Permalänk
Medlem

Windows XP cd-key

Nej, jag vill inte att nån ska ge mej cd-key´n till Windows XP... jag undrar bara om man kan se vilken cd-key man har ? typ nåt program eller nåt...

Permalänk
Medlem

kanske står nånstnas i registret..

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Tackar!

Permalänk
Medlem

Eller kolla på baksidan på WinXPs CD-fodral

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem

Är det inte den som står under fliken allmänt när man högerklickar på "den här datorn"

MVH Teelx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teelx
Är det inte den som står under fliken allmänt när man högerklickar på "den här datorn"

MVH Teelx

nej..

Visa signatur

// NonajmE

Permalänk

Vad symboliserar då det numret (jag vet att det inte är någon cd-key, blev bara nyfiken)?

Visa signatur

/Azagthoth

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Azagthoth
Vad symboliserar då det numret (jag vet att det inte är någon cd-key, blev bara nyfiken)?

Jag _tror_, att det är ett s.k. OEM-nummer

(Bara en gissning )

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Azagthoth

Är PID-nummer, fråga mig inte vad det innebär, kallaas även prosukt-id.

Man aksa kunna se om man typ har winxp PRO o så där, observera att det inte blir exakt samma nummer varje gång.

Permalänk
Medlem

Finns det något liknande program till W2K, man använder ju inte skivan så ofta och nu kan jag inte hitta den

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av axxel
Finns det något liknande program till W2K, man använder ju inte skivan så ofta och nu kan jag inte hitta den

Finns flera program på download.com som ska klara det, men på de jag testat står det CD-KEY "Hidden" eller PID som CD-KEY.

Lägg gärna ett mail till mig om du hittar ett som fungerar i win2k.

Permalänk

Vet inte riktigt var nycklen ligger i WinXP/2ks register. Men i Win98 ligger den i HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion nåt sånt

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr slizer
Vet inte riktigt var nycklen ligger i WinXP/2ks register. Men i Win98 ligger den i HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion nåt sånt

Jo, hyffsat grymt, tog bort den nyckeln och startade om windows :). När windows startade krävde det CD-Nyckel.

Permalänk
Medlem

I win98 då?

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion_
Eller kolla på baksidan på WinXPs CD-fodral

Ha ha, precis. Det står ju där!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapher
I win98 då?

Läs tråden

Permalänk
Medlem
Visa signatur

2400+ tbred@1997 MHz AIXHB 0329 XPMW | 1.65V | 133MHz FSB | 15x multi | ASUS a7n8x-x | (2x)1x256 PC3200 TwinMos WinBond | ASUS fx5900 | WaterChill 3 block@7V | temp vila 38 stress 45 | Maxtor 120Gb 8Mb | SamSung SyncMaster 150MP | DELL 1800FP

Permalänk
Medlem

Tack så j*vla mkt!

Visa signatur

||Asus P7P55D-E PRO||Intel Core i5 760, 2.8GHz ||Gigabyte Windforce GTX 580||Corsair 4GB 1600MHz DOMINATOR GT DHX+|| 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 + 1TB Samsung Spinpoint F3 || Cooler Master HAF 922 Mini - E ||

Permalänk
Avstängd

* Bort *

Permalänk
Permalänk
Medlem

haha, är det bara jag som kan min xp cd-key utantill?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tubbää
haha, är det bara jag som kan min xp cd-key utantill?

Nej.

Permalänk

Ett bra program som inte installeras utan bara körs är SIW.
Programmet visar upp allt vad som finns i din dator. Både hårdvara, programvara, licenser och avkännare (temperaturer). Se under Software - Licenses.
http://www.gtopala.com/download/siw.exe

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA