Retur av rakapparat??

Permalänk
Medlem

Retur av rakapparat??

Jag fick en rakapparat i julklapp. Personen som köpte den till mig kollade på två olika modeller först men efter att ha snackat med försäljaren så rekommenderade han den jag fick. En philips 9640.

Hur som helst, personen som köpte apparaten frågade om de båda modellerna hade samma funktioner och säljaren sa att: ja det har dom. Men när jag väl fick apparaten så visade sig att den inte har något inbyggt batteri utan måste köras med sladd. Modellen som först kollades på har ett inbyggt batteri.
Problemet nu är att detta visste personen som köpte den inget om och bröt förpackningen. På kvittot står det att man inte får returnera om förpackningen är bruten.

Vad gör jag? Får jag returnera den eller ej?

Tacksam för svar.

Permalänk
Hedersmedlem

Efter vad det står på kvittot så är svaret nej. I övrigt hör denna fråga inte hemma på Swec utan något annat mer allmänt konsumentforum. Här hanterar vi datorrelaterade frågor så...

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.