Permalänk
Medlem

WAN-port trasig?

Hej, jag problem med min router, en D-Link DIR-635. Köptes i somras/våras är alltså inte särskilt gammal. Nu till problemet:

Jag har fiber och har alltså inget modem, kopplar nätverkskabel direkt ifrån uttaget. Har kört med sladd från uttaget till en router där vi sedan kopplar in våra datorer via routern, men nu imorse så fungerar det inte längre.

Om vi kör utan router, direkt in en dator så fungerar internet, men när vi kopplar med routern så påstår routern att sladden till WAN-porten inte är i. Har provat med olika sladdar.. men ser inte ut att få någon kontakt därimellan.

Kan det vara så att WAN-porten är trasig? Vad kan jag testa för att se om det fungerar? Det skall även lysa en LED-lampa när man har kontakt med WAN-porten och internet men den lyser inte längre.

Skall få låna en annan router av en kompis idag så vi kan se om det fungerar bättre med den...

Kan även tillägga att jag provat resetta fabrikssettings, ny firmware finns inte...

Fann denna tråd i forumet här och det är samma problem...

Tacksam för hjälp!

Visa signatur

Intel i9 9900K - Noctua NH-D15 - Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS ELITE - 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz - Gainward GeForce RTX 3070 - Fractal Design Define R6 - Crucial 1 TB SSD - Samsung SSD Pro Basic 840 256GB

Permalänk
Medlem

Routern är kaputt, har du garanti kvar så lämna in.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sasser
Routern är kaputt, har du garanti kvar så lämna in.

Tack för svar

Visa signatur

Intel i9 9900K - Noctua NH-D15 - Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS ELITE - 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz - Gainward GeForce RTX 3070 - Fractal Design Define R6 - Crucial 1 TB SSD - Samsung SSD Pro Basic 840 256GB