BootVis 1.3.37.0, Minskar boot time?

Permalänk
Medlem

BootVis 1.3.37.0, Minskar boot time?

http://www.majorgeeks.com/download.php?det=664

http://www.microsoft.com/whdc/system/sysperf/fastboot/default...

Detta program är släpp från ms, men dom erbjuder ingen länk längre.

Någon som vet varför?

Snabbas verkligen booten upp för XP? och vad är det som är riskfyllt med programmet?

Vad är det programmet ändrar?

mvh

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Citat:

Bootvis.exe is a performance tracing and visualization tool that Microsoft designed to help PC system designers and software developers identify performance issues for boot/resume timing while developing new PC products or supporting software.

Please note that Bootvis.exe is not a tool that will improve boot/resume performance for end users. Contrary to some published reports, Bootvis.exe cannot reduce or alter a system's boot or resume performance. The boot optimization routines invoked by Bootvis.exe are built into Windows XP. These routines run automatically at pre-determined times as part of the normal operation of the operating system.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan

Jo jag har läst det, men mina frågor kvarstår.

Visa signatur

pff

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Jo jag har läst det, men mina frågor kvarstår.

Läs igen så besvaras dina frågor. ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Läs igen så besvaras dina frågor. ^^

Det jag menar är vad är det exakt den gör/ändar. Så man kanske kan göra det själv och bättre...

Kör det nu och det tog ner tiden med 10 sec.

Visa signatur

pff

Permalänk
Vila i frid

Defragmentering av systemfiler fixas även av t.ex. Raxco PerfectDisk - men inte inbyggda DeFrag. Pagedefrag funkar också http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb897426.aspx

Permalänk
Medlem
Citat:

Det jag menar är vad är det exakt den gör/ändar. Så man kanske kan göra det själv och bättre...

Kör det nu och det tog ner tiden med 10 sec.

Vad är det som är svårt att förstå?
BootVis varken ändrar eller snabbar upp någonting.

Den bara redogör för hur lång tid olika moment tar under uppstarten, tex hur lång tid det från att grafikdrivrutinen läses in innan grafikkortet är klart att börja visa något på skärmen, samma sak med övrig hårdvara.
Tar uppstarten överdrivet lång tid kan man se vilket moment som tar tid, tex en krånglande drivrutin.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Vad är det som är svårt att förstå?
BootVis varken ändrar eller snabbar upp någonting.

Den bara redogör för hur lång tid olika moment tar under uppstarten, tex hur lång tid det från att grafikdrivrutinen läses in innan grafikkortet är klart att börja visa något på skärmen, samma sak med övrig hårdvara.
Tar uppstarten överdrivet lång tid kan man se vilket moment som tar tid, tex en krånglande drivrutin.

Okej, tycker det är konstigt. Snabbade upp iaf.

aja tack för hjälpen.

Visa signatur

pff

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Okej, tycker det är konstigt. Snabbade upp iaf.

aja tack för hjälpen.

Bootvis defraggar systemfilerna, precis som vad Pagedefrag gör.