Permalänk
Avstängd

jag har ej badad ute på 2år.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Tss, hjärnskada? Jag trodde det kallades alkoholproblem...

Ja, det också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
jag har ej badad ute på 2år.

Varför inte?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90

Varför inte?

min rygg. jag kan inte vara i solenmed den längre än ungefär 10 minuter. då får jag blåsor med var i. och jag orkar ej bada med t-shirt. ingen solkräm hjälper.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Igår efter 15 mil på hojen, de va 17 grader i vattnet och jag kan inte säga att jag njöt de minsta lilla. De som va skönt var att ligga på handduken i solen sen o bli varm igen.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk

Hmm senast jag tog en simtur utomhus var väl sommaren 2007 eller något mitt i natten. Dock har jag tänkt att i sommar skall jag väl ta och orka köpa mig ett par badbyxor och bada lite, har inte ägt ett par sedan 2004 tror jag.

Fått bli att sno brorsans eller bada i kalsonger eller naken men eftersom jag badar så sällan av någon oförklarlig anledning så kan jag leva med att inte äga ett par badbyxor.

Senast jag badade inomhus i ett badhus dock var väl när man gick i småskolan typ 4-5:an efter det har jag undvikit allt vad sånt heter. Känns bara ofräscht på dom flesta badhus man sett så jag klarar mig.
Vattnet ute är väl säkert inte mycket renare eller bättre men det kan jag leva med det är nog bättre cirkulation på det åtminstone haha.

Men idag är det ju löjligt varmt så kanske får gå och köpa mig ett par shorts till att börja med, har inte haft det på mig sen en evighet tillbaks. Eller jo i somras hade jag det föresten, hade gipsat ben så kunde inte få på mig några normala byxor.

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
min rygg. jag kan inte vara i solenmed den längre än ungefär 10 minuter. då får jag blåsor med var i. och jag orkar ej bada med t-shirt. ingen solkräm hjälper.

Aj fan. Du kan inte gå till läkaren och få nått skit som hjälper?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Hedersmedlem

Känner jag mig själv rätt kommer det att vänta till min Turkiet-resa i början av juli...

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Har varit jävligt varmt senare dagarna, man kanske borde ta sig ett dopp. Men det är ju självklart jävligt kallt i havet fortfarande.

Permalänk
Medlem

Första doppet tog jag för c:a 1 månad sedan. Temperaturen skulle jag gissa på var runt 30C.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

jag har badat en gång här i sverige... jag blev föv nerputtad i vattnet. personligen drar jag gränsen vid 25 gradigt vattentemperatur. ja e "lite" kräsen.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Hav nästintill vägrar jag att bada i, så vida vi inte pratar på lite mer exotiska platser. Mina krav är då: långgrunt, klart/ljusblått vatten, vita stränder och gärna lite ljummen temperatur.

Men utomhuspol har jag hunnit bada i förra veckan. Två styckna till och med.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WalterEgo
Första doppet tog jag för c:a 1 månad sedan. Temperaturen skulle jag gissa på var runt 30C.

Badhus, eller vadå?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Aj fan. Du kan inte gå till läkaren och få nått skit som hjälper?

har varit där dom sa att jag skulle fixa skit stark solkräm men den funkade ej. juste jag badade förra året runt 1 på natten. näck med 2 tjejer x) det hade jag glömt bort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tog ett dopp på lunchen idag. Skönt som fan och inte det minsta kallt, men det ska kanske sägas att det var i en "sjö" gjord av en grävskopa, riktiga sjöar kan vara kallare samt att jag inte är särskillt petig med värme

Innan dess tror jag inte jag badat i en sjö på 2-3 år, det ångrar jag nu.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

badade igår, inte spec skönt. men det var skönt att sitta å steka på stranden sen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Tog ett dopp på lunchen idag. Skönt som fan och inte det minsta kallt, men det ska kanske sägas att det var i en "sjö" gjord av en grävskopa, riktiga sjöar kan vara kallare samt att jag inte är särskillt petig med värme

Innan dess tror jag inte jag badat i en sjö på 2-3 år, det ångrar jag nu.

Kan förstå att det var skönt att svalka sig idag!
Jag har inte hunnit med det, då jag slutar sent i skolan på måndagar, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Efter att jag har läst denna tråden blev man ju nästan tvungen att åka och bada.

Så jag och en polare åkte över till Öland och slängde oss i havet, de var faktiskt ganska skönt.:)

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viggen
Efter att jag har läst denna tråden blev man ju nästan tvungen att åka och bada.

Så jag och en polare åkte över till Öland och slängde oss i havet, de var faktiskt ganska skönt.:)

Härligt!

Hehe.. I år tog jag faktiskt mitt första dopp ovanligt sent, brukar vara i början av Maj.

Permalänk

I dag (1 jun) 22 grader enligt nåt rykte

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Första doppet igår. Var väll en 17 grader i vattnet kanske. Till en början är det mest en pina att vistas i vattnet men efter ett tag domnar kroppen bort och man kan plaska runt bäst man vill, haha
Ärrå, det bästa är att ligga på stranden sen och steka.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ska ta mig ett dopp om det är varmt i kanske en vecka till, som tur är finns det massor med små sjöar här i hooden, havet måste man vänta ett tag innan man hoppar ner i då det aldrig blir riktigt varmt här det här landet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Härligt!

Hehe.. I år tog jag faktiskt mitt första dopp ovanligt sent, brukar vara i början av Maj.

samma här förra året var jag o badade i havet i slutet av april.

Permalänk

På tok för kallt för att bada här, jag väntar tills jag sätter någon dyrt fiske drag...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Badhus, eller vadå?

Indien. Stod inget om att doppet skulle vara i Sverige.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WalterEgo
Indien. Stod inget om att doppet skulle vara i Sverige.

Det har jag inte ifrågasatt heller..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
På tok för kallt för att bada här, jag väntar tills jag sätter någon dyrt fiske drag...

Äh, du är ju bara för klen.