Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Klassiker [Spel Lista]

Permalänk
Medlem

Zelda till Nes är en klassiker.
Battle Toads till Snes.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Medlem

starcraft

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Medlem

Crash Bandicoot till PlayStation 1? Fast det kanske kom efter 2000, vet inte riktigt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Inaktiv

Rayman 1 & 2?

Permalänk
Medlem

Close combat 1-5 från 1996-2000. Spelas fortfarande lite här och där i stugorna.
http://en.wikipedia.org/wiki/Close_Combat_series

Permalänk
Medlem

Ett spel som jag satt i dagar framför datorn när jag var mindre var ju 1sane. Kom nog ut kring 1999-2000. Otroligt roligt, jag ska då fixa det på något sätt! Colin McRae Rally 1 till PS1, minns när man fick det i julklapp, önskade det skit mycket och fick det. Jag var otroligt överlycklig! Spelade otroligt mycket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Crash Bandicoot till PlayStation 1? Fast det kanske kom efter 2000, vet inte riktigt.

Ettan kom ut omkring 1997. Jag har original "platinum" skivan med plast-fodralet kvar, men framsidan har en mega spricka, men skivan funkar prima. Det är också en "klassiker" som jag spelade mycket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moofwoot
Ettan kom ut omkring 1997. Jag har original "platinum" skivan med plast-fodralet kvar, men framsidan har en mega spricka, men skivan funkar prima. Det är också en "klassiker" som jag spelade mycket

Haha, det var väl det spelet som fick mig in i spelvärlden. Kommer ihåg att man bad mamma och pappa att översätta, och det slutade upp med att dom började spela också

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Dom hära saknar jag i listan.

Day of the Tentacle pc
Maniac Mansion amiga
larry pc
Space crusade amiga 1990
Persian Gulf Inferno amiga 1989
Paperboy Nes
dubble dragon Nes
Jet set willy Amstrad

Permalänk
Medlem

Jag spelade otroligt mycket War in Russia på 80-talet med Atari 800 även andra titlar från SSI, men just War in Russia spelade jag mest.

Edit: har även senare spelat det lite med emulator. Men skulle kunna spela det även i original eftersom jag har kvar både original spelet och även flera av mina gamla 8-bitars Atari datorer. Kommer ihåg att jag beställde spelet från USA 1984 och det kostade då 70 dollar och det var då som dollar var mycket dyr, nästan 10 kr.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Sådär liten update igen.
Om ni har lite tid över, så är jag glad om ni orkar nominera EN titel från varje bokstav som ni tycker var roligast eller är roligast. Baserat på nomineringarna kommer en titel bli "tjock" i varje bokstavsgrupp.

Tex.
A: Age of Empire
B: Balders Gate
etc...

Permalänk
Medlem

Trespasser [PC] [FPS] [1998]
tycker jag borde få en plats, kanske inte så känt, men det är då annorlunda. Perfekt atmosfär, sjuk fysik med havok (anledningen till att HL2 blev så fysikbaserat) Smått revolutionerande på vissa ställen

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Sim City 2000

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk

Pokemon red[GB]
Pokemon Blue[GB]

Vet inte den exakta schangern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unfhampus
Pokemon red[GB]
Pokemon Blue[GB]

Vet inte den exakta schangern

Vet inte om jag skulle kalla det klassiker...

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

vadå inte klassiker. det har ju varit med sen typ 1999. jättebra spel.
Om pokémon inte är en klassiker inom Gameboy så är inte Half-life det inom PC

Permalänk
Medlem

The Elder Scrolls II: Daggerfall! PC, DOS ;D

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk

Moon Patrol.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

KKND
KKND Xtreme
KKND 2

Sjukt sönderspelade för min del

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)

Permalänk
Medlem

Jag saknar Deus Ex. : /

Permalänk

Pokemon red[GB]
Pokemon Blue[GB]

Vet inte den exakta schangern

Permalänk

Jazz Jackrabbit 2 = epic all the way
Diddy kong racing till N64 är ju kung det också. Och super smash bros.

Permalänk
Medlem

Re: Klassiker [A-Z Spellista]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WajDjaj
Pinball Fantasies/Dreams [SEGA]

Jag skulle hellre se att det stod Amiga där och att Illusions las till.

Till listan skulle även Motorhead till PC (kanske PS) kunna läggas. Det var vansinnigt snyggt när det släpptes -98.
http://www.youtube.com/watch?v=lErztgYQkGo