Text till film i VLC media player

Permalänk

Text till film i VLC media player

Tja! jag vet inte om det är rätt ställe att sätta tråden på får väl flytta den i annat fall. men till frågan: jag har en film som är engelskt tal på och så har jag en swesub-fil i en mapp bredvid men hur gör jag för att få in texten till filmen när jag ska se den på VLC Media player?

/krille

Permalänk
Medlem

Tja du får flytta filen till samma mapp och sedan se om det dyker upp av sig själv eller högklk och audio menu där hittar du subtitrar ... lycka till ...

Visa signatur

Q6600@3Ghz||Asus Maximus Formula SE||2GB OCZ 6400 DDR2@||Radeon 4650 1GB

Permalänk

starta vlc > välj video (i meny fältet) > undertextspår och leta upp textfilen

God jul och Gott nytt år

Visa signatur

Låda:R3|PSU:Corsair HX650w|mobo:ASRock P67 Pro3|CPU:Intel 2500K|SSD:intel 320 120GB|Minne:Corsair XMS3 8gb|GPU: Asus GTX 670DC2 OC.

Permalänk
Medlem

Döp undertext filen till exakt samma sak som filmen(fast med rätt filändelse då) och lägg sedan filen i samma mapp som filmen, sedan är det bara att trycka på "K" i VLC.

Alltså, heter din film "aceventura1.avi" så ska din textfil heta "aceventura1.srt".

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

Menyraden: Video -> Undertextspår -> Öppna fil