Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Äkta eller fake?

Permalänk
Avstängd

Seriösa företag vill aldrig ha lösenord osv av dig, de har allt de böhver.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Om du inte spelar wow kanske du inte vet men

****Blizzard kommer ALDRIG fråga efter ditt password.****

Detta stämmer ju generellt om allt på internet som har lösenord. Om det är äkta mail så frågas det aldrig om lösenord. Åtminstone om sidan är någorlunda seriös.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

jag brukar alltid be dom som skickar dedär mailen dra åt skogen :]
alltid lika kul, speciellt när det typ står

from: namn.efternamn@hotmail.com, blizzard@blizzard.com
blizzard skulle aldrig behöva ditt lösenord :] så låt dig inte luras^^

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Avstängd

Jag raderar all e-post och läser bara från kända avsändare.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Allt misstänkt hamnar i skräppost och den töms dagligen

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Fick också sånt email, klar bluff

Permalänk

Fick ett sådant med för en stund sedan, (fast på min spam email), När man höll överlinken som den ville att man skulle gå in på så hette det "worldofwarcraeft. bla bla bla", Små ändringar som är svårt att upptäcka ifall man inte tittar lite nogrannare :p, Men störigt ändå.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (late-2015)

Permalänk
Medlem

Fick sånt där också, exakt samma mail faktiskt. Lite klurigt då jag faktiskt hade resetat mitt lösenord till wow, så att jag kunde börja spela igen. Som tur var så gick jag inte på blizzard@blizzard :D.

Ett tips: Jag får ALDRIG några scam/skräp till min gmail. Ett litet tips bara.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Conradiminja
Fick ett sådant med för en stund sedan, (fast på min spam email), När man höll överlinken som den ville att man skulle gå in på så hette det "worldofwarcraeft. bla bla bla", Små ändringar som är svårt att upptäcka ifall man inte tittar lite nogrannare :p, Men störigt ändå.

Jag skulle gå in på warrcraft.com eller liknande.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Det är skrämmande hur lättlurade folk är. Hade folk haft lite mer folkvett så hade den här typen av scams självdött. Om ingen klickar på dessa länkar så skulle det inte finnas någon marknad för det heller.

En enkel sak är att använda sig av omvänd skräppost filter strategi. Behandla alla mail (100%) som skräppost, sen gå in i skräppostmapen och ge dom du litar på fri genomgång. Banna inte adresser, banna istället topdomäner, typ .com, .aol.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Jo, jag behandlar ju allt som spam.

Skulle inte någon mod kunna ändra rubriken till "Roliga spam-mail" eller liknande?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare