Permalänk
Medlem

paket hjälp!!

Hejsan!
nu ska man köpa en ny dator till hösten och pappa kom med ett hempc förslag med en p4 .
detta e hempc´n

Modellbeteckning Presario 8105EA
Processor 2,0 GHz Intel P4 (400 MHz)
Chipset Intel 845G
Cacheminne (L2) 512 kB integrerat
Internminne 512 MB DDR SDRAM, 2 platser (max 2 GB)
Hårddisk 80 GB (7200 rpm)
Diskettenhet 3,5" 1,44 MB
CD / DVD 16x DVD
CD-RW 24x / 10x / 40x (max)
Grafikkort nVIDIA GeForce4 MX420, 4xAGP
Grafikminne 64 MB SDRAM (max 64 MB)
Ljudkort Creative Labs SoundBlaster Audigy
Nätverkskort 10/100 Mbit/s Ethernet via RJ45 kontakt (Integrerat)
Webcam Ja
Modem 56 / 14,4 kbit/s data/fax, ITU V.92 (PCI-kort)
Kortplatser 2 lediga PCI, 3 upptagna PCI, 1 upptagen AGP

Lagringsplatser 1 ledig 3,5" (intern)
Gränssnitt 3st IEEE 1394 ("Firewire"), 6st USB 2.0, 1st RJ45, 1 st RJ11, 1st MIDI/joystick, 1st seriell, 1st parallell, mfl
TV-anslutning S-video
Högtalare Labtec Pulse 325
Tangentbord Svenskt Windows med snabbknappar
Mus Compaq Trådlös (med rullhjul)
Format (H x B x D) cm Stor tornmodell (44,8 x 16,8 x 42,7))
Färg Svart/Silver
Operativsystem MS Windows XP Home

detta tyckte jag inte om då det kosta ca 16000 ex moms utan skärm.. och det e en compaq.

så jag undra om ni kan hjälpa mig med ett billigare p4 paket så jag kan övertala pappa att köpa de istället för en sunkcompaq?

kravet är att det ska va me en p4 NW på minst 2.0ghz och ett bra och överklockningsbart moderkort.
mus,tagentbord och högtalare ska jag inte ha me(kanske blir ett logitech trådlöst paket senare). operativ system har jag redan så det behövs inte köpas, inte webcam heller.

hoppas på mycket och bra hjälp

\\Billy

Visa signatur

Älskar att bygga, reparera och modifiera (typ) allt, datorer, tv-spel, servrar, osv. Startade Modda.se för att hitta likasinnade.

Permalänk
Medlem

hahaha min pappa kom med exakt samma paket från sitt jobb

Permalänk
Medlem

Värdelöst erbjudande.

Permalänk
Medlem

vad sägs om det paketet fast med ett bättre grafikkort och en hdd

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

jag vill inte ha amd

Visa signatur

Älskar att bygga, reparera och modifiera (typ) allt, datorer, tv-spel, servrar, osv. Startade Modda.se för att hitta likasinnade.

Permalänk
Medlem

Varför inte? Om du har din Intel på 2.0 ghz.. så har jag min amd på 1,8 ghz så knäcker min dator din dator, fast jag har lägre klockfrekvens + att AMD är billigare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T4nk
Varför inte? Om du har din Intel på 2.0 ghz.. så har jag min amd på 1,8 ghz så knäcker min dator din dator, fast jag har lägre klockfrekvens + att AMD är billigare

Jag vill ändå ha intel

Visa signatur

Älskar att bygga, reparera och modifiera (typ) allt, datorer, tv-spel, servrar, osv. Startade Modda.se för att hitta likasinnade.

Permalänk
Medlem

Thats the spirit !!!
Intel Rox

Permalänk
Medlem

sätt ihop ett eget system. compaq suger..

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

Paket? Man bygger själv!

Visa signatur

"Hm. I've lost a machine.. literally _lost_. it responds to ping, it works completely, I just can't figure out where in my apartment it is."
http://wiki.beyondunreal.com/wiki

Permalänk
Medlem

Ja. Gå in på http://www.komplett.se och plocka ihop ett eget paket där. Du får ut _bra_ mycket mer prestanda för pengarna då