Aggresivitet vid spel

Permalänk
Medlem

Det handlar bara om övning. Tvinga dig själv att se det som en lek och inget annat. Som sagt, du kommer bara spela sämre när du hetsar upp dig, så vill du verkligen prestera låter du bli att bli arg.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Det är ju ganska naturligt. En del är tävlingsmänniskor, andra inte.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

OMFG whatever... bara jag som har aggresions problem jag drar mig tbx...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tidigare slog jag sönder saker... (Försökte även på betongväggar, utan framgång då såklart)
Var rätt okontrollerad.

Efter att ha brutit 2 ben i händerna så bestämde jag mig för att inte slå nånting mer, utan bara stänga ner, dra ut o jogga med schysst musik och försöka igen senare.
Med bättre resultat.

Permalänk
Medlem

Nu jävlar brast det.. Fick cp spel o drog ett hårt slag med avsikt att skada rätt vid enter och åäö knapparna. Det roliga är att då la § 1 q a tab och ctrl av (kan skriva med tangenterna på min bärbara som jag spelar på, har externt tangentbord). De slutade fungera mitt i cs. Nån som har tips på ett bra billigt tangentbord? Som kanske tål lite?

Permalänk
Medlem

Kör gungame där man spawnar i basen.. Då finns alltid nån annan där å tar ut camparen.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Blir aldrig arg.

Permalänk
Medlem

Re: Aggressivitet vid spel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Acez
...Vad brukar ni göra då ni blir riktigt arga? Finns det något sätt att lugna ner sig på? (provat räkna till 10 o sånt) Finns det kanske något man kan köpa som man kan slå hårt eller dylikt? Är det många som lackar ur helt precis som jag?

//Acez

Ska man tro de senaste rönen så är ditt beteende faktiskt riktigt nyttigt. Får en människa inte kanalisera sin frustration utan motarbetar den blir kroppen i stället stressad. Kortisol är som bekant inte bra för kroppen.

Det är däremot inte bra om du hetsar upp dig hela tiden heller, spel ska vara roliga och inte så kostsamma för din plånbok och besvärande för din omgivning. Så du kanske borde hitta på ett annat tidsfördriv?

Lirar också mycket C:CS och märker jag att jag irriterar mig på något slutar jag och hittar på något annat.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Ständiga rökpauser och snus samt alcohol brukar lugna ner mig ordentligt :).

Dock la jag av med MMO PVP, FPS osv då jag helt enkelt inte hade råd med nya tangentbord och möss hela tiden. 1 skärm fick sätta livet till också 1 gång.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vivace
Jag brukar stänga av spelet och vänta i några timmar.

Låter som en jäkligt bra ide ! själv brukar det gå ut övermitt bord XD

Visa signatur

ASUS M4N72-E 750A || AMD Phenom II x2 3.1 GHz clockad: 3.5 GHz || 2st Corsair Dominator 2Gb 1024MHz || ASUS EN9800GT 1Gb || Cougar 550W || Samsung Spinpoint 1TB

Permalänk
Medlem

Tips som (nästan) garanterat kommer att fungera om du inte är en äckligt rik snubbe: Köp nya dyra datortillbehör, dvs tangentbord, mus, headset osv så du inte vågar slå sönder dem. Du skrev själv att du inte slog på din mus för att den var ny och troligen ganska så dyr, så köper du ett fint tangentbord så slipper du nog slå sönder det också!

Annars så var det någon som skrev något om boxningssäck, testa det om det inte löser sig!

Lycka till

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Acez
Nu jävlar brast det.. Fick cp spel o drog ett hårt slag med avsikt att skada rätt vid enter och åäö knapparna. Det roliga är att då la § 1 q a tab och ctrl av (kan skriva med tangenterna på min bärbara som jag spelar på, har externt tangentbord). De slutade fungera mitt i cs. Nån som har tips på ett bra billigt tangentbord? Som kanske tål lite?

HAHAHAH Skulle vilja ha dig på lan

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=349075

Där har du ett Du kan nog hitta det billigare, men det håller fan till allt xD

Visa signatur

ASUS M4N72-E 750A || AMD Phenom II x2 3.1 GHz clockad: 3.5 GHz || 2st Corsair Dominator 2Gb 1024MHz || ASUS EN9800GT 1Gb || Cougar 550W || Samsung Spinpoint 1TB

Permalänk

"tänk att det bara är ett spel" och sitt och skrik inom dig i stället för att slå sönder något. Jobbigt ifall det är en dyr sak.

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk

jag kastade min IE 3.0:a i väggen när jag spelade cs 1.6, men har köpt en razer deathadder nu brukar slå till tangentbordet ibland men de håller! slår oftast med knytnäven i skrivbordet, har blivit en spricka i de nu, och skrivbordet är ca 3cm tjockt hehe...

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SissY
LÄGG MER FÖR FAN! orka med idiotiska kommentarer om vad han ska spela. det är inte det som är felet för helvete.

Du har ju utan tvekan damp ditt troll.

Personligen är jag inne på min tredje Intelli 3.0 det här året Jävla scroll som inte klarar av att bli dunkad i bordet. CoD4 kan man lugna ner sig med, det är så jävla lätt. CSS tar jag inte i med tång, CS 1.6 gör bara att jag börjar gråta hahaha

Visa signatur

Gamern: Intel E8400 C0 @ 4 fucking ghz! | Dominator 4x2 @ 1042 | XFX 9800 GTX+ @ 808/2050/1150 | Gigabyte EP35 DS3 2.1
HTCP: AMD 3400+ | 1 GB Ram | ATI X600 256 MB
Laptop: Intel P 1,6 ghz | 1 GB Ram | 64 MB ATI-skit. 100 FPS i CS :D

Permalänk
Medlem

Eller så lugnar du bara ner dig och inte överreagerar på ett .... ... ... ... .. spel.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Brukar inte bli aggresiv i spel längre. Blev det förr och har slagit sönder 2 st G15 tangentbord och 1 22" skärm. Samt hål i en vägg.

Permalänk

Händer sällan nu, det är bara när det spelas CS 1.6 och man får råstryk i en pcw/gather.
Drygar motståndarna i chatten då så finns det stor risk för nerdrage.

Blir väl slag i bordet och diverse svordomar, musen och tangentbordet var det länge sen jag gav mig på.

Permalänk

Vi blir inte så arga.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hehe, satan vilken skön tråd. Känns som man bara måste skriva här.

För ett antal år sen så brukade jag slå me knytnäven i skärmen när de gick dåligt i spel. Men tur att crt skärmar har en riktigt fet glas skärm. Burken fick sig ett par sparkar också. Men nu för tiden så brukar jag bara svära en hel del när det går dåligt, alt bara struntar i att bry mig alltför mycket. Spel är till för att ha kul, inte för att man ska sitta och slå i bord/annat hela tiden.

Men om jag verkligen blir sådär asförbannad som man kan bli ibland. Typ om man spelar forza 2 och är på väg att vinna nürburing eller liknande, och sen krashar i slutet på tävlingen så då blir det sängen som får ta slag. Skitbra att slå sängen, man får utlopp för ilskan och man skadar sig inte då det är relativt mjukt.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Har slutat med att slå i min kringutrustning, dock har jag börjat med att skrika ut svordomar som inte är utav denna värld.

Och blir det riktigt illa så blir det några slag i armstöden men även det har minskat.

Och detta är under css matcher och även COH matcher.

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar som att CS är det spel som verkar orsaka övervägande mest bekymmer, så då är frågan om spelet i sig har lyckats orsaka detta eller om det är människor med halvtaskig/obefintlig självkontroll som dras till det...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

köp 2 st:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=78914

en i vardera näve å kläm åt varje gång du blir förbannad.
Faktiskt ett bra tips,har en bekant som föreslog då det fungerar för han iallafall.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Kör inte CS men mycket cod 4 och WaW online. En sak jag har börjat med som faktiskt funkar bra är att sluta medan det går bra. När det går dåligt vill man bara lägga av, när det går bra vill man fortsätta (tills det går dåligt). Om man lägger ner när man är på topp har man ett trevligt minne av sist man spelade, då har man mer överseende nästa gång (om det går dåligt).

Sen är det ju sjukt irriterande när man får på pälsen osportsligt. Som någon annan sa, byt spelmode, spel eller server, så kanske du slipper en del av det.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Är det inte så att alla som får rage-sammanbrott anser sig själv vara bäst i hela världen? "Man kan ju inte dö pga en n00b"??
Lite lol över det må jag då gott säga...

Kan man inte hantera sin ilska över ett datorspel, så kanske man inte ska spela?
Att kasta iväg X antal tusenlappar på kringutrustning som kommer att gå sönder igen för att man är kass på ett datorspel visar väl egentligen bara bristen på IQ och kanske en liten smula att man har för mycket pengar??

Permalänk
Medlem

Jag kan också blir rätt upprörd ibland. Dock är jag rätt bra på självbehärskning och lyckas lugna ner mig innan det ens syns att jag är sur.
Händer det att jag blir riktigt upprörd över ett datorspel så lugnar jag ner mig lite och tänker sen "Varför spelar jag den här skiten om det gör mig så upprörd ? Det är ju inte ett dugg kul". Sen slutar jag eller byter spel.

Minns en polare jag hade när jag var yngre. Han var verkligen extrem vad det gäller att bli sur på datorspel. Det krävdes inte ens mulitplayerspel. Kunde räcka med att han dog. Sen satte han igång och banka på tangentbordet allt vad han kunde, slå på monitorn och kasta disketter i väggen med hög hastighet...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kejjo
Är det inte så att alla som får rage-sammanbrott anser sig själv vara bäst i hela världen? "Man kan ju inte dö pga en n00b"??
Lite lol över det må jag då gott säga...

Är det inte så att de som uttala sig om andra i egenskap av allvetande orakel felaktigt tror sig vet allt? "Det kan ju inte vara på annat sätt än vad jag förväntar mig"? Lite väl hybris om du fråga mig.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

http://www.dustin.se/pd_5010049815.aspx

Denna lär nog hålla vid aggresivitet i spel teoretiskt sett :), mi nfavorit är labtec tangentborden, robusta och underbara: http://www.dustin.se/pd_5010095947.aspx.

Permalänk

Skaffa en tjej? Mindre anabola?