av Bredband2?

/Michael

Länk till tråden; http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=82294...