~ Har 48xx-serien Problem m. Värme? ~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
haha same shit different names

@ Saikou menar du Dalsland eller Dalarna? Blir lite lätt förvirrad när ni prata avesta förut Lät tråkigt btw haha

hehe jag menade Dalsland, Dalarna is teh shit

hehe. nä dom är nog påhittade

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

Haha, glöm inte lappland Men dom tycker lika om våra landskap

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Haha, glöm inte lappland Men dom tycker lika om våra landskap

Päh, det är bara för att dom aldrig hittat ut ur sina egna skogar för att ens besöka ett annat landskap xD

Fan vad di leva är irriterande på spotify, ARGH!! xD

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Päh, det är bara för att dom aldrig hittat ut ur sina egna skogar för att ens besöka ett annat landskap xD

Fan vad di leva är irriterande på spotify, ARGH!! xD

om han är?! ska till peace and love imorrn kan strypa han då..eller kasta ett spjut från distans, eller varför inte båda och sen bränna honom och äta upp askan!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capicake
om han är?! ska till peace and love imorrn kan strypa han då..eller kasta ett spjut från distans, eller varför inte båda och sen bränna honom och äta upp askan!

Tror inte han e så tillräckligt god, ge han till katten Du kan låna min om du inte har nån

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

mitt powercolor kort ligger på runt 55 idle och kanske 70 load med 40 % fläkt

Permalänk
Medlem

Ofta inte han e god`? han äter väl bara nyttigt och badar med bad skum och badbalsam/badbomb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wato
mitt powercolor kort ligger på runt 55 idle och kanske 70 load med 40 % fläkt

Okej, låter nice

Appropå di leva så är han väl så god man kan vara, har han ihjäl en myra så sörjer han väl i flera år
Sen hur han smakar det är en annan femma, katten käkar nog hellre en spya xD

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wato
mitt powercolor kort ligger på runt 55 idle och kanske 70 load med 40 % fläkt

Låter de inte för mkt tkr du? vi är lite offtopic här...

Permalänk
Medlem

nu ligger mitt kort på 67c med 30% ska testa dra på 100% ett tag och se hur lågt de kommer:) kanske blåser bort lite damm med:) dock låter de som dileva baklänges x100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capicake
nu ligger mitt kort på 67c med 30% ska testa dra på 100% ett tag och se hur lågt de kommer:) kanske blåser bort lite damm med:) dock låter de som dileva baklänges x100

Hahaha!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capicake
nu ligger mitt kort på 67c med 30% ska testa dra på 100% ett tag och se hur lågt de kommer:) kanske blåser bort lite damm med:) dock låter de som dileva baklänges x100

Oliver vad kör du för fanspeed? 30-40% låter inget på mitt kort visserligen inte ett 4870 men ändå...

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Oliver vad kör du för fanspeed? 30-40% låter inget på mitt kort visserligen inte ett 4870 men ändå...

jag kör på 30% som sagt, de låter knappt nått. Tkr 40 låter lite för mkt.. 35 kanske ja kan ha?

de är inte i närheten samma fläkt på vår albin:P min är nog ganska mer högljud..

Permalänk
Medlem

Nu har jag haft 100& fanspeed på i 5 min och är nere på 50c

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capicake
jag kör på 30% som sagt, de låter knappt nått. Tkr 40 låter lite för mkt.. 35 kanske ja kan ha?

de är inte i närheten samma fläkt på vår albin:P min är nog ganska mer högljud..

Stockkylning på och ditt? kör jag 50% viner det... Blir en s1 med en eller två 120mm så ska nog tempsen vara kanon och jag kan kocka vidare

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capicake
Nu har jag haft 100& fanspeed på i 5 min och är nere på 50c

Det är fint, låter det outhärdligt om du lirar musik och så?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Det är fint, låter det outhärdligt om du lirar musik och så?

Noway att man kan ha 100% på:P de låter förjävligt... men du kan typ ha 70% om du spelar spel me hög volym eller lyssnar på hög musik men då måste du ha ganska högt på...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capicake
Noway att man kan ha 100% på:P de låter förjävligt... men du kan typ ha 70% om du spelar spel me hög volym eller lyssnar på hög musik men då måste du ha ganska högt på...

Okej, men om du kör 60-70%, vad får du för temps då?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Okej, men om du kör 60-70%, vad får du för temps då?

med 60%på skulle jag nog aldrig komma över 75 grader:) vilket är ok:)
men som sagt är det bättre kylning på dagens 4870 än mitt gamla:O tror jag har lite av ett måndags exemplar oxå..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capicake
med 60%på skulle jag nog aldrig komma över 75 grader:) vilket är ok:)
men som sagt är det bättre kylning på dagens 4870 än mitt gamla:O tror jag har lite av ett måndags exemplar oxå..

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Okej, ska jag anta att du vet vid vilken temp plast smälter men inte vilka temperaturer som är höga men ofarliga för grafikkorten i fråga?
Det låter som bra temperaturer Har du exceptionellt bra kylning eller är det något som faktiskt går att åstadkomma med begränsad ekonomi?

Jag kan säga som så att kisel tål en temperatur på upp till ca 120 grader. Blir det varmare börjar elektronerna vandra lite som dom vill.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
[B] Jag kan säga som så att kisel/b] tål en temperatur på upp till ca 120 grader.

Okej, svarar det på min fråga?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Okej, svarar det på min fråga?

Tja det beror på vilken.
En processor borde i teorin klara temps upp till 120 grader...

Mitt kort i sign har iaf klarat 100 grader.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Jag kan säga som så att kisel tål en temperatur på upp till ca 120 grader. Blir det varmare börjar elektronerna vandra lite som dom vill.

Kortet kommer aldrig bli 120 grader ändå.. när det når 100c ökar de automatiskt fläkthastigheten:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capicake
Kortet kommer aldrig bli 120 grader ändå.. när det når 100c ökar de automatiskt fläkthastigheten:)

Nä du lär knappast komma upp i dom temperaturerna.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

mmkay

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori