Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Aspire 6935 något att ha?

Hej, det är så att jag funderar på att byta min dator i signaturen mot en sådan laptop. Garantin är kvar 1år och så får jag med 1tb extern HDD och en datorväska. Min fråga är det värt det ? Har tröttnat på en stor stationär dator, vill testa en laptop som jag både kan spela på hemma och användas till studierna. Min fråga är också hur bra klarar den datorn av ex, foto och filmrendering och spel såsom l4d GTA IV crysis? Och har läst att många säger att Acer är rent av dålig design men man får den prestandan man betalar för ?

Permalänk
Medlem

Du ska inte alls kunna räkna med att köra GTA IV och crysis bra överhuvudtaget. Kommer nog kännas dåligt även på lägsta grafik. Man får inte samma spelprestanda i bärbara som i stationära, då springer pengarna snabbt iväg.

Om du vill spela ska du behålla din stationära.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Okej, men är det värt det förutom att spelprestandan minskar enormt? Är det en bra maskin för övrigt? Värt benkostnaden ?