Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Input:

...

Abbesinier:
*King of the hill. Liten 2-kiloskatt som lustmördar alla katter i närheten.
(Nejvars - men nyfikna kattgrannar göre sig icke besvär.)
*Apporterar småsaker, typ garnmöss till handflatan.
*Trivs i koppel & kan gås med som en hund. (Skulle aldrig falla mig in dock.)
*Slaktar dagligen flera möss, enstaka ekorrar, ormar, paddor, fåglar osv.
(Bjuder oss alltid på snyggt draperad död mus på dörrmattan.
*Tjatig som fan. Står & formligen vrålar vid ytterdörren tills man släpper ut honom.
*Smart men lite krävande.

Mvh

Har också en abbesiner och han är underbar, din beskrivning stämmer in exakt på min också, fast han tjatar inte, bara när det är mat på G. Rätt jaktbenägen också och försöker fånga det mesta. Han är lätt smartare än vår bondkatt, kastar man en julkula i plast hämtar han den med snöret mellan tänderna

Den enda dåliga egenskapen han är att han blir riktigt avundsjuk när man klappar bondkatten, han blänger och går och jävlas om man kelar med bondkatten för länge

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Håller med, man kan diskutera om vad som skulle vara roligt att ha, .t.ex. den framavlade tamkatten Ashera eller vad som man praktisk kan skaffa som en utekatt?
För vissa katter är svindyra och även om man skulle få tillstånd att importera den så kommer man inte få tillstånd att låta den gå ute i det fria, man kan nog lungt räkna med att grannar börjar klaga ganska fort hos våra myndigheter om ett stort kattdjur går löst, t.ex. en sådan här Ashera http://www.pictures-of-cats.org/images/ashera-3.jpg

Satan vad cool, en sån vill jag ha, men dom kostar ju flera hundra tusen, men det är det kanske värt

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

hade en Abbesinier/ random strö katt's blandning skönare katt fick man leta efter. den hoppade lätt upp på ett skåp 2 meter upp hoppade även ut genom ett förster för att sitta ovanpå fönstret på 3de våningen. han brukade även spöa upp andra katter när han var unge.
Ond var han med, han brukade såva under täcket så man man släppte vind kom han ut å la sig brevid ens ansikte å fläkte å fes.

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk

Haha, min polare har en cool badass katt
En perser, hon är skitdampig i bland och slö som fan i bland vilket enlig mig är SJUUUKT badass
Lixom, hur coolt är det inte med humörsvängningar?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Tycker att Norsk skogskatt har lite väl lång päls, helst skall en katt kunna sköta pälsen själv utan hjälp.

En riktig norsk skogskatt har inga poblem att sköta pälsen själv.
Måste den tvättas och borstas så har den blivit sönderavlad.

Har själv en boendes hos min morsa och han behöver inte borstas.
Haft en vanlig långhårig bondkatt också och han däremot hade kottar, kvistar och löv med sig in hela tiden...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

så heter det Norsk SKOGkatt

vi har en Skogkatt, Cornish Rex och och någon Korthårigmojäng, minns inte namnet på modellen dock.

Rexen är en jäkel på att mörda allt som flyger in i lägenheten, trotts att hon är gravid och stor som ett hus just nu.hehe

Skogisen Bamse, duger som kudde.. mjuk, varm och go.. ligger på samma plats mesta delen av dagen...typ. haha

den nya lille saken vad det nu är för modell, den är bara feg och rädd för allt. blir riktigt jobbigt om jag ska vara ärlig.
och då har den inte ens blivit skrämd av oss eller gäster. :/

en Rex vore nog bra, smala och smärta så dom är nog som Cougars!

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk

hmm jag tror man blir ganska nöjd oavsett om det är en raskatt eller inte...

vi har iaf 2 bondkatter hemma. Ute katter typ inne hela dagen och sen ute hela natten även på vintern...

Permalänk
Medlem

Jag glömde bort att jag har skapat en tråd om att jag har hittat hemlös katt med sina 5 veckor gamla kattungar. Har glömt bort tråden helt, men nu har jag fångat katterna och de bodde hemma hos mig i ca 3-4 veckor innan katthemmet var redo att ta emot katterna.

Mitt råd: Kolla upp katter hos katthem. Det finns redan katter som behöver hem. De brukar ha både kattungar till vuxna katter.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Men om man ska vara olaglig kan man ju lika gärna skaffa någon annan roligare? Typ tiger eller nåt? Eller ett lodjur.

Jag röstar för lodjur.

http://foxsvir.deviantart.com/gallery/#_featured--3

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Jag glömde bort att jag har skapat en tråd om att jag har hittat hemlös katt med sina 5 veckor gamla kattungar. Har glömt bort tråden helt, men nu har jag fångat katterna och de bodde hemma hos mig i ca 3-4 veckor innan katthemmet var redo att ta emot katterna.

Mitt råd: Kolla upp katter hos katthem. Det finns redan katter som behöver hem. De brukar ha både kattungar till vuxna katter.

Fångade du dem i fällan du gjorde?

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Har ingen direkt på bild på vår katt, men den är en Korat. Tydligen så är den rätt ovanlig här i Sverige, vilket är tur för oss då vi hittade den bakom en lada. Den är väldigt mysig och kelig av sig, hoppar ibland upp på någon av våra knän och ska bli kelen - vare sig vi vill eller inte

Häär iaf en bild på kattrasen från wikipedia: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c1/Veda%2Ccha...

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Cornish Rex är badass, iallafall våran

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Fy fan vad coola dom är.
Bengaler alltså

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180
Har ingen direkt på bild på vår katt, men den är en Korat. Tydligen så är den rätt ovanlig här i Sverige, vilket är tur för oss då vi hittade den bakom en lada. Den är väldigt mysig och kelig av sig, hoppar ibland upp på någon av våra knän och ska bli kelen - vare sig vi vill eller inte

Häär iaf en bild på kattrasen från wikipedia: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c1/Veda%2Ccha...

Troligtvis är det en bondkatt som liknar en korat.
I princip får man inte säga att en katt är av en viss kattras om man inte kan bevisa det.
Förr var det vanlig att alla sa att de hade en angora bara för att de hade en långhårig katt.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
En riktig norsk skogskatt har inga poblem att sköta pälsen själv.
Måste den tvättas och borstas så har den blivit sönderavlad.

Har själv en boendes hos min morsa och han behöver inte borstas.
Haft en vanlig långhårig bondkatt också och han däremot hade kottar, kvistar och löv med sig in hela tiden...

Är nog tyvärr så, en bekant har norsk skogkatt och den klarar inte pälsen själv.
Jag kan gissa att problemen började när den blev populär, eftersom en riktig norsk skogkatt är ganska långhårig har det avlats fram en förstörd variant som är alldeles för långhårig.
Vi ser det gång efter annan på hund och kattraser, dom rasspecifika dragen premieras vilket gör att dom blir allt mer extrema och djuren förstörs.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
så heter det Norsk SKOGkatt
--Text--

Noterat.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Nakenkatt är enligt mig riktigt coolt. Tar ett tag att vänja sig men efter ett tag så går det bra.

Träffade en nakenkatt för första gången i somras i min brorsas flickväns systers lägenhet (^^). Den var rätt så liten (förmodligen för att den inte hade päls) men smidig som attan. Såg ut ungefär som en sfinx eller något sådant. Häftig var den iaf. Varm dessutom.

Dyr är dom också (rik brors flickväns syster). Deras hade gått på ca 20k.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Rasen heter sfinx.
Kan få vissa problem med kyla, eksem m.m. Huden måste i vissa fall återfettas då den inte har samma naturliga återfettning som nakna djur normalt har.
Den har en mutation som gör den hårlös.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Vart får man tag på alla coola djur tex lokatt, räv, fiskekatt och ashera nån som vet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asdfasd
Vart får man tag på alla coola djur tex lokatt, räv nån som vet?

Till skogs

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Fångade du dem i fällan du gjorde?

Var inte det "låda->pinne->snöre"-fällan?
MacGuyver kör jägar-spelet

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej men ska jag vara lite seriös så vore en Maine Coon, eller något liknande coolt.
http://mcgonnigle.files.wordpress.com/2007/07/coonbig.jpg
[/B]

får man bruden till så tackar jag inte nej

ne men bonde katt eller va dem heter, lever länge, fångar råttor som fan, billiga att köpa och hålla i drift, brukar bli husrena snabbt, och är keliga och gillar barn

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asdfasd
Vart får man tag på alla coola djur tex lokatt, räv, fiskekatt och ashera nån som vet?

Ursäkta, men tror du verkligen att räv är en sorts katt? Dags att gå om lågstadiet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtlasPatlas
Ursäkta, men tror du verkligen att räv är en sorts katt? Dags att gå om lågstadiet?

Han skrev ju dock djur. Kanske du som borde gå om lågstadiet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Fångade du dem i fällan du gjorde?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Var inte det "låda->pinne->snöre"-fällan?
MacGuyver kör jägar-spelet

Hahaha, oj. Glömde den här tråden.

Nej, jag fångade inte katterna med min hemmagjorda fälla, utan jag fick bryta upp golvet i 8 timmar, och sen ta kattungarna med händerna. Kattmamman var jag tvungen att fånga med en minkfälla lånad av kommunen...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Proffsmoddare

Slår ett slag för Main Coon

Här har vi vår
http://www.flickr.com/photos/25073536@N08/2392044885/sizes/o/...

Inget monster än men man ser på bilden att han definitivt tänker bli ett

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

fick tillökning i katthörnan.. 6st Cornish Rex tittade ut i torsdags/fredags.

bilder på dom och våran Skogkatt "Bamse" har ni här:
http://taildragger.dinstudio.se

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Perser?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Hedersmedlem

Eller min mors coola sup-katt.

Vet inte vad det är för ras, men mamman till kattfan blev ihjälbiten av en hund någon dag efter katten föddes. Så denna katt nu uppfostrad utan mamma brukar spendera dagarna med att jaga folk hemma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Slår ett slag för Main Coon

Här har vi vår
http://www.flickr.com/photos/25073536@N08/2392044885/sizes/o/...

Inget monster än men man ser på bilden att han definitivt tänker bli ett

naaaaw vad söt

Main Coon och Skogkatt är balla katter, stora som hus, lurviga och goa!

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Proffsmoddare

Skaffa en longcat

Visa signatur

[Project]
WING X99