Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Knasiga startups efter nytt grafikkort?

Permalänk
Medlem

Knasiga startups efter nytt grafikkort?

Tjena.

För en massa dagar sen fick jag hem mitt nya grafikkort, ett gtx275.

Men det konstiga är att efter att jag stoppat i de så har datorn börjat bete sig konstigt i tid o otid men bara vid boot.

En ny sak har kommit. Efter post så kommer det en massa text o grejer i DOS som inte har kommit upp först men man hinner inte se de det bara blinkar till 2 gånger med olika saker sen fortsätter det.

Förutom det så kan det va så att den "hänger" sig. Men trycker på startknappen o så går den igång men alla fläktar hänger sig på maxvarv o den går inte längre. Den kommer inte så långt att man får bild ens han bara står o susar. Då får man stänga av på startknappen för reset funkar inte o sen starta igen o då går han igång.

Övriga saker i burken är
c2d e6750
asus p5k mobo
tagan 700w psu
4gb corsair dominator

Vista Ultimate 64 ligger i om det har nån betydelse.

Permalänk
Medlem

Ingen som kan veta vad det kan vara för knas?

Permalänk
Antielefant

Har du "riktiga" PCI-E kontakter till grafikkortet eller kör du med molex till PCI-E adaptrar?

Text o grejer efter POST är fullt normalt för Vista (det är bootloadern, går att dölja men spelar ingen roll) så det är inget att bekymra sig över.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Ja jag har riktiga kontakter.

De där med vista kan du ha rätt i då jag installerade det i samband med det nya kortet