Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

3870 + dvi y-kabel = 3 skärmar ?

Permalänk
Medlem

3870 + dvi y-kabel = 3 skärmar ?

Tjena.

Sitter ett 3870 i min burk med dubbla DVI utgångar. i den ena utgången sitter en DVI-vga adapter och sedan en LCD skärm 1280x1024.

i den andra DVI utgången vill jag koppla in:

DVI y-kabel som i sin tur kopplas till en LCD med uplösningen 1920x1200.
den andra grenen på y-kabeln vill jag koppla in en LCD-tv via hdmi som har upplösningen 1920x1080.

Har sänk upplösningen till 1920x1080 på den andra DVI utgången. Det fungerar bra att få bild på antingen TVn eller skärmen. men så fort jag kopplar in den ena eller den andra så det blir två samtidigt så försvinner bilden på båda?

Går det inte att göra såhär eller vad kan det vara som strular? Har provat med force tv detection och provat att manuellt klicka på detect. Men det händer inget. Verkar precis som att kortet inte kan hitta varken tv eller skärm när båda sitter i, men med en så fungerar det.

Den första utgången tappar dock aldrig bilden... (dvi utgången på kortet, ej på y-kabeln)

Tips mottages gärna.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad jag vet är att om du har en y-kabel så går det ine att differentiera upplösningarna, tyvärr

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

men det är samma upplösning på båda skärmarna.

Permalänk

om du lyckas blir det nog troligast att båda skärmarna på y-kabeln visar samma bild eftersom HD 3870 endast är gjord för 2 skärmar

Permalänk
Medlem

men det är exakt det jag vill. 1 skärm som visar en bild, och 2 skärmar som sitter på ykabeln som har samma bild och samma upplösning

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klimtachakka
men det är exakt det jag vill. 1 skärm som visar en bild, och 2 skärmar som sitter på ykabeln som har samma bild och samma upplösning

Varför vill du ha samma bild på 2 skärmar ? Du får ju ingen egentlig användning av den andra skärmen eftersom den visar exakt samma bild.

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem

för att den ena skärmen är min TV som ska visa samma bild som den ena datorskärmen så jag slipper byta kabel hela tiden när ja ska kolla på film.

Om någon hade läst igenom hela inlägget så hade ni kanske förstått vad jag frågar om..