Permalänk

Jag uppskattar verkligen ditt engagemang i den här tråden, s.c.s.i.

Jag har som så många andra ett förslag. Det hade varit fint om man kunde klicka på texten "Only in this note" eller "Match case" för att toggla dessa två funktioner. Som det är nu så måste man träffa de små rutorna, det känns lite småjobbigt. När man drar i fönstret så kommer man ju ändå inte att försöka dra vid texten (skulle jag tro).

Sedan känns det lite otydligt hur man ska få tillbaka sökrutan om man klickat ner den, menmen.

En väldigt störande bugg: om man minimerar fönstret (mha windows-api:ts minimerafunktion, som jag har en bindad knapp för och använder hela tiden) så minimeras programmet inte helt, utan det finns en liten rad där det står "Form1" nere i hörnet. Dubbelklickar man på den så kommer programmet upp igen.

En annan sak: man borde kunna köra markera alla (ctrl+a) på rubrik/taggarna. Som det är nu måste man pilla med end, shift+home för att åstadkomma samma sak.

Kort sagt, om man anropar fönstrets minimera-funktion, se till att programmet gör samma sak som när man trycker escape istället för som det är nu. Det hade varit fint

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Släpper snart en ny version som koncentrerar sig på att fixa dessa buggar, så säg gärna till om ni märker någon mer bugg, avvikelse från standardbeteende (förutom det uppenbara, som t.ex. att fönstret försvinner när det tappar focus) eller egendomlighet, så ska jag försöka ta med det i uppdateringen.

Sedan skulle jag vilja göra en mer användarvänlig version, så att det kan få lite mer exponering bland "mainstream-användare".

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu finns beta4 uppe. Se första inlägget för lite mer info och nerladdningslänk.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser riktigt nice ut Tycker absolut du ska integrera en donate-länk när du börjar bli klar.

Edit:
Hur går man tillväga för att använda exempelvis fet stil? Ctrl+B/Ctrl+I vore trevligt också

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jojej
Hur går man tillväga för att använda exempelvis fet stil? Ctrl+B/Ctrl+I vore trevligt också

Du markerar bara texten du vill ändra, så dyker det upp en liten panel där du kan välja mellan fet, snedställd och genomstruken text (se bilden i mitt förra inlägg). När du har markerat en text fungerar även ctrl+b osv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Du markerar bara texten du vill ändra, så dyker det upp en liten panel där du kan välja mellan fet, snedställd och genomstruken text (se bilden i mitt förra inlägg). När du har markerat en text fungerar även ctrl+b osv.

My mistake. Av någon anledning hamnade den extractade filen i en egen mapp vid namn ShirusuPad 2 i SP2-mappen. Nu fungerar det

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Du markerar bara texten du vill ändra, så dyker det upp en liten panel där du kan välja mellan fet, snedställd och genomstruken text (se bilden i mitt förra inlägg). När du har markerat en text fungerar även ctrl+b osv.

quotar bara så den ska uppmärksama dig om att jag skrivit

fick nyss ett fel, följande:

Access violation at adress 004A924A in module'sp2.exe'. Write of adress 0000029C.

när jag sedan trycker på ok så startar programmet och listan med ens notes är helt svart, nuvarande note är no Note [you should not be able to see this]. Startar jag om programmet så ser det normault ut, fast No Note [bla]. är tillagt i listan bland notes.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
quotar bara så den ska uppmärksama dig om att jag skrivit

fick nyss ett fel, följande:

Access violation at adress 004A924A in module'sp2.exe'. Write of adress 0000029C.

när jag sedan trycker på ok så startar programmet och listan med ens notes är helt svart, nuvarande note är no Note [you should not be able to see this]. Startar jag om programmet så ser det normault ut, fast No Note [bla]. är tillagt i listan bland notes.

Hmm, har du någon aning om vad du gjorde innan du fick felet? Kan du återskapa det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vi har programmet på en svn, och tydligen hade han som använt programmet sist fått det problemet med, har inte pratat med den 3e personen som har svn konto där, men vi 2 har iaf haft det, ska kolla med den 3e imorgon.

går att återskapa problem genom att ta bort programmet och köra en update så det återställs.

jag kan se om jag kan få den revisionen av programmet, zippa opch ge till dig om det hjälper?

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
vi har programmet på en svn, och tydligen hade han som använt programmet sist fått det problemet med, har inte pratat med den 3e personen som har svn konto där, men vi 2 har iaf haft det, ska kolla med den 3e imorgon.

går att återskapa problem genom att ta bort programmet och köra en update så det återställs.

jag kan se om jag kan få den revisionen av programmet, zippa opch ge till dig om det hjälper?

Jag har ingen aning om hur "svn" fungerar (eller knappt vad det är), men misstänker att problemet beror på att programmet inte kan läsa notes.ini, eller inte har behörighet att skapa en ny. Kan det vara nåt sådant?

Om du har en revision som kraschar så tar jag gärna en titt på den. Egentligen är det bara just notes.ini som är intressant, är bara den som kan orsaka problem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ok, svn är subversion, du kan skapa en mapp på datorn som du syncar mot en server, så uploadar den allt i mappen dit, så kan andra ladda hem allt ifrån mappen, den sparar även alla förändringar och alla versioner av uppladdningar och lite såntdär mysigt

ska fixa det då, återkommer!

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Har bara testat programmet lite snabbt men jag saknar att man kan steg runt i texten med hjälp av knappen Ctrl + piltangent, dvs. att man kan hoppa ett ord i taget mm. Det underlätter bland annat så man ska markera ett stycke text och inte vill använda muspekaren (som van datoranvändare och programmerare är det trevligt att kunna göra så och dessutom snabbare).

Subversion är ett SCCS (Source Code Control System) dvs. ett versionshanteringssystem. Om du känner till CVS så är det ett liknande system men bättre (nyare och med fler funktioner).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
ska fixa det då, återkommer!

Tack, hittade felet (fick filen via PM).

Beror på (förutom en miss från min sida förstås ) att du förmodligen uppdaterade från en äldre version, alltså skrev över exe-filen bara. Trodde att detta skulle fungera, men var en liten grej med den gamla settings.ini som den senaste versionen inte gillar.

Ta bara bort settings.ini (medan programmet är avstängt, så att en ny får autogenereras) så bör problemet försvinna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garret
Har bara testat programmet lite snabbt men jag saknar att man kan steg runt i texten med hjälp av knappen Ctrl + piltangent, dvs. att man kan hoppa ett ord i taget mm. Det underlätter bland annat så man ska markera ett stycke text och inte vill använda muspekaren (som van datoranvändare och programmerare är det trevligt att kunna göra så och dessutom snabbare).

Kan förstå att det vore smidigt, även fast jag själv aldrig använder den funktionaliteten. Ctrl+pilarna upp/ner är ju upptaget (för navigering i notes-listan), men höger/vänster skulle ju kunna hoppa mellan ord. Ska kolla på det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Tack, hittade felet (fick filen via PM).

Beror på (förutom en miss från min sida förstås ) att du förmodligen uppdaterade från en äldre version, alltså skrev över exe-filen bara. Trodde att detta skulle fungera, men var en liten grej med den gamla settings.ini som den senaste versionen inte gillar.

Ta bara bort settings.ini (medan programmet är avstängt, så att en ny får autogenereras) så bör problemet försvinna.

Kan förstå att det vore smidigt, även fast jag själv aldrig använder den funktionaliteten. Ctrl+pilarna upp/ner är ju upptaget (för navigering i notes-listan), men höger/vänster skulle ju kunna hoppa mellan ord. Ska kolla på det.

hehe ja nu fungerar det iaf som det kan gå, tack för svaret iaf oerhört användbart ditt program

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
oerhört användbart ditt program

Roligt att höra.

Visa signatur
Permalänk

ShirusuPad är ett av de mest användbara anteckningsprogram jag känner till! Tack för att du jobbar med det.

Permalänk
Skrivet av lillknurra:

ShirusuPad är ett av de mest användbara anteckningsprogram jag känner till! Tack för att du jobbar med det.

Kan bara instämma. Är det "alpha4" som är den senaste versionen?

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Ja, alpha4 är den senaste, jag kör själv en lite modifierad version av den. Har inte programmerat något på evigheter, så kanske dammar av projektet snart igen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fler färger att välja på för "flikarna" vore en trevlig detalj

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Hej,

Länken til senaste Shirusu pad er död. Jag får ladda ned 1.1b, men inte alpha 3. Kan säkert kopiera det från hem datorn, men orka Har kört shirusu de senaste 6-7 år, grym program, om du någon gång releaser en share ware ver, så köper jag gärna lisens.

Ursäkta min svorska

Pozdrav Zeleni

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Måste också säga att det verkligen är ett grymt program!
Trodde först i början att det var skit, tills jag verkligen provade det, och nu är jag helt frälst!

En idé om du fortfarande jobbar med det, och om det inte har kommit upp (orkar inte läsa igenom tråden), är att kunna ändra textstorlek i programmet direkt, även ha underline

Visa signatur
Permalänk

Ser ut som ett bra program

Permalänk
Medlem

Ingen som råkar ha filen? Nedladdningslänken är död, och jag skulle gärna vilja ha senaste version (som flitig användare av föregående version).