Posten klantar till det - har man någon rätt till ersättning eller dyl?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

Posten klantar till det - har man någon rätt till ersättning eller dyl?

Hejsan,

lade två ordrar hos Dustinhome i måndags, betalade ena på en gång och andra mot fakturan. Fick leveransbekräftelse för bägge tidigt på tisdag och kollinr, men status har varit densamma för bägge sedan tisdagkväll:

Citat:

9 nov kl 17:59 Stockholm, Sorterad
9 nov kl 17:59 Stockholm, Sorterad
9 nov kl 12:32 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Jag är minst sagt irriterad, köpte just från Dustinhome (istället för eBay, där jag kunde köpt samma grejer och BILLIGARE) så att jag skulle få hem det snabbt.
Ringde deras kundtjänst igår och killen berättade att dem fått besked från Posten i Sthlm att dem haft problem. Fine, men nu blev det alltså MITT problem.

Har man någon rättighet här? Ersättning? Häva köpet känns inte aktuellt då jag vill ha grejerna - problemet är väl att man inte vet när det kommer lösas. Får dem ordning på sin idioteri hos Posten kan det vara framme senare idag, eller annars på måndag. Men så har jag tänkt sedan onsdag och det har inte hänt ett skit.

Bara sitta o vänta snällt eller? Hade jag köpt från UK eller Tyskland via eBay skulle det nog redan kommit om dem hade skickat samma dagen/dagen efter....

Mvh
//Joris

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009

hade ett liknande problem för ett tag sen

jag köpte en xigmatek battle-axe från pcgaming

den låg på DHL i eskilstuna i drygt 3 veckor då skrev jag bara till pcgaming att jag ville skicka tillbaks varan, så de tog kontakt med DHL och varan skickades tillbaks.

behövde inte betala någonting,

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Har du talat med postens kundtjänst? Det händer lite då och då att deras system tror att paket fastnat på vägen när de redan ligger på utlämningsstället.

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

Fick faktiskt 2 sms precis på vägen hem, så jag kan hämta ut rubbet. Plåster på såret att få hem det före helgen i alla fall

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Sep 2006

Istället för att ringa till Posten så valde du att blogga om det här?
75% Av alla klagomål är just detsamma, varför inte ringa in till det berörda företaget och se vad de säger innan man kommer in och klagar.

Sen att man klagar över leveranstiden, när det bara hade gått 3-4 dagar? Jag tror nog att alla förväntar sig den tiden när de beställer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2004

Re: Posten klantar till det - har man någon rätt till ersättning eller dyl?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JorisS
Hejsan,

lade två ordrar hos Dustinhome i måndags, betalade ena på en gång och andra mot fakturan. Fick leveransbekräftelse för bägge tidigt på tisdag och kollinr, men status har varit densamma för bägge sedan tisdagkväll:

Jag är minst sagt irriterad, köpte just från Dustinhome (istället för eBay, där jag kunde köpt samma grejer och BILLIGARE) så att jag skulle få hem det snabbt.
Ringde deras kundtjänst igår och killen berättade att dem fått besked från Posten i Sthlm att dem haft problem. Fine, men nu blev det alltså MITT problem.

Har man någon rättighet här? Ersättning? Häva köpet känns inte aktuellt då jag vill ha grejerna - problemet är väl att man inte vet när det kommer lösas. Får dem ordning på sin idioteri hos Posten kan det vara framme senare idag, eller annars på måndag. Men så har jag tänkt sedan onsdag och det har inte hänt ett skit.

Bara sitta o vänta snällt eller? Hade jag köpt från UK eller Tyskland via eBay skulle det nog redan kommit om dem hade skickat samma dagen/dagen efter....

Mvh
//Joris

Posten är idioter. Någon som arbetade där snodde mitt första paket med högtalare, ringde in och inte fan brydde de sig, de var allmänt otrevliga trots att de snott mina högtalare. Sen när mina ersättningshögtalare kom nu från butiken så sa de imorse att de hade försökt leverera högtalarna 20 minuter tidigare men ingen varit hemma, trots att jag var hemma. Så de hade helt skitit i att åka förbi, inkräktade väll på deras 5 timmars fikapaus. Fick iaf dem att köra ut det till mig, men ändå.

Regeln är, skall man skicka något, välj inte posten. Bara massa tjuvar och lata människor där.

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Istället för att ringa till Posten så valde du att blogga om det här?
75% Av alla klagomål är just detsamma, varför inte ringa in till det berörda företaget och se vad de säger innan man kommer in och klagar.

Sen att man klagar över leveranstiden, när det bara hade gått 3-4 dagar? Jag tror nog att alla förväntar sig den tiden när de beställer.

Jag förväntar mig tiden företaget säger på sin sida, vet inte vad det stog i detta fallet dock...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Mar 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Posten är idioter. Någon som arbetade där snodde mitt första paket med högtalare, ringde in och inte fan brydde de sig, de var allmänt otrevliga trots att de snott mina högtalare. Sen när mina ersättningshögtalare kom nu från butiken så sa de imorse att de hade försökt leverera högtalarna 20 minuter tidigare men ingen varit hemma, trots att jag var hemma. Så de hade helt skitit i att åka förbi, inkräktade väll på deras 5 timmars fikapaus. Fick iaf dem att köra ut det till mig, men ändå.

Regeln är, skall man skicka något, välj inte posten. Bara massa tjuvar och lata människor där.

Oki Men med ditt tankesätt är listan lång i vad man kan skita i, finns ju alltid nåra rötägg i varje korg

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nangijala
Registrerad
Okt 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom

Sen att man klagar över leveranstiden, när det bara hade gått 3-4 dagar? Jag tror nog att alla förväntar sig den tiden när de beställer.

Finns varan i lager när man beställer så är allt över 2dagar leveranstid skandal IMO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2002

Beställde också den 9e och samma sak hände med mig. Sorterad på den större terminalen i malmö men anlände aldrig till Lund, enligt sidan.
Jag ringde dock till posten och kundtjänsten var väldigt hjälpsam och trevlig. Vi kom fram till att paketen måste ligga på utlämningsstället och att jag skulle ta mig dit och be dom leta efter paketen manuellt. Om de inte hittade skulle jag ringa tillbaka.
Dock fanns paketen där så allt gick så smidigt så.

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fagersta
Registrerad
Dec 2008

Om man klagar på frakten att det går sakta varför åker man inte bara och köper det i en affär? Jorden går väl fan inte under om det tar nån extra dag, herregud.

Fermi, för dig som inte har element på rummet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Mar 2008

Re: Re: Posten klantar till det - har man någon rätt till ersättning eller dyl?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Posten är idioter. Någon som arbetade där snodde mitt första paket med högtalare, ringde in och inte fan brydde de sig, de var allmänt otrevliga trots att de snott mina högtalare. Sen när mina ersättningshögtalare kom nu från butiken så sa de imorse att de hade försökt leverera högtalarna 20 minuter tidigare men ingen varit hemma, trots att jag var hemma. Så de hade helt skitit i att åka förbi, inkräktade väll på deras 5 timmars fikapaus. Fick iaf dem att köra ut det till mig, men ändå.

Regeln är, skall man skicka något, välj inte posten. Bara massa tjuvar och lata människor där.

Så någon som jobbar på posten snodde alltså dina högtalare? Detta låter helt otroligt då man tycker de borde ha automatiserad registrering när en vara kommer in och ut från deras ställen. Kommer en vara då in, utan att gå ut, och inte finns på deras lager så tycker man dom borde ana ugglor i mossen och starta en internutredning. Liknande saker borde helt enkelt inte få ske! Isf borde det vara julafton året om för en tjuv att jobba där.

MSI GT780

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Feb 2008

Många på posten ÄR idioter. trots jag ringt i (I fucking kid you not) 8 timmar ren arbetstid på jobb till posten o klagat över leveransproblem hade INGEN på postledningscentralen hört talas om att vi hade problem när vi sedan pratade med en som kör ut paket till oss (killen i fråga sitter just nu och är trafikledare på posten).

Så det är faktiskt som han säger. Skall ni skicka saker använd annat än posten. anledningen till att vi trots allt använder dom är att vi får så pass bra rabatter att det inte är värt besväret att byta och upphandla med ny leverantör, men vi övervägde det i somras.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Druttmeister
Så någon som jobbar på posten snodde alltså dina högtalare? Detta låter helt otroligt då man tycker de borde ha automatiserad registrering när en vara kommer in och ut från deras ställen. Kommer en vara då in, utan att gå ut, och inte finns på deras lager så tycker man dom borde ana ugglor i mossen och starta en internutredning. Liknande saker borde helt enkelt inte få ske! Isf borde det vara julafton året om för en tjuv att jobba där.

Ingen aning, enligt dem "tappade de bort" paketet. Det kom in till sorteringscentralen i stockholm, var 2 st paket som åkte tillsammans. Det ena kom fram, det andra (det största paketet) var borta. Andra gången hade butiken istället klätt lådan där det var bilder på högtalarna med sopsäck, då var det inga problem förutom att de försökte slippa köra ut paketet. Sannolikheten att de slarvar bort ett 100 cm brett, 60 cm högt och 40 cm djupt paket (vägde 15 kg) som åker tillsammans med ett annat paket känns föga troligt. Inte direkt som att det försvinner, ganska lätt att hitta då det är stora bilder på högtalare på paketet med.

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

Det är dustin som ska till ansvar för att det kommer fram tills dess att du får det.

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Okt 2001

Glömmer aldrig då en seriös kille skulle skicka en skärm till mig. Tog 2-3 veckor innan den levererades hem till mig. Då var kartongen helt trasig och innuti låg en trasig skärm och skramlade. Han som skickade ut kartongen hörde skramlet men lämnade över iaf. Sedan blev det en utredning i Ånge där postens utredare tog ca 10 bilder och påtalade dåligt embalage. Men var inte konstigt då embalaget ramlat ut i deras hantering.

En bärbar HP med i5 och HD4000. Jag bloggar och sköter min domän.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Det var ju ett jävlans gnäll.

Behöver man en vara NU så skaffar man den.

Kan man acceptera att en olycka kan hända, då kan man skicka efter en vara.

Miljontals paket och brev skickas hit och dit nästan varje dag, tro fan att det kan ske en miss ibland, vi är bara människor.

Fast jag antar att ni är perfekta på era jobb, gör aldrig misstag, och om någon på företaget skulle göra en minsta miss så ställer ni er i en cirkel runt honom/henne och skriker IDIOT! IDIOT! JÄVLA IDIOT!

Fan vad det är lätt att gnälla på nätet, för man är så jävla skyddad.

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Det var ju ett jävlans gnäll.

Behöver man en vara NU så skaffar man den.

Kan man acceptera att en olycka kan hända, då kan man skicka efter en vara.

Miljontals paket och brev skickas hit och dit nästan varje dag, tro fan att det kan ske en miss ibland, vi är bara människor.

Fast jag antar att ni är perfekta på era jobb, gör aldrig misstag, och om någon på företaget skulle göra en minsta miss så ställer ni er i en cirkel runt honom/henne och skriker IDIOT! IDIOT! JÄVLA IDIOT!

Fan vad det är lätt att gnälla på nätet, för man är så jävla skyddad.

Stor skillnad på att göra ett misstag och t.ex. att folk snor saker eller att de tappar bort saker för flera tusen.

Eller att de systematiskt skiter i att köra ut saker som har hemkörning utan hoppas på att folk inte är hemma så kan de ta längre rast.

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kolsva
Registrerad
Sep 2003

Det finns tjuvar som jobbar på posten, det är ett faktum.

Jag har blivit drabbad av sådan skit, men det finns tjuvar överallt.
Dock skillnaden är att ingen drabbas av att en tjuv jobbar på reningsverk mot en tjuv som hanterar med andra personer ägodelar.. Posten alltså.

Posten ät full av lallare, missfits, drägg och skit... undra hur många brev jag inte fått, då räkningar försvinner hela tiden.

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2008

Tjenare, fick precis samma meddelande då jag beställde pump+slang från Indomo. Efter 4 dagars "sortering" så ringde jag posten och då sa de att paketet var kvar. Blev bara lite arg då jag räknat med att använda datorn på lan 2 dagar efter. Jaa...hon på posten va dock väldigt snygg så jag kände inte för att tjafsa med henne...något jag nu ångrar.

Mvh

Skrotar bilar

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Sep 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoobZone
Tjenare, fick precis samma meddelande då jag beställde pump+slang från Indomo. Efter 4 dagars "sortering" så ringde jag posten och då sa de att paketet var kvar. Blev bara lite arg då jag räknat med att använda datorn på lan 2 dagar efter. Jaa...hon på posten va dock väldigt snygg så jag kände inte för att tjafsa med henne...något jag nu ångrar.

Mvh

Hur kunde du se hennes snygghet genom telefonen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Hur kunde du se hennes snygghet genom telefonen?

Det var vid utlämningsstället

Skrotar bilar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mitt i Skåneland
Registrerad
Dec 2008

Äh, posten har aldrig klyddat med mig.
Sen att ni får problem i stockholm och i ingemansland är ju självklart!

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Istället för att ringa till Posten så valde du att blogga om det här?
75% Av alla klagomål är just detsamma, varför inte ringa in till det berörda företaget och se vad de säger innan man kommer in och klagar.

Sen att man klagar över leveranstiden, när det bara hade gått 3-4 dagar? Jag tror nog att alla förväntar sig den tiden när de beställer.

Jag ringde till Dustin, eftersom det var dem som jag köpte av och det var dom som anlitade posten som mellanhand för att få grejerna hos mig. Det ska inte vara mitt ansvar att ringa posten för att reda ut vart paketen tog vägen.

Detta sagt undrar jag varför du läser denna forumkategori, det enda du verkar göra är att skriva inlägg i stil med att folk ska sluta gnälla och inte skriva här osv osv. Vad sägs om att du låter var och en bestämma sånt själv och skiter i att svara något alls om svaret inte tillför tråden något alls (vilket dem oftast inte verka göra)? Tack.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Okt 2001

För att göra Allexz lite gladare kan jag dra en historia där posten faktiskt tagit ansvar över ett fel som inte posten var ansvarig över. Var en kille som lurade mig på flera tusentalskronor med att skicka datorskrot istf riktiga prylar. En postmästare på posten uppmärksammade att personen blivit polisanmäld och spärrade överföringen av postförskott så jag fick senare mina pengar tillbaka. Det var barmhärtigsvärt och stort tack till den postmästaren.

En bärbar HP med i5 och HD4000. Jag bloggar och sköter min domän.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2005

Bodde i studentkorridor för många år sen, hade beställt några cd-skivor från cdon.com. Idioten till postutdelare hade ställt paketet i det för morgontidningar avsedda facket som varken har lås eller lucka. Naturligtvis hade några tjuvaktiga skator varit framme och länsat paketet när jag kom hem.

Stölden var inte Postens fel men placeringen var ju lovligt korkad.

Cdon.com skickade dock ut nya produkter efter att jag själv fått reklamera leveransen till Posten.

Nu har jag en matbutik som sköts av Indier som postutlämningställe. Mycket säkrare.